Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Anno 1800

Heerlijk spel met veel uitdagingen. Gevaarlijk om veel tijd in te verliezen, maar dat is eigen aan het genre denk ik.

Ik ben goed thuis in EUIV en CKII maar Hearts of Iron IV is toch echt een stuk steeper qua leercurve. In het verleden al paar keer weggezet omdat ik er niets van kon. Toch nog eens een nieuwe poging ondernomen want als je het kan, lijkt het mij echt wel plezant, en de filmpjes van Quill18 zijn leuk om te volgen.

Ik ben deze en laatste week paar keer opnieuw begonnen, maar nu bezig met German Reich historical. Ik ga niets speciaals doen, gewoon de focus tree wat volgen en opbouwen. Zien waar ik geraak.

Iemand HoI4 expert hier? :p

Net Uncharted 1 uitgespeeld uit de remastered collectie. Was lijk meer dan 10 jaar geleden dat ik die heb uitgespeeld. Was leuk om nog eens te herbeleven. Was soms wel pittig en licht frustrerend, maar al bij al een topspel.

Voordat ik aan numero 2 begin, eerst The Last of Us of Horizon: Zero Dawn oppakken. Zullen voor mij allebei de eerste keer zijn dat ik ze speel.

Deze vakantie nog eens wat tijd gehad om mij nog eens op een game te smijten. Resident evil 3 remake stond al even in de favorietenlijst en had een behoorlijke korting. In zo goed als alle reviews wordt het afgeslacht omwille van de korte duurtijd (ideaal dus 🙃) en cut content.

En eerlijk... heb er mij eig wel mee geamuseerd. Zo belachelijk kort was die imo nie. Ik ben niet iemand die ieder item moet meenemen. Maar ook geen rusher en kwam op een 8 tal uur. Wat niet veel minder was dan RE2 remake. Over de cut content kan ik niet meespreken gezien ik de originele nooit gespeeld heb. Het verhaal en de pacing van RE1 en 2 zaten wel beter.

Ik kijk er al naar uit om het bejubelde RE4 te spelen als die ook onder handen zou worden genomen.

Net masters behaald op tft nu eens voor GM proberen. Raar dat er geen topic over is. Nuja niet zoveel spelers neem ik aan + ietwat onbekender. Nochtans echt tof (je moet er ook geen LoL voor gespeeld hebben).

Edit; Teamfight tactics voor de duidelijkheid.

Kena: Bridge of Spirits uitgespeeld.
Topgame. Gfx, muziek, sfeer, story. Maar ook simpel qua upgraden etc. Dat houdt de focus vooral bij het spel ipv constant in menu's te zitten scrollen.

Kena: Bridge of Spirits uitgespeeld.
Topgame. Gfx, muziek, sfeer, story. Maar ook simpel qua upgraden etc. Dat houdt de focus vooral bij het spel ipv constant in menu's te zitten scrollen.
Ik heb deze tijdje geleden tot halfweg gespeeld, maar kan me niet echt bekoren. Wat me 't meeste stoort zijn de framedrops in cutscenes, tenzij dit ondertussen gepatched is? (PS5)

Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Dit is mijn eerste Mario sinds Super Mario 64 die ik via ROM ooit gespeeld heb. Ik vond 'm erg goed! Het is eigenlijk verbazend hoe Nintendo er in slaagt om nog altijd de basis van "lopen en springen" vers te laten aanvoelen. De grote sterkte van dit spel was de originaliteit en variatie van de levels, Elk level is kort en op een vijftal minuten uit te spelen, maar praktisch élk level deed wel iets nieuw met die basisformule of had een origineel idee. Nintendo doet hier het tegenovergestelde aan iets dat me stoort bij veel grotere veelal open wereld AAA spellen. Daar krijg je een heel grote, mooie wereld waar je uiteindelijk uren hetzelfde doet. Ubisoft spellen komen meteen in gedachte maar zelfs spelen die ik erg goed vond, zoals Ghost of Tsushima en Ratchet & Clank Rift Apart, bezondigen zich hier aan. Dan was Super Mario 3D World echt een verademing. Enige minpuntje is dat het "soort van 2D bewegen" in een 3D wereld er voor zorgde dat ik al eens een sprong miste door het perspectief.

Algemene impressies van de Switch na een kleine twee weken:
Behoorlijk positief! De console zelf is wat meer solide dan ik verwacht had en het OLED scherm op mijn nieuw model is echt wel heel mooi. Ik speel eigenlijk voornamelijk handheld, het is gewoon zo makkelijk om de console eventjes op te nemen en een vijftiental minuutjes te spelen. Daarom dat dit nu ook de ideale tweede console is naast de PS5, aangezien ik niet meer vaak zin heb om een hele avond aan een stuk te gamen. Omdat ik zo lang gewacht heb, heb ik ook een mooie catalogus games om nog te ervaren. Er zijn uiteraard wel wat minpunten, vooral de eshop is... matig. De knoppen zijn ook echt aan de kleine kant zelfs voor iemand met kleine handen als ikzelf, maar dat stoort voorlopig niet omdat ik telkens in korte sessies speel. Maar als ik wat meer docked zou gaan spelen, zou ik toch eens kijken naar de Pro Controller. De hardware is ondertussen uiteraard ook wel al verouderd, maar dat is geen ramp voor de spellen die ik er op ga spelen (paar Nintendo first party spellen en wat indie games).

NieR Replicant ergens op de helft van de main story gestopt met spelen. Was te veel van hetzelfde en het kon me niet langer boeien. Nu Final Fantasy VII remake begonnen en dit is wel volledig mijn ding. Zalige wereld, tof verhaal, leuke personages en leuke combat. Ik speelde ooit nog de HD-remake van het origineel, maar dit is toch wat anders. Final Fantasy XV heb ik ook even gespeeld vorig jaar, maar daar vond ik het open world aspect niet zo tof. Bij de VII is het meer lineair.

Ender Lilies: Quietus of the Knights
Must-play voor elke metroidvania fan! Genoten van begin tot einde. Deze komt voor mij heel dicht in de buurt van Hollow Knight.

Ik heb deze tijdje geleden tot halfweg gespeeld, maar kan me niet echt bekoren. Wat me 't meeste stoort zijn de framedrops in cutscenes, tenzij dit ondertussen gepatched is? (PS5)
Ah daar heb ik geen last van gehad. Dus 't zal gepatched geweest zijn.

Guardians of the Galaxy uitgespeeld. Heel erg van genoten! Zowel van de story, als de interactie tussen de personages als de combat.

Terug
Bovenaan