Welke GOAT is de GOAT der GOAT's?

Wanneer komt NHL ooit nog eens op de pc, ik koop het direct.

Altijd veel leuker spel gevonden dan fifa.
 
John Brzenk in armworstelen. Niet normaal hoelang die aan de top gestaan heeft.
Won gemakkelijk van mensen die twee keer zijn lichaamsgewicht hadden.

Zelfs nu nog in zijn 50 speelt hij met toparmworstelaars en wint er met gemak van.
 
Jon Jones? Na alle zever rond gebruik van doping, nah. Geef mij dan maar GSP. Domineerde zo hard in de sport. Ook na jaren inactiviteit terugkomen en Michael Bisping afmaken, ja, voor mij is GSP toch wel de GOAT.

Dimitrious Johnson en Khabib komen ook wel in aanmerking vind ik.

Ben geen fan van Khabib z'n stijl maar ge kunt er echt niet om heen, heeft zelfs geen enkele ronde verloren (questionable, maar ok), en die reacties van sommige die zeggen dat hij makkelijke tegenstanders koos, (Dustin, Justin, Barboza, Conor toen op dat moment...)

Gsp 100% mee akkoord
 
Rolstoeltennis:

De GOAT in zijn/haar sport als in , geen enkele tegenstander maakt ook maar een klein beetje kans om te winnen moet wel Esther Vergeer zijn. Ik quoteer: "Aan het begin van de Paralympics 2012 was haar onafgebroken zegereeks in het enkelspel opgelopen tot 465 partijen."

465

Stel u voor dat je tegen iemand uitkomt die 465 matchen na elkaar gewonnen heeft op het hoogste niveau in die bepaalde sport.
 
Jahanghir Khan in het squash heeft er meer denk richting de 600. Heather McKay heeft ook bijna 20 jaar niks verloren bij de vrouwen in het squash.
 
John Brzenk in armworstelen. Niet normaal hoelang die aan de top gestaan heeft.
Won gemakkelijk van mensen die twee keer zijn lichaamsgewicht hadden.

Zelfs nu nog in zijn 50 speelt hij met toparmworstelaars en wint er met gemak van.
Denk je dat Devon Larrat hem nog van de spreekwoordelijke troon zal stoten als GOAT van het armworstelen?
 
Denk je dat Devon Larrat hem nog van de spreekwoordelijke troon zal stoten als GOAT van het armworstelen?
Lol nee, Devon en Brzenk is een totaal andere klasse. Zoals gezegd is GOAT waarbij anderen zelfs niet in de buurt van komen en gedurende zijn hele lange carriere heeft Brzenk bewezen van een totaal andere klasse te zijn. versta me niet verkeerd, Devon is ook wereldtop, maar bijlange na niet Brzenk level. De enige die nog kans maakt is Levan, gezien hoe easy hij Dave Chaffee heeft verslaan.
 
Dan staar je u toch blind op de verkeerde zaken. Je zegt "RC was van een ander niveau, zie zolder" maar in Foxhill dubbelt Everts RC. In Zolder had Everts ook niets meer te winnen, de overwinning was binnen. Al zeg ik niet dat Everts anders gewonnen had. RC was die dag wel sneller.

RC is ook steeds blijven rijden natuurlijk (is nog langs testpiloot gebleven) en uiteraard enorm talent. Snelste rondetijd op Everts and friends zegt weinig. Niemand van de actieve piloten of Everts (die ook al sinds 2006 op pensioen is) gaat daar risico's nemen. Enkel Herlings, maar hij heeft daar wel een titel mee verloren.

Inderdaad wel jammer van de laatste mxon, maar daar klopt Everts Stewart , die dat jaar RC ook heeft kunnen kloppen. Dat niveau verschil zal dus wel goed hebben meegevallen :).
Carmichael heeft Tortelli geklopt die op zijn beurt Everts versloeg in WK van 1998. Discussie kan blijven duren.

Topatleet maar ik vind Everts bv ook geen top 5 Belgische sporters allertijden tbh.

***************

Voor mij is Phelps de grootste sporter aller tijden of het scheelt niet veel. Al was het maar om de trainingsarbeid.
Niemand komt in de buurt, 4 olympiades (1 meer dan bolt). Verschillende disciplines verschillende afstanden.
Op het enigste event dat er toe doet zowat alle verwachtingen inlossen dan is er toch geen discussie quoi.
 
Eigenlijk is het ook wel hard dat je dan 1 iemand eruit moet kiezen, uit al die sporten, ook veel sporten waar je weinig van kent, en is dat niet te doen.

Voor wielrennen (en de Belgen): den Eddy. De grootste klasbakken op dit moment actief zijn: Van Aert, Van Der Poel, Alaphillippe, Pogacar en ook Roglic. Met daarachter Bernal en Carapaz. Maar dat is dan op basis van dit moment. En misschien een paar op hun retour, maar ik zou Valverde daar ook nog bijzetten, maar die is niet in zijn prime periode meer. Sagan en Cav had je daar ook wel kunnen bijzetten, maar voor echt GOAT te zijn in wat ze deden, moesten ze tot latere leeftijd domineren en dat is niet altijd gebeurd, waarbij Cav nu toont dat het eigenlijk wel kon. Natuurlijk wel klasbakken, en ik denk wel dat Cav de GOAT onder de sprinters is, en daarmee andere sprinters zoals Cipollini enzovoort achter zich laat. GOAT team is Mapei / Quick-step. Al zeggen velen dat het team van Peter Post in de jaren '80 ook fantastisch was, maar dat heb ik niet meegemaakt (mapei eigenlijk ook niet). Maar als je bij Quick-Step kan je altijd iets meer, en qua veelzijdigheid en strategie/tactiek duidelijk beste team over al die jaren heen.

Voor voetbal: Messi en Ronaldo uit de 21ste eeuw. (dikke) Ronaldo had daar bij kunnen staan, maar te veel blessures hebben ervoor gezorgd dat hij niet het volle potentieel eruit haalde. Ronaldinho's piek duurde niet lang genoeg. Messi en Ronaldo zijn uniek in dat de beste van hun sport zijn voor al 15 jaar, en elkaar beter gemaakt hebben. Over 20ste eeuw spreek ik niet. Nationaal team: Brazilië. Van deze gen is dat Frankrijk, maar dan gaan ze nog meer prijzen moeten pakken denk ik. Daarvoor Spanje en kort Duitsland. En voor Spanje waarschijnlijk ook Brazilie terug. Bij clubteams. In Belgie: Brugge en Anderlecht. Op dit moment duidelijk Brugge. Tien jaar geleden was dat lang Anderlecht. Over de gehele BE competitie ook net het voordeel aan Anderlecht. Meer titels ook. Over alle clubs heen... goh Van deze eeuw Barcelona. Al heeft Real meer Cl titels deze eeuw. Over hele voetbalbestaan wellicht Real Madrid. Grootste Belg in de voetbal ooit. Misschien op vlak van talent Eden Hazard, op vlak van precisie en perfectie: KDB en op vlak van presence Lukaku. Dat zijn voor mij de drie grootste Belgen in de voetbal. En dan geef ik net de voorkeur aan Lukaku, ook omdat hij voor mij de meeste impact heeft in het nationale team, ook qua uitstraling. De Bruyne is echter ook fantastisch.

Idem dito voor tennis waar je dat ziet met Federer en Nadal. Tijdens de prime jaren van Fed en Nadal had je als erg goede tennisser gewoon brute pech. Hoeveel titels had Roddick wel niet kunnen winnen als Federer er wel niet was, of in een tijdperk als nu. Djokovic domineert omdat de rest eigenlijk niet goed is, en Fed/Nad toch op hun retour zijn, maar vooral omdat buiten die drie er geen enkele "grote" opstaat. Was Roddick nu 25, was hij zeker een lid van de huidige Big 4 als vervanger van Andy. Bij vrouwen ga ik dan voor Serena Williams. En er zat zelfs nog wat meer in. Al is het gewoon zo dat de WTA te wisselvallig is, deels omdat vrouwen ook vaker onderbrekingen hebben dan mannen (door zwangerschap). Serena ervaart zelf nu dat terugkeren na zwangerschap niet eenvoudig is. Henin hoort ook zeker tot één van de grootste vrouwelijke tennissers.

Voor veldrijden Sven Nys, maar... ik denk wel dat Van Aert en Van Der Poel meer klasse hebben en intrinsiek beter zijn. Renners als Stybar en Albert later waren ook geen watjes. Nouja, je kan even goed ook redeneren dat buiten Van Aert en VDPoel de rest ook wegblazen. Veldrijden staat als status lager, niet zo internationaal bekend, geen Olympische status, en niet elke grote klasbak aan de start natuurlijk. Meeste focussen zich ook meer op de weg van de groten tegenwoordig.

Andere sporten ken ik te weinig van.
 
Terug
Bovenaan