Welke navigatie gebruiken jullie

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

welke gebruiken jullie

  • Ouderwetse losse GPS

    Stemmen: 2 2,0%
  • On board GPS

    Stemmen: 25 24,5%
  • Tablet/phone met app (waze, maps...)

    Stemmen: 45 44,1%
  • iets anders

    Stemmen: 0 0,0%
  • apple car play / android auto

    Stemmen: 52 51,0%

  • Totaal aantal stemmers
    102
90% Waze via Apple Carplay. Klein nadeel: stuurt je soms langs 1,5 vaks wegen om 2 minuten te winnen, of 3 keer van baan veranderen voor 2 minuten tijdswinst.

10% ingebouwde GPS, als het verkeer niet zoveel uitmaakt. Enige voordeel: op complexe punten beter te volgen dan Waze. Nadelen: ondanks al die online updates zijn de kaarten totaal niet up to date, en verkeer wordt alleen op autostrades gemonitord.
 
moesten daar de flitspalen en trajectcontroles opkomen zou ik ook eerder google maps gebruiken, maar helaas..
Voor zover ik weet doet die flitspalen wel. Ik krijg toch telkens 2 pings (1 van de ingebouwde en 1 van Maps).
 
gewoon altijd de 3 mogelijkheden bekijken die je voorgeschoteld krijgt ipv blindelings te volgen.

Doe ik altijd, zowel op Waze als op de ingebouwde GPS. Maar op zo'n overzichtskaartje zie je al die kleine wissels niet noodzakelijk. Soit, meestal ken ik mijn baan voldoende om Waze dan niet blindelings te volgen, maar je wil natuurlijk niet domweg in een file terechtkomen omdat je veronderstelt dat het maar om 2 minuten tijdswinst ging 😋
 
Hier de TomTom app via CarPlay. Voordeel t.o.v. Waze: Offline kaarten (wekelijkse updates), de routebalk (je ziet files van kilometers ver aankomen op die manier) en een veel minder drukke interface, Waze leidt mij veel te veel af. Voor die 15 € dat mij dat kost op een jaar.
 
Hier bijna altijd Waze via Android Auto, zelfs als voor de dagelijkse vaste ritten waarvan ik de weg blindelings ken. Is vooral ook voor de gemoedsrust van niet in een onverwacht zware file te komen, en ook omwille van flitser-meldingen (zelfs al ben ik een rustig chauffeur).

Anderzijds werkt Waze wel al langer op mijn zenuwen dat hij soms een alternatieve route voorstelt, en wanneer ik die dan toch negeer, er ineens prompt 2 minuten afgaan van mijn ETA. Is vooral in spitsuren een probleem: stuurt me bvb op de Brusselse buitenring vaak af aan Expo om dan in Wemmel er terug op te komen, maar soms heb ik geen zin in de extra stress en schuif ik liever op mijn gemak aan op de Ring zelf.
 
Waze via Android Auto. Ik blijf denken dat de engine+flitspalenmeldingen van Waze op de UI van Google Maps dé echte killer GPS zou zijn, maar goed, er zijn blijkbaar redenen dat Google die gescheiden wil houden :)
Het liefst zou ik vaker de gps van mijn auto gebruiken (die is ook zichtbaar op het scherm tussen de tellers en de HUD), maar de routing engine van Google is beter en de flitspalen ontbreken bij Audi...
 
Waze op de telefoon. Mijn wagen heeft wel Carplay maar ik vind het aangenamer als mijn telefoon op ooghoogte hangt dan dat ik telkens naar beneden moet kijken naar het display van mijn auto.

@Green Mamba 10,3" hier :unsure:
 
nu , nog heel even in pikken op @Green Mamba zijn verwijzing naar stoeferij in deze (en andere topics) op BG.

Mijn oude phone holder met zuignap koste me 30 euro en is geen hol waard. Heb die uiteindelijk met TEC 7 op mijn auto ruit moeten kleven, en bij doorverkoop auto, maar meteen mee gegeven, want kreeg die er niet meer af.


Mijn huidige radiator phone holder in media markt voor 12 euro gekocht, en is oer degelijk. Krijg je er zelfs niet meer van lol.


Wil ik maar zeggen: Het is niet altijd het duurste die het beste is ;)
 
1 vote voor ouderwetse losse gps.

Tomtom go 610 met verkeer via bluetooth.
Heb ik nog van vorige wagen waar ik geen ingebouwde gps had en blijkt nu nog altijd het handigst in mijn situatie.
Adressen doorsturen vanuit tomtom app op gsm werkt perfect.
Ding plakt in het midden tegen de ruit zodat ik geen hinder heb maar ook niet naar beneden moet kijken omdat de ingebouwde gps van VW op de middenconsole zit waardoor je altijd uw ogen van de baan moet wenden. Is echt niet handig gedaan. En de tomtom navigatie is gewoon beter en overzichtelijker dan de VW brol.
Heb ook apple carplay, dacht bij aankoop dat ik dat veel ging gebruiken maar in praktijk toch niet.
Ik hoop binnen een paar jaar met de nieuwe wagen er toch vanaf te zijn maar voorlopig gaat er nog niets boven.

@Green Mamba 6” dus 😉
 
1 vote voor ouderwetse losse gps.

Tomtom go 610 met verkeer via bluetooth.
Haha nice.

ik heb deze .
Zoals gezegd: lag deze al 5 jaar stof te vergaren, en nu eindelijk eens ge update.
Viel me wel op dat het eerste kwartier van mijn rit vandaag "zoeken naar signaal" er op kwam.
Hopelijk was dit iets eenmalig, of heb jij daar ook last van?

Wel handig voor als backup, als je eens alleen in de wagen zit, en je hebt je oplader van je gsm vergeten...
Dat je niet opeens in het oerwoud uit komt.
 
Terug
Bovenaan