Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Misschien dat k eindelijks eens Jedi Fallen order probeer met hoezeer mensen opperden dat het "soulsy combat" heeft. Absoluut geen star wars fan meer, maar als de game fijn speelt...
Gameplay is ok. Ver onder Souls qua diepte en feel, maar er zit genoeg in om niet slaapverwekkend te zijn. De wereld en melkmuil protagonist was ik wel al na een handvol uren beu. Star Wars apprecieer ik vooral wanneer het niet te fantastisch is zoals "Lone Wolf and baby Yoda" en het fantastische Rogue One.

Ik denk da'k totnutoe enkel The Surge serie ietwat waardig vind qua Souls like label. Reteslechte boss fights, maar goed leveldesign, doordachte world building en een strakke map layout. Remnants of the Ashes moet ik nog wel spelen.

Ot: na een dikke 200u en +- halfweg Iceborne effe een pauze gezet op Monster Hunter World en begonnen aan Bloodstained om de Steam Deck eens grondig in te wijden.

Voorlopig erg goed. Zeer tof dat deze een volledige Jp dub heeft en nog een hoop andere qol opties draagt tov de ol skool Vanias. Je geraakt wel zonder veel moeite enorm snel op dus beetje zelf gimpen om het nog wat tof te houden.

Hunt Showdown en Slay the Spire nog steeds in rotatie voor wanneer ik mezelf wil pijnigen.

Gameplay is ok. Ver onder Souls qua diepte en feel, maar er zit genoeg in om niet slaapverwekkend te zijn. De wereld en melkmuil protagonist was ik wel al na een handvol uren beu. Star Wars apprecieer ik vooral wanneer het niet te fantastisch is zoals "Lone Wolf and baby Yoda" en het fantastische Rogue One.

Ik denk da'k totnutoe enkel The Surge serie ietwat waardig vind qua Souls like label. Reteslechte boss fights, maar goed leveldesign, doordachte world building en een strakke map layout. Remnants of the Ashes moet ik nog wel spelen.
Surge 2 vond ik effenaf echt een goe spel, die mannen gaan ooit echt eens een topspel maken denk ik a la Dark Souls
Remnant of the Ashes was zeker ok, zeker met een paar maten, en Chronos before the ashes was eigenlijk ook best wel ok
Mortal Shell vond ik tot hiertoe het dichtste qua Souls sfeer, maar veel te kort.

Thymesia vond ik echt een heel goeie bloodborne feel hebben. Kleine kort indie game wel, maar vond dit echt een ferme ervaring.

Kben benieuwd. Als het maar een deftige wereld kan neerzetten en niet gewoon teert op memberberries. Star wars wanneer het ligt zo dicht mogelijk aanleunt bij een space-western is peak-Star wars voor u dus. :p

Thymesia vond ik echt een heel goeie bloodborne feel hebben. Kleine kort indie game wel, maar vond dit echt een ferme ervaring.
Het is niet slecht per se, maar ik krijg zware vibes van:

"Mom can we have Bloodborne?"
*No, we have Bloodborne at home!*
"Bloodborne at home: Thymesia..."

Van wat ik nu gespeeld heb, zou ik zeggen dat Code Vein een veel beter spel is (Niets te maken met de anime-girl factor natuurlijk :unsure:)

Het is niet slecht per se, maar ik krijg zware vibes van:

"Mom can we have Bloodborne?"
*No, we have Bloodborne at home!*
"Bloodborne at home: Thymesia..."
Een Sony gefunde AAA Fromsoft game vs een indie game van een mini studio met een prijsverschil van 40 euro gaat hier ook wel veel mee te maken hebben. Dat zijn zaken dat ik wel altijd in rekening houd, het is uiteraard absoluut niet even goed als BB, maar voor zo een budget game te zijn was dat best een heel vermakelijk tof spel ( vond ik )

Een Sony gefunde AAA Fromsoft game vs een indie game van een mini studio met een prijsverschil van 40 euro gaat hier ook wel veel mee te maken hebben. Dat zijn zaken dat ik wel altijd in rekening houd, het is uiteraard absoluut niet even goed als BB, maar voor zo een budget game te zijn was dat best een heel vermakelijk tof spel ( vond ik )
Ja, een 3D action/RPG/soulslike maken op een indie-budget zal veel moeilijk zijn. Als ik echter bedenk dat ik voor hetzelfde geld Tunic, Blasphemous of Nobody saves the world kan kopen, dan is het wel een beetje zuur.

Geheel verschillende games natuurlijk, maar je ziet dat met beperkt budget een zeer grijpende artstyle en goeie mechanics mogelijk zijn ook al ben je maar een kleine indie-dev.

Ja, een 3D action/RPG/soulslike maken op een indie-budget zal veel moeilijk zijn. Als ik echter bedenk dat ik voor hetzelfde geld Tunic, Blasphemous of Nobody saves the world kan kopen, dan is het wel een beetje zuur.

Geheel verschillende games natuurlijk, maar je ziet dat met beperkt budget een zeer grijpende artstyle en goeie mechanics mogelijk zijn ook al ben je maar een kleine indie-dev.
Daar geef ik je dan idd weer 100% gelijk in, binnen de indie games en dat budget zullen er zeker nog heel wat andere games zijn die meer hun geld waard zijn.

Nog eens deze classic opengezet met OpenRCT2. Best nog wel tof

1682105209951.jpeg

Ik vond de combat van Star Wars Fallen Order zalig, zaten echt wel heel pittige momenten in op Jedi Master. Level design kon beter maar kan voor de rest eigenlijk weinig slecht over deze game zeggen.

Ontopic: paar uurtjes ver in Horizon Forbidden West. Het moet nog groeien bij mij. Was ook wel zo bij de vorige.. dus we zien wel.

Ik vond de combat van Star Wars Fallen Order zalig, zaten echt wel heel pittige momenten in op Jedi Master.
Maar daar zit misschien ook wel een beetje het probleem voor mij: er is een moeilijkheidsgraad aanwezig.
Ik merk dat de spellen die het beste ineen zitten, meestal die zijn waar je geen moeilijkheidsgraad kunt kiezen. Daar zijn alle vijanden en bazen specifiek uitgewerkt.
Hoewel ik erg hou van moeilijke spellen, kies ik nooit de moeilijkste difficulty als er een keuze is, want dan vind ik de moeilijkheid vaak oneerlijk geïmplementeerd. Ik moet dan denken aan bv Uncharted of Horizon. Daar haal ik dan geen plezier uit.

Eindelijk eens aan DOOM begonnen...
Vroeger als klein manneke die oude dos games gespeeld in de 90s.

Maar deze is toch wat moeilijker en complexer.
Met die close kills for extra health en points... Ik moet dat toch gewoon worden..

Ziet er wel prachtig uit voor game van 2016
Is eternal min of meer hetzelfde btw?

Ziet er wel prachtig uit voor game van 2016
Is eternal min of meer hetzelfde btw?
Doom Eternal = Doom + Mario + Bionic Commando + Kirby en wat nog allemaal.

Als je Doom wat te rechtdoor en te trouw vind, is Eternal je wens. Als Doom 2016 perfect voor je is, dan is Doom Eternal er waarschijnlijk over.

Prachtige title track ook

Ik vind het allemaal wel erg fast paced hoor amai

Precies of je moet deze game op steroids of speed spelen.

Is een serieze aanpassing als je vergelijkt met far cry of COD.. Maar goed, ik probeer er mij in vast te bijten 😁

Vampire Survivors ... Waarom heb ik dit nu pas ontdekt?
Fuck dit spel gaat mij tijd kosten :eek:.
Doet me denken aan Crimsonland van indertijd, wat ik briljant vond (en waar ik ook veel teveel tijd in heb gestoken.
Miljaar, hoe kan zo een simpel spel toch zoveel diepgang hebben en u zolang engaged houden :love: :love: :love: :love:

Ik ga het toch opgeven denk ik, met Doom...
Zondag nog een paar uur verder gespeeld, maar het hyperkenetische, hectische stijl van vechten, staat me precies niet echt aan.

Er lijkt ook weinig strategie in te zitten, en alles komt zo hectisch over. De levels zien er ook steeds min of meer hetzelfde uit...
Ook de wapens zijn zo "plat".... Die revolver doet amper damage, die shotgun heeft bijlange niet dezelfde feel als bij die 90's games.

Het spel doet me gewoon heel erg weinig. Bij een COD bijvoorbeeld ziet elke level er totaal anders uit, hier in Doom blijf je maar op die verdorde maan landschappen kijken.

Terug
Bovenaan