Welke GOAT is de GOAT der GOAT's?

Raymond ridder Ceulemans (Lier, 12 juli 1937) is een Belgisch carambolebiljarter. Hij werd 35 keer wereldkampioen, 48 keer Europees kampioen en 61 keer kampioen van België.

Das al eens een palmares hé :)
 
Zoals hierboven al door iemand gezegd, Phil "the Power" Taylor. Die heeft het Darts lang gedomineerd, 16 keer wereldkampioen, tig 9 darters enz .. Van Gerwen zit nog maar aan 3 wereldtitels tot nu toe..
 
Bij mij komen er verschillende namen naar boven:

Michael Jordan
Michael Phelps (49 gouden medailles op OS/WK anyone?)
Usain Bolt (dat hij geen 20j gedomineerd heeft is het domste argument ooit, fysiek onmogelijk in een tak als sprint)
Wayne Gretzky (aka the great one)
Michael Schumacher
Het duo Federer/Nadal is ook legendarisch
Tiger Woods
Phill Helmuth in het poker
 
Moeilijk te bepalen hé, zeker omdat je over generaties heen moet kijken. Namen die in mij opkomen zijn uit mijn interessegebied dus ook daar zit weer een filter.

M. Schumacher
Federer
Bolt
 
Jack Nicklaus, beste golfer ooit.

- 117 professionele overwinningen, waarvan 73 op de PGA Tour, 10 op de Champions Tour en 34 overige overwinningen
- 18 majors gewonnen (Tiger Woods bijvoorbeeld "slechts" 15)

Er is wel een eeuwige discussie wie nu effectief het beste is, Nicklaus of Woods.
 
Het gaat hier dan ook om topsporters!

Vreemd dat Bolt hier zo vaak wordt genoemd. Hangt voor mij persoonlijk een te schimmig sfeertje rond om daar nu uitspraken over te kunnen doen. Liever alles op tafel en dat we het dan nog naar waarde kunnen schatten gelijk bij Merckx.
En merckx was clean?
 
De goat der goats zou toch op zijn minst iemand moeten zijn de er in zijn/haar sport bovenuit steekt t.o.v. de eerstvolgende.
Daarom vallen voor mij mensen als Federer (steekt toch niet meer zo ver boven Nadal/Djokovic uit), Serena Williams (Hell, heeft zelfs nog niet recordaantal grand slams), Schumacher (Hamilton heeft hem al bijgebeend), ... al af.
Merckx, Jordan, Bolt, Phelphs, ... hebben in hun sporttak geen concurrentie wat betreft de "goat" en dat is vind ik toch al het minimum om in aanmerking te komen voor goat der goats.
 
Exact brandon. Zodra er concurrentie of discussie is om de GOAT in jouw discipline te zijn, val je automatisch af om de goat der goats te zijn. Dus F1, voetbal, tennis zijn al sowieso geen kanshebbers.
 
Terug
Bovenaan