Welke navigatie gebruiken jullie

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

welke gebruiken jullie

  • Ouderwetse losse GPS

    Stemmen: 2 2,0%
  • On board GPS

    Stemmen: 25 24,5%
  • Tablet/phone met app (waze, maps...)

    Stemmen: 45 44,1%
  • iets anders

    Stemmen: 0 0,0%
  • apple car play / android auto

    Stemmen: 52 51,0%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Lijkt me toch redelijk onwaarschijnlijk. De gps heeft nog altijd het signaal van de satelliet nodig om de triangulatie te doen en dat signaal bevat uitgerekend de locatie van de satelliet.
Volgens mij is het simpelweg dat die toestellen altijd power hebben en zo hun locatie kunnen blijven tracken ?
Nee, wat knarf zegt is correct.
Via een internet connectie halen ze gewoon de huidige stand van de benodigde sattelieten binnen waardoor ze veel sneller 'connectie' maken.
Als je sporthorloge hebt met GPS kun je dat ook zien, als je al lang geen connectie gemaakt hebt met je GSM zal je horloge ook een stuk langer over doen om een GPS signaal te ontvangen.

Geen of het tegenwoordig nog zo heet maar vroeger noemde dat 'a-gps'
 
Tegenwoordig Google maps/waze op de telefoon in een houder. Heb geen mogelijkheid tot android auto of Apple carplay. Doet het meer dan goed.

Wagen heeft ingebouwde gps maar die gebruiken we niet meer als primaire bron. Is nu bijna 8j oud dus al niet meer up to date. Maar heb daar toch redelijk wat fouten uitgehaald toen hem nieuw was ook hoor. Sommige klein zoals straat waar ik woon is volgens die gps bv 70, terwijl ik in de 10j dat ik er al woonde voordat ik die wagen kocht het nooit 70 geweten heb maar altijd 50. Langs de andere kant stond een rondpunt dat open gegaan is nog geen maand voor we die kochten er dan weer wel op. Maar ergste was in Duitsland (terwijl ik wel met een VAG wagen rondrij): reden we op de autostrade maar die stond er zelfs niet op nochtans lag die daar ook al jaren op die plek. En in combinatie met aanpassen voor files/ongevallen werd hij helemaal dodelijk. Telkens stuurde hij ons eraf met "aanpassing route door verkeersbelemmeringen" om onmiddellijk na het klaverblad in een file te komen. ontelbare keren voorgehad. Natuurlijk kunnen er verder op de 1e route langere files geweest zijn maar het gebeurde te frequent en telkens de laatste km net voor de afrit ging hem wijzigen om het op de duur nog te geloven.

Sinds de roaming afgeschaft is dus ook voor buitenland gewoon met GSM. Ga de in-car wel laten meelopen omdat ik daar op het scherm naast de teller mee de baan krijg zodat ik niet voortdurend op de gsm in de houder moet turen tijdens het rijden buiten een snelle vergelijking van de routes die ze beide volgen.
 
Altijd de GPS van de wagen. Audi/BMW/Mercedes.
Tegenwoordig de MBUX van Mercedes. Heel accuraat vwb. files/vertragingen.

Nog nooit Waze of iets dergelijks gebruikt. Ik ken de wegen en typische fileplaatsen ondertussen ook wel vanbuiten in ons landje.
 
Lijkt me toch redelijk onwaarschijnlijk. De gps heeft nog altijd het signaal van de satelliet nodig om de triangulatie te doen en dat signaal bevat uitgerekend de locatie van de satelliet.
Volgens mij is het simpelweg dat die toestellen altijd power hebben en zo hun locatie kunnen blijven tracken ?
Is toch zo hoor. Heb vroeger veel met gps bezig geweest op het werk.

Als je uw gsm zou uitschakelen vindt die nog steeds veel sneller zijn satellieten. Omdat die via internet de positie download en veel gerichter kan zoeken.
Geen idee of je het weet. Maar met die oude gpw toestellen kon dat minuten duren.


Hier nog een heel oud artikel dat de techniek van HP en Nokia destijds weergeeft. Geen idee welke techniek nu exact gebruikt wordt, maar is wel volgens dat principe
.
 
Vind het eigenlijk gek dat een bedrijf zoals tomtom nog niet de boeken toe heeft gedaan. Of zouden die een ander business model hebben nu?
Die doen tegenwoordig veel meer dan puur GPS bakjes maken. Focus ligt voornamelijk op kaarten die dan gebruikt worden door andere firma's (bijvoorbeeld voor ingebouwde navigatie maar hun kaarten worden ook gebruikt voor bvb. Apple maps). Verrijkte kaarten voor autonoom rijden komen ook vaak van hen.
 
En welk merk is dat?
Skoda

De ingebouwde navigatie zie je op het mediascherm en je kan een simpelere versie zien op het digitale dashboard.
Die simpelere versie werkt ook met Apple maps via carplay (apple maps tegelijk op het media scherm)
Werkt niet met Waze en Google Maps
 
Waze.. soms maps., soms sturen je langs kleine boerenweggetjes, als dat weggetje 100m korter of of 1min minder is..
 
Terug
Bovenaan