Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Gisteravond ben ik dit beginnen spelen en ik ben direct verliefd geworden. Na slechts enkele uren heb ik al het gevoel dat dit bij mijn favoriete games allertijden komt te staan. Zeer zeldzaam dat dat nog gebeurt. Vorig jaar nog gehad met Factorio, daarvoor was het al sinds Witcher 3 geleden.
Inderdaad; dat gevoel had ik ook. Hangt er natuurlijk vanaf wat je ervoor speelde, maar na een heleboel casual games met de typische moderne gameplay loops en weinig verrassingen was dit echt een game die me terug leerde wat een volledig unieke en nieuwe game ervaring was. Helaas kan je het niet echt opnieuw spelen eens je klaar bent; dus ik zou veel geld geven voor mijn geheugen te wissen 😄.

Far Cry 6 (PS5).
Main story uitgespeeld + heel wat side missions. Ondanks de missies na een tijdje wat eentonig werden toch een topper imo.
Nu begonnen aan Jedi Fallen Order.

Outer Wilds - Echoes of the Eye (PS5)

Omdat de base game me niet kon loslaten ook de DLC gekocht. Tot hiertoe een heel ander sfeertje maar wel top.

Paar dagen geleden uitgespeeld. Must-have DLC als je Outer Wilds goed vond. Zeer sterk, een paar fantastisch wtf momentjes meegemaakt!

Ondertussen bezig met Obduction (PS5) , ik zit in een puzzle periode precies. Deze van Cyan aan het spelen omdat heel binnenkort Firmament uitkomt.

EA PGA Tour 2023 gekocht, is een nieuwe game, dus volle pot betaald, maar nog geen seconde spijt van gehad, is echt fun, komt met voornamelijk cosmetics items die je kan kopen, maar die geen effect hebben op het spel zelf. Dus geen ultimate team toestanden.

Is echt leuke gameplay om zo rustig een balletje te slaan. Ik weet niet of hier een golf games topic is op BG, en heb weinig ervaring met zulke games (enkel maar demo's gespeeld in het verleden), maar dit is een aangename verrassing. Veel soorten slagen die je kan doen, en uiteraard zaak om de juiste shot te kiezen, en het dan nog goed uit te voeren ook.

Had niet echt zin om te wachten op een prijs reductie, maar dagelijkse toernooitjes, en de vele courses maken deze wel de moeite waard, voor mij dan toch. Overall alles zeer smooth.

Door @Lakigigar en @Général Zantas hun ervaringen in het Europa Universalis topic, zelf nog eens in mijn Paradox verslaving gedoken: Crusader Kings 2.

Met de Charlemangne DLC gestart in 867 als count van Brugge. Na een hoop gewroet me kunnen opwerken tot Duke of Flanders. Vooral dankzij gefabrikeerde claims van mijn counsellor. Vanaf me ook me meer toegespits op politiek en erfenissen. Dankzij een slim huwelijk ook Normandië in handen gekregen. Vervolgens met harde hand de Nederlandse provinciën veroverd en en gebruikt gemaakt van een oorlog om ook gebieden in Noord Frankrijk te claimen. Daarna de focus op de economie gelegd om zo de basis te leggen voor een groter leger.

Buitenkansje verzilverd door mijn zoon te laten trouwen met een Italiaanse prinses. Italië was wel verscheurd, dus het was maar een klein gebied waar ze aanspraak op maakte maar de claim had ik in ieder geval op zak. Daarna oorlog gevoerd in Noord Italië en dat kunnen inpalmen.

De paus lanceerde een oproep tot kruistocht en me bij hem aangesloten. Dankzij de kruistochten stinkend rijk geworden.
Mooie pot goud en een hoop land in (het huidige) Libanon en Syrië gekregen. Dat land ging wel naar mijn dochter, dus veel moeite moeten doen om alles mooi samen te krijgen (zonen verbannen naar de Tempeliers bv, dan vervalt hun claim en kunnen ze geen nageslacht voortbrengen).

Besloten om Vlaanderen en Italië te verbinden, wat na heel wat oorlog gelukt is. Ik had geluk dat zowel de Saksen, als de Fransen ook andere katje te geselen hadden waardoor ik de oorlogen kon winnen. Ook in het Midden Oosten aan expansie gedaan en gewoon alles vanaf Libanon en Israël tot Jemen en Oman ingenomen. Zelf voet aan grond in India gekregen.

Me onlangs tot keizer van Italië laten kronen, m'n erfenisrechten aangepast zodat ik maar 1 heir heb en nu macht consolideren, vrede proberen te handhaven tot m'n threatlevel zakt en dan zien naar waar ik wil en kan uitbreiden. Frankrijk ziet er mooi uit en eens ze uit oorlog zijn, eens voorstellen dat ze m'n vazal worden.

Edit

Dit is de map momenteel: Saxen heeft een revolte gekend en daaruit heeft Austrasia zich afgescheurd. Die zijn dus ook plots wel heel aantrekkelijk geworden.
Grootste bedreiging en luis in de pels in het Byzantijne rijk: groter, militair sterker en is een vervelende buur. Niet alleen splitst het mijn leger in 2 delen maar er zitten ook nog een deel koninkrijken in, op welke ik een claim heb (bv Arrmenië en Kroatië).
Ik heb wel gemerkt dat ik 4e in lijn ben qua troonopvolging. Eens zien of ik het nodige kan doen om wat in de rangorde te stijgen :)

Laatst bewerkt:
Tchia uitgespeeld op de deck. Ik vond er niet veel aan. Veel te simplistisch spel. Had veel meer kunnen zijn en verhaal was ook gene vette

Obduction uitgespeeld. Er zitten een paar niet logische progress momenten in of ik snap het niet (kan ook). Voor de rest een zeer degelijke Cyan game.

Bij gebrek aan puzzle games nu begonnen met Horizon Forbidden West (PS5). Ik vond de vorige goed dus ben benieuwd.

Hogwarts Legacy Storyline en heel wat extra's gespeeld. Misschien keer ik later wel eens terug voor nog wat andere missies. Voorlopig heb ik het wel even gehad.

Heeft iemand hier al eens Slay the Spire gespeeld? Ik heb nog pas returnal en inscryption gespeeld en dit is eigenlijk hun kind; een roguelite deckbuilding spel. Ik heb een uurtje of 2 gespeeld en ik kan nu wel al zeggen dat dat enorm goed in elkaar speelt. Ben benieuwd naar de rest.

Heeft iemand hier al eens Slay the Spire gespeeld? Ik heb nog pas returnal en inscryption gespeeld en dit is eigenlijk hun kind; een roguelite deckbuilding spel. Ik heb een uurtje of 2 gespeeld en ik kan nu wel al zeggen dat dat enorm goed in elkaar speelt. Ben benieuwd naar de rest.

Tzal wel zijn 😬 dat spel heb ik op switch, steam en ps5 gekocht. Denk in totaal iets van een 600 uur gecombineerd. Mijn ideale go to game als ik niet weet wat te spelen. Is zowaar mijn crack cocaïne.

Ben ook al 2 periodes “verslaafd” geweest (op mobile). Zit zelf aan 120-130u en heb zeker nog veel te doen. Topspel!
Nu heb ik zin om er terug aan te beginnen, maar ik kan dat spel niet doseren. Oh boy… :help:

Same here brothaz. +-600u verdeeld op mobile en steam. Mede reden voor mijn steamdeck aankoop te verantwoorden(minder slijtage op de pc joh!).

Nog steeds niet begonnen aan de Downfall uitbreiding want A20 nog altijd niet gecleared😬

Maar wekelijks nog wel wat dailies en elke keer als'k iemand met een p2w type game op de smartphone zie begin'k aan mijn Joheva getuige-stijl betoog voor Slay the Spire.

Bijlagen

• 803F2333-86B0-4670-859E-09D1013248F7.gif
    803F2333-86B0-4670-859E-09D1013248F7.gif
    170,5 KB · Weergaven: 6
Ook ik heb net geen 200 uur achter de kiezen en ben met elk character tot rond ascension 10 geraakt, maar ik moet er afblijven 😅 was echt nefast voor mijn slaappatroon.

Resident Evil 7: Biohazard uitgespeeld. Toch een spannend spelletje, zeker in het begin is het echte horror. Ik speel graag VR maar deze heb ik toch maar flatscreen gespeeld :unsure:

Wo Long uit, op zich wel een ok spel, maar had er toch meer van verwacht, meer van 't zelfde, ze mogen met iets anders komen nu (Team Ninja)

Thymesia geprobeerd. Ik zag dat het gemengde reacties kreeg, maar zonder gameplay op te zoeken toch gekocht voor een appel en een ei.

Redelijk teleurgesteld. Het is duidelijk geïnspireerd door Bloodborne. Heel minimalistische menu's zonder al te veel stijl, de omgevingen zijn -opnieuw- heel bloodborne-achtig, maar dan zonder echte "stijl" of knappe atmosfeer.

Combat is relatief simpel en het hele "wound/bleed-systeem" is wel cool, maar dodge/R1-spam is meestal voldoende en de parry-mechanic mankeert "impact".

Misschien €5-€10 waard in een sale, maar het voelt gelijk een ps3-game bijna.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe goed die Lies of P zal spelen als het eenmaal uitkomt.

Misschien dat k eindelijks eens Jedi Fallen order probeer met hoezeer mensen opperden dat het "soulsy combat" heeft. Absoluut geen star wars fan meer, maar als de game fijn speelt...

Laatst bewerkt:
Thymesia geprobeerd. Ik zag dat het gemengde reacties kreeg, maar zonder gameplay op te zoeken toch gekocht voor een appel en een ei.

Redelijk teleurgesteld. Het is duidelijk geïnspireerd door Bloodborne. Heel minimalistische menu's zonder al te veel stijl, de omgevingen zijn -opnieuw- heel bloodborne-achtig, maar dan zonder echte "stijl" of knappe atmosfeer.

Combat is relatief simpel en het hele "wound/bleed-systeem" is wel cool, maar dodge/R1-spam is meestal voldoende en de parry-mechanic mankeert "impact".

Misschien €5-€10 waard in een sale, maar het voelt gelijk een ps3-game bijna.

Ik ben heel nieuwsgierig hoe goed die Lies of P zal spelen als het eenmaal uitkomt.

Misschien dat k eindelijks eens Jedi Fallen order probeer met hoezeer mensen opperden dat het "soulsy combat" heeft. Absoluut geen star wars fan meer, maar als de game fijn speelt...
Ik heb mij wel geamuseerd met die Thymesia, maar ik snap ook elke puntje kritiek wel.
Fallen order was ook wel ok, duidelijk meer budget dan Thymesia, en lichtjes souls-achtig

Jedi Fallen Order is wel eerder Souls-lite dan Souls-like :p Vond het wel leuk, maar weet niet of ik er veel aan had gevonden als ik geen Star Wars fan was, want als je echt gaat vergelijken met Bloodborne of Dark Souls, valt Jedi Fallen Order magertjes uit.

Terug
Bovenaan