Door
@Lakigigar en
@Général Zantas hun ervaringen in het Europa Universalis topic, zelf nog eens in mijn Paradox verslaving gedoken: Crusader Kings 2.
Met de Charlemangne DLC gestart in 867 als count van Brugge. Na een hoop gewroet me kunnen opwerken tot Duke of Flanders. Vooral dankzij gefabrikeerde claims van mijn counsellor. Vanaf me ook me meer toegespits op politiek en erfenissen. Dankzij een slim huwelijk ook Normandië in handen gekregen. Vervolgens met harde hand de Nederlandse provinciën veroverd en en gebruikt gemaakt van een oorlog om ook gebieden in Noord Frankrijk te claimen. Daarna de focus op de economie gelegd om zo de basis te leggen voor een groter leger.
Buitenkansje verzilverd door mijn zoon te laten trouwen met een Italiaanse prinses. Italië was wel verscheurd, dus het was maar een klein gebied waar ze aanspraak op maakte maar de claim had ik in ieder geval op zak. Daarna oorlog gevoerd in Noord Italië en dat kunnen inpalmen.
De paus lanceerde een oproep tot kruistocht en me bij hem aangesloten. Dankzij de kruistochten stinkend rijk geworden.
Mooie pot goud en een hoop land in (het huidige) Libanon en Syrië gekregen. Dat land ging wel naar mijn dochter, dus veel moeite moeten doen om alles mooi samen te krijgen (zonen verbannen naar de Tempeliers bv, dan vervalt hun claim en kunnen ze geen nageslacht voortbrengen).
Besloten om Vlaanderen en Italië te verbinden, wat na heel wat oorlog gelukt is. Ik had geluk dat zowel de Saksen, als de Fransen ook andere katje te geselen hadden waardoor ik de oorlogen kon winnen. Ook in het Midden Oosten aan expansie gedaan en gewoon alles vanaf Libanon en Israël tot Jemen en Oman ingenomen. Zelf voet aan grond in India gekregen.
Me onlangs tot keizer van Italië laten kronen, m'n erfenisrechten aangepast zodat ik maar 1 heir heb en nu macht consolideren, vrede proberen te handhaven tot m'n threatlevel zakt en dan zien naar waar ik wil en kan uitbreiden. Frankrijk ziet er mooi uit en eens ze uit oorlog zijn, eens voorstellen dat ze m'n vazal worden.
Edit
Dit is de map momenteel:
Saxen heeft een revolte gekend en daaruit heeft Austrasia zich afgescheurd. Die zijn dus ook plots wel heel aantrekkelijk geworden.
Grootste bedreiging en luis in de pels in het Byzantijne rijk: groter, militair sterker en is een vervelende buur. Niet alleen splitst het mijn leger in 2 delen maar er zitten ook nog een deel koninkrijken in, op welke ik een claim heb (bv Arrmenië en Kroatië).
Ik heb wel gemerkt dat ik 4e in lijn ben qua troonopvolging. Eens zien of ik het nodige kan doen om wat in de rangorde te stijgen