Werk Welke job zou je kiezen, indien je leven opnieuw kon beginnen

welke job ?

  • Dezelfde

    Stemmen: 31 32,6%
  • Iets anders

    Stemmen: 64 67,4%

  • Totaal aantal stemmers
    95
Veel kans dat ik uiteindelijk hetzelfde kies.

Als een kleine Ares wou ik uitvinder worden à la Gobelijn of Barabas, dus mogelijks zou ik zoiets gaan doen; evenveel kans dat ik uiteindelijk iets bouwkunde/mechanisch zou doen als opleiding, om dan wereldwijd grote bouwwerken neer te zetten (maar dat doet één van de beste vrienden al, dus dat zou flauw zijn). Ik ben op zoek naar tastbare impact op schaal, dus wat ik nu doe (organisaties (her)opbouwen, binnenste buiten keren, compleet van richting laten veranderen en aansturen), voldoet absoluut.
 
Ik zou eerder de dev wereld in gaan denk ik (momenteel marketing/sales).

Vroeger als 15 jarige manneke op school een vak programmeren gekregen maar dat waren dan de meest basic dingen waar ik enorm vlot mee weg was, zo had ik na 4 lessen de opdrachten voor heel het jaar al af. Dan interesse verloren, "bore-out" gehad en naar een andere richting gegaan.

Denk dat als ik toen een andere keuze had gemaakt dat mijn leven er nu wel anders uit zag. IK had er duidelijk aanleg voor en was ook altijd graag bezig met scripts etc (minecraft servers opzetten met speciale mods en dan vrij "complicated" config files ineens te steken.

Wie weet, ben nog jong, maar weinig zin om weer helemaal beneden de carrière ladder te starten. Misschien dat een switch naar product owner nog wel mogelijk is.
 
Tal van zaken geprobeerd: bureaujobs, exotische jobs op zee, leidinggevende jobs, jobs met uitvoerende handenarbeid. Elke job heeft zijn voor- en nadelen. Soms lijkt een job leuk voorgesteld, maar is het een echte tegenvaller. Door verschillende jobs te doen weet ik ook wat ik niet meer wil doen.


Eens je leven al wat gevorderd is en je kinderen hebt, verandert er toch veel. De focus ligt nu toch vooral op een stabiel inkomen verwerven met veel vrije tijd en binnen de mate van het mogelijk toch prikkelend voor het brein en uitdagend. Ver van huis werken, buitenland, gevaarlijk en fysiek overbelastend werk, dat is niet meer echt aan mij besteed. Ik besef des te meer dat je maar 1 lichaam, 1 gezin en 1 leven hebt en ik ga dat niet kapotwerken voor 1000 euro meer/maand.

Hierdoor vallen er toch al wat jobs af.

Sinds ik het onderwijs werk wil ik dat precies toch niet opgeven. Ik verwacht dan ook in het onderwijs te blijven zolang er continuïteit in mijn opdracht zit. Ondertussen mij ook al ingeschreven voor een educatieve bachelor, zo kan ik eventueel ook in secundaire scholen aan de slag (voorlopig geen ambitie, maar je weet nooit). Daarnaast nog mijn bijberoep, als afwisseling en om toch praktisch bezig te blijven. Al sluit ik niet uit om ook in bijberoep op termijn andere zaken te doen, i.p.v. het reguliere cv/elektro/sanitair werk.


Moesten er geen kinderen zijn dan zou ik wel graag iets in de wielersport doen. Meegaan met wedstrijden, zo iets zoals deze man doet:


Een vakantiehuis uitbaten spreekt me ook wel aan. Dit is eigenlijk perfect combineerbaar met een job in het onderwijs. Mij bijscholen tot fietshersteller spreekt me ook nog aan.
 
Terug
Bovenaan