Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Net begonnen aan Scars above, enorme Returnal sfeer, maar dan van den Aldi, zelfs niet slecht bedoeld, want ik vond Returnal één van de beste spellen van de laatste jaren.
Denk dus dat ik mij hier wel mee ga amuseren

Irithyll of the Boreal Valley gedaan. Nu zit ik aan Yhorm the Giant. Fantastische omgevingen allemaal. Enige jammere is dat je zo gemakkelijk quests kunt missen. Ergens 1 ontmoeting of zelfs 1 lijntje dialoog missen en je kan volledig uitgesloten worden van bepaalde quests. Gelukkig bestaan er guides daarvoor.
Oké ik zit vast. Zowel Nameless King als Soul of Cinder lukken mij niet. Ben nochtans over level 100. Dexterity build met dubbele katana's. Proberen eerst nog wat levels te scoren met de DLC, maar ook die is bijzonder pittig :help:

Sinds het gratis op PSplus stond ben ik eens begonnen met Battlefield 2042.
Ik had gelezen dat het geen geliefde game is, met een HEEL ruwe start. Maar omdat ik momenteel zelf weinig online shooters speel (laatste was Battlefront II, wat ik beu ben geworden na de overvloed van Hero gameplay) kan ik de vergelijking niet maken met vorige edities.

Toen ik ermee begon snapte ik geen ballen van het menu. Wat een CHAOS. Hoeveel rating systemen zijn er? (3?) Waarom staat alles op zo'n onlogische plekken? Het is voor sommigen misschien een pluspunt dat er zoveel aanpassingsmogelijkheden zijn (guns, outfits, figuren, ..) maar
dit is voor mij overkill. Ook zijn de meeste zaken gewoon niet beschikbaar omdat je ze moet aankopen. Niets nieuws daar, maar qua menu en rating systeem (?) krijgt dat blijkbaar bijna de grootste aandacht.

Als je dan doorheen dat kluwen eindelijk gevonden hebt hoe je simpelweg een online game kan starten is het nog niet gedaan met chaos imo.
De HUD staat eveneens vol met info die, zeker in't begin, overweldigend aanvoelt. Ik heb al lang geen andere CoD of BF gespeeld, maar als dit de norm is geworden, I don't like it.

Ik ben de game ondertussen wel blijven spelen en heb ondertussen wel een layout gevonden die me bevalt, al heeft het wel even geduurd. Ik suck nog steeds (KD 0,54 :unsure:)

Alleszins, ik ben blijkbaar te old school. Ik hou van een simpele instapdrempel om van daaruit gewoon beter te worden.
Er zijn wsl alternatieven die het op die manier aanpakken. Maar zoals ik al zei, I'm out of the loop wat shooters betreft.

Ik heb ervoor gekozen wat meer tijd eraan te besteden en de dynamics wat beter te begrijpen. Maar ik kan absoluut snappen dat vele gamers (die de 20er jaren al gepasseerd zijn) hier totaal geen zin in hebben en gewoon wat willen knallen na hun werkdag. Die haken snel af bij dit soort shooters. Zoals ik ook al gedaan had bij Battlefront II, dat ivm Battlefield 2042 zelfs nog wat meer 'user-friendly' was.

Het kan ook zijn dat ik gewoon aan 't zagen ben wegens KD 0,54 :unsure:

Sinds het gratis op PSplus stond ben ik eens begonnen met Battlefield 2042.
Ik had gelezen dat het geen geliefde game is, met een HEEL ruwe start. Maar omdat ik momenteel zelf weinig online shooters speel (laatste was Battlefront II, wat ik beu ben geworden na de overvloed van Hero gameplay) kan ik de vergelijking niet maken met vorige edities.

Toen ik ermee begon snapte ik geen ballen van het menu. Wat een CHAOS. Hoeveel rating systemen zijn er? (3?) Waarom staat alles op zo'n onlogische plekken? Het is voor sommigen misschien een pluspunt dat er zoveel aanpassingsmogelijkheden zijn (guns, outfits, figuren, ..) maar
dit is voor mij overkill. Ook zijn de meeste zaken gewoon niet beschikbaar omdat je ze moet aankopen. Niets nieuws daar, maar qua menu en rating systeem (?) krijgt dat blijkbaar bijna de grootste aandacht.

Als je dan doorheen dat kluwen eindelijk gevonden hebt hoe je simpelweg een online game kan starten is het nog niet gedaan met chaos imo.
De HUD staat eveneens vol met info die, zeker in't begin, overweldigend aanvoelt. Ik heb al lang geen andere CoD of BF gespeeld, maar als dit de norm is geworden, I don't like it.

Ik ben de game ondertussen wel blijven spelen en heb ondertussen wel een layout gevonden die me bevalt, al heeft het wel even geduurd. Ik suck nog steeds (KD 0,54 :unsure:)

Alleszins, ik ben blijkbaar te old school. Ik hou van een simpele instapdrempel om van daaruit gewoon beter te worden.
Er zijn wsl alternatieven die het op die manier aanpakken. Maar zoals ik al zei, I'm out of the loop wat shooters betreft.

Ik heb ervoor gekozen wat meer tijd eraan te besteden en de dynamics wat beter te begrijpen. Maar ik kan absoluut snappen dat vele gamers (die de 20er jaren al gepasseerd zijn) hier totaal geen zin in hebben en gewoon wat willen knallen na hun werkdag. Die haken snel af bij dit soort shooters. Zoals ik ook al gedaan had bij Battlefront II, dat ivm Battlefield 2042 zelfs nog wat meer 'user-friendly' was.

Het kan ook zijn dat ik gewoon aan 't zagen ben wegens KD 0,54 :unsure:
Kan u er perfect in volgen.
Tegenwoordig moet je in ieder spel je mannetje constant upgraden en nog dit en datjes om verder te geraken.
Overal verwacht iedereen tussentijdse bosfights en hoe groter hoe beter.
Geef mij maar een lineaire shooter met goei verhaal en onderweg eens andere wapens tegenkomt die je niet constant moet aanpassen.
Altijd heel dat online gebeuren, nooit mijn ding geweest en zeker met kinderen in huis.
Mis ik de tijd je gewoon ff spel kon opzetten en verder gaan.

Kan u er perfect in volgen.
Tegenwoordig moet je in ieder spel je mannetje constant upgraden en nog dit en datjes om verder te geraken.
Overal verwacht iedereen tussentijdse bosfights en hoe groter hoe beter.
Geef mij maar een lineaire shooter met goei verhaal en onderweg eens andere wapens tegenkomt die je niet constant moet aanpassen.
Da's in een heel ander genre ook een ergernis van mij. Niet elke 3rd Person SP moet Open World zijn en RPG elementen bevatten.
OF als er een sequel komt van een game die wel met succes die karakteristieken gebruikt, dan moet dat niet plots allemaal exponentieel omvangrijker worden.

Een perfect voorbeeld hiervan is imo Horizon Forbidden West. Ik vond de balans van de eerste game qua mapgrootte en upgrades goed. Het verhaal was top en werkte perfect met het open world element. In het Forbidden West zijn ze imo helemaal overboard gegaan. De map is gigantisch, de aanpassingsmogelijkheden van wapens etc zijn TE uitgebreid en ingewikkeld geworden, en het ontdekken van de story is minder effectief ingewerkt in het open world gegeven. De main story is zelfs naar de achtergrond gebracht door de oneindig vele generieke side missies die enkel maar als doel hebben te upgraden en nog eens te upgraden. Want de personages en hun story vond ik lang niet zo boeiend. Als completionist is het moeilijk side quests te laten liggen, maar ik merkte al snel dat het sterk begon te vervelen (let's get it over with) en ik gewoon zo snel mogelijk verder wou met het verhaal. Dan ben je niet meer aan 't genieten van een spel, maar gewoon een job aan 't doen.

Da's eerder persoonlijk bij dat specifiek spel. Maar ik merk algemeen wel dat er een soort open world 'moeheid' bestaat.
Ik hoop dat ze bvb voor Ghost of Tsushima 2 niet dezelfde weg gaan inslaan als Horizon. Het origineel werkte goed. De map moet niet plots 3x zo groot worden, er moeten geen 5000 zwaarden en moves extra te unlocken zijn, en ik wil geen miljoen zielloze side quests afwerken om wat leuke hoedjes te krijgen. Hou die shit beperkter en waardevoller. Focus op zaken die de game uniek maken ipv een berg generic crap te implementeren. En dan komt het goed :unsure:

Eindelijk eens de Uncharted games gespeeld. De hele Nathan Drake Collection gecompletet op mijn PS5. Uncharted 3 had ik nochtans al ruim 10 jaar liggen toen ik een PS3 console bundel kocht met Uncharted 3 en The Last of Us maar eigenlijk nooit verder geraakt was dan chapter 1 *shame*. Overigens ben ik destijds wel met TLOU begonnen, maar ook halfweg ergens stilgevallen en moet die ooit toch eens opnieuw spelen (misschien gewoon wachten tot de PS5 versie in PS+ Premium komt).

UC1 kon nog met moeite de tand des tijds doorstaan, maar UC3 was toch wel enorm vet, ook vandaag nog. Ik werd wel serieus misselijk (motion sickness) bij dat hallucinatie-fragment op het einde.

Nu ik toch in de flow zit, gewoon verder doen met de Legacy of Thieves collection. PS5 versie heb ik nu via PS+ Extra.
Platinum ga ik wel aan me laten voorbij gaan, want complete playthroughs op hogere moeilijkheidsgraad zie ik toch niet zitten eigenlijk.

Ik ben recent aan Fire Emblem 3 Houses op de Switch Lite begonnen. Altijd afgeschrikt geweest van Fire Emblem games own de perma death functie, waarvan ik tot nu toe niet wist dat men die ook kan uitzetten. Uiteindelijk dus toch beginnen spelen en tot nu toe vind ik het wel een plezant spel. Het 'sociale' aspect is interessant tot nu toe, hoewel ik vrees dat dat een beetje repetetief kan worden na een tijdje. De strategische aspecten lijken me van het 'je maakt het zo complex als je zelf wilt'- soort te zijn. Van het verhaal heb ik tot nu toe niet veel gezien, maar ik ben ook maar 6u in het spel dat volgens sommige online bronnen 80-100 uren kan duren.

Van het verhaal heb ik tot nu toe niet veel gezien, maar ik ben ook maar 6u in het spel dat volgens sommige online bronnen 80-100 uren kan duren.
Ik vond het een zeer sterke game, maar na 35u zat ik aan de helft van de game (tot heel goede story ook) en had ik de gameplayloop wel wat gezien… Heb het sindsdien niet meer aangeraakt, maar ben wel van plan ooit nog eens terug te keren.

Ontopic: paar uurtjes ver in Horizon Forbidden West. Het moet nog groeien bij mij. Was ook wel zo bij de vorige.. dus we zien wel.

Gestopt met Horizon Forbidden West, kan me niet boeien en vind hem te groots momenteel. Misschien later nog is een kans geven.

Ter voorbereiding van vrijdag nog eens The legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch Lite) uitgespeeld, wat een zalige open world game is dat toch. Laat vrijdag maar komen, denk er zelfs aan om een half dagje verlof te nemen.

Nu weer bezig met Slay The Spire (PS5) de perfecte game voor tussendoor. Heb in het verleden nooit The Heart kunnen verslaan, denk dat het deze keer wel zal lukken.

Nu weer bezig met Slay The Spire (PS5) de perfecte game voor tussendoor. Heb in het verleden nooit The Heart kunnen verslaan, denk dat het deze keer wel zal lukken.
Protip waar ik niet bij ga vertellen hoe lang het bij mij heeft geduurd eer ik het besefte. Je moet niet elke keer een kaart nemen.

Protip waar ik niet bij ga vertellen hoe lang het bij mij heeft geduurd eer ik het besefte. Je moet niet elke keer een kaart nemen.

Yep, dat is de reden waarom ik denk dat ik het deze keer wel zal lukken. Vroeger kon ik het enkel "uitspelen" met Ironclad.
Nu is het toch al met Ironclad, The Silent en Defect gelukt, enkel nog The Watcher te gaan. Daarna ga ik voor the heart en als ik het dan nog niet beu ben, misschien eens die ascensions bekijken. :)

Gravel uitgespeeld, eigenlijk nog verrassend goed en zag er bij momenten zeer goed uit voor een spel van 2018.
Gekocht voor 2€ in de sale.

Cod mw2 uitgespeeld en mij naar het einde moeten slepen, heel goede gfx maar de vaart van de game wordt er te vaak uitgehaald.
Heb gezien dat er dit jaar een vervolg op komt...

Uncharted Legacy of Thieves collection uitgespeeld op PC. Ik heb mij zeer geamuseerd met de twee games maar hier en daar toch een hekelpunt.

A Thief's End is een grotere game dan The Lost Legacy en uiteraard vertaalt dat zich in meer variatie van locaties en een uitgebreidere verhaallijn. De verhaallijn op zich is goed in beide games, in The Lost Legacy is het meer straight to the point zonder plottwisten en deviaties. Dit laatste mag zeker, hier is niets mis mee. De voice acting in beide games is top en de personages komen zeer geloofwaardig over. Af en toe de tussentijdse praatjes is ook een meerwaarde bij de rustigere momenten. Het geeft meer een gevoel van authenticiteit ipv de ordinaire superheros te willen spelen.

Grafisch gezien vind ik deze games écht zeer mooi. Ik heb meermaals genoten van de mooie vistas, de verscheidene locaties, de kleine dingen en het detail in de world design. Het loont om eens rond te kijken, niet enkel voor de verborgen 'treasures', maar ook voor het oog. Vooral de jungle omgevingen zijn :thumb: Over de jungle gesproken, alhoewel super mooi had ik in The Lost Legacy graag nog één extra locatie gezien. Het was een beetje te veel van hetzelfde bioom/vegetatie naar het einde, maar dé verborgen locatie waarnaar je opzoek bent maakt dit grotendeels goed. Grafisch vind ik het om duimen en vingers af te likken. Toch zeker als je kijkt naar de originele release data, een mooie remaster dus.

Dan kom ik op level design en de puzzels, het was goed maar niet wow. Het springt er niet uit en het wordt ook te makkelijk gemaakt door alle richels/rotsen/muren etc subtiel te markeren om duidelijk te maken hoe je moet navigeren. Oké, het moet ook niet te moeilijk zijn maar ik heb maar heel af en toe langer dan 15 seconden moeten kijken hoe verder te gaan. Als je tesamen met een ander personage op pad bent geeft deze naar mijn goesting veel te snel een hint waar je moet zijn (toch zeker wanneer je zoals ik ook graag even in het rond kijkt). De puzzels mochten iets meer denkwerk vereisen, ik heb eenmaal een heel klein beetje gesukkeld met de puzzel onder de kerk met de verschillende portretten.

Combat is good enough, een kleine variatie aan wapens en een beetje uitdaging. Meer hoefde dit voor mij ook niet te zijn, als ik een shooter wil spelen zoek ik wel iets anders. De AI is soms aan de zwakke kant waar je mede personages dikwijls letterlijk voor de ogen van de soldaten lopen. In 90% van de gevallen gebeurd er niets, één of twee keer heb ik het voorgehad dat hierdoor een gevecht begon. Dat was dan ook weer een kleine frustratie want dit heb je niet zelf in de hand.

De nadelen wegen niet op tegen de voordelen dat dit spel biedt. Enorm genoten en zeker een aanrader. €50 zou ik er niet aan geven, speel je zoals mij zonder achievements in gedachten en een beetje randexploratie kom je aan 24u speeltijd voor beide games tesamen. Een -50% korting zou voor mij persoonlijk het minimum zijn. Ik heb het echter gratis gekregen bij de aankoop van een AMD product.

Super Mario Land 2: 6 Golden Coins op de Nintendo Switch (met Nintendo Switch Online abonnement).

Zalige Game Boy-klassieker. :)

Al een paar dagen bezig met Dead Island 2. Het spel dat vastzat in development hell maar toch er zonder kleerscheuren uitgekomen is. Ik amuseer me geweldig hierop... er is niks zo leuk als een zombie zijn benen te breken met een knots en dan de kop in te slaan, of in de fik te steken, of te electrocuteren of zijn armen af te hakken en dan met een knots de kop half in te slaan... you get my drift 🤪 #peace&love :cool::thinking:

Grid legends

Dat was verrassend goed. Al jaren geen volledige campaign gedaan in een racing game maar deze bleef mij wel boeien

NFS: Heat.
Gohja, niet erg onder de indruk.
Ik zoek nog steeds een goeie nieuwe sequel op NFS: Rivals, maar alles wat daarna is gekomen (NFS Heat, NFS payback, The NFS (self titled).... geeft me echt geen voldoening).

Nfs heat mag dan wel weer al dat gefijntune hebben zoals vroeger met underground.... interesseert mij eigenlijk weinig.

Ik wil gewoon tegen die cops tegenaan gaan met persuit tech :D :D

Misschien eens gaan voor NFS: hot pursuit (remake voor ps4 ) dan maar.... die komt er dichts bij in de buurt denk ik.

Bijna Persona 4 Golden voor de eerste keer uitgespeeld. Leuk spel, leuke gameplay en interessant verhaal. Ik ga proberen om voor de platinum te gaan.

Vind qua QoL Persona 5 (Royal) in ieder geval al beter (wat normaal is, want recenter), de Baton Pass mis ik echt wel. Plus vind ik de muziek en artstyle mooier (ik heb sowieso een zwak voor de combo zwart-wit-rood)

Terug
Bovenaan