Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

dat richten en schieten in GTA 4 is echt wel klote, zelfs na de fusion fx update.

soms sta je in cover en wil je dan aimen, maar terwijl je je enemy duidelijk in het vizier hebt, raak je hem niet door een denkbeeldige glitch/muur wellicht, die het systeem niet erkent.

dan telkens naar settings, auto aim afzetten, en manueel richten met je gamepad, best frustrerend.

maar het verhaal is echt wel weer prachtig, was vergeten hoe goed dit weer in elkaar zat
Speel ne keer met muis en keyboard :rofl:

Speel ne keer met muis en keyboard :rofl:
voor zo'n game, en zeker het rijdend gedeelte, is een gamepad toch veel meer aan te raden imo. Heb jaren met muis en toetsenbord games gespeeld hoor.

ok ik zou misschien voor de stukken waar er moet geschoten worden en niet rijden dus, met muis en toetsenbord kunnen spelen ja. misschien eens proberen, maar lijkt me ook een beetje goofy...

voor zo'n game, en zeker het rijdend gedeelte, is een gamepad toch veel meer aan te raden imo. Heb jaren met muis en toetsenbord games gespeeld hoor.

ok ik zou misschien voor de stukken waar er moet geschoten worden en niet rijden dus, met muis en toetsenbord kunnen spelen ja. misschien eens proberen, maar lijkt me ook een beetje goofy...
Tip voor met de controller: je trigger half indrukken laat je manueel aimen, volledig indrukken is auto aim. Op PS3 was dat toch zo allez.

Triangle Strategy uitgespeeld op een dikke 25 uur. Fantastische SRPG met een verhaal dat slaagde om echt een emotionele impact na te laten. De strategische gevechten die uitdaging en variatie bieden, de personages die elk een unieke class en strategische waarde met zich meebrengen, de "branching paths".... Het is zeer zwaarbeladen met (gesproken) dialoog, maar het dient allemaal om een genuanceerd verhaal over oorlog en de ambiguïteit van moraal te vertellen dat me zeker zal bijblijven.

Uiteindelijk word je voor een zware keuze gesteld over hoe je het aankomende conflict wilt benaderen:
1) Red je het onderdrukte volk dat absoluut geen metafoor vormt voor een (oud) geopolitiek conflict? Probeer je hen te leiden naar het beloofde land dat zogezegd echt bestaat en laat je de andere 2 naties achter om het onder elkaar uit te vechten?
2) Volg je de raad van je dichtste raadman Benedict om je "ware aard" als de echte troon-opvolger kenbaar te maken aan de wereld? Een alliantie sluiten met het tuig van de natie die het grote conflict tot stand bracht zodat je de theologische fanatiekelingen in "niet het midden-oosten" kan weerhouden van alles over te nemen?
3) Steun je de nieuwe koning van jouw natie die (bij gebrek aan ervaring en onmacht) de macht wilt overgeven aan het volk en de aristocraten?

Ik koos optie 1 en mijn mond viel letterlijk open toen mijn naaste raadsman Benedict me in de reden viel. De man die de hele game de meest kalme bro is geweest en meesterlijk tactisch inzicht verschafte op elk moeilijk moment.

Hij verheft voor de eerste keer in uren van dialoog in zijn stem en hij noemt me (subtiel) een naïeve DWAAS! De nieuwste leider van zijn huis die de toekomst van zijn toekomst zou vergooien! Hij opperde "kijk, we sluiten ons eerst aan bij die klojo's in het noorden(negeer het gegeven dat ze de oude koning hebben onthoofd) zodat we die Godin-erende kwibussen uit het Oosten de grond in kunnen boren... Gij zijt dan koning en dan is er mogelijk nog tijd om een onderdrukte demograaf te bevrijden.

Ik weiger af te wijken van mijn keuze en de oude man neemt zijn zwaardstok in de aanslag om me tot reden te kletsen. Hij faalt en slikt bitter mijn laatste order door om de resterende bevolking van ons huis naar veiligheid te leiden.

Uiteindelijk bereik ik de grens/toegang tot het beloofde land en uiteraard is Ramses, sorry: de leider van niet-midden-oosten voor nog één gevecht zodat mijn in-game vrouw(ook afkomstig van het onderdrukte ras) nog even haar "let my people go!"-momentje kan hebben.

Er is zogenaamd nog een vierde verborgen einde, maar dat zal ik bewaren voor een volgende playthrough.

Ik kan me vergissen maar kan je niet gewoon switchen wanneer je het best uit komt?

Keyboard en mouse wanneer je rond loopt en schiet. Stap in een auto en pak uw controller en gebruik die tijdens het rijden.

Heel lang geleden dat ik de 4 nog heb gespeeld. Dus ik kan verkeerd zijn.

Void stranger

Dit geeft me Blue Prince vibes. De 200+ sokoban puzzels zijn maar een klein deel van het spel. Ondertussen al een paar keer "uitgespeeld" en telkens word ik wat wijzer en het spel dus eenvoudiger om te navigeren. I love it!

Cyberpunk Phantom Liberty. Wat een geweldige uitbreiding, de missies waren supernice en nu op de ps5 pro zag night city er weer wat knapper uit. Visueel toch 1 van de mooiere games. Knap wat ze uiteindelijk met deze game hebben gedaan na een baggere release versie.

Nu ga ik deze game binnen x aantal tijd toch nog eens opnieuw spelen, want van de base story wist ik al nietveel meer en ik zou Phantom Liberty nog eens opnieuw willen spelen met andere keuzes. Nu nog wat gigs doen en erna op de planning staat een replay van witcher 3.

Ondertussen ook met anno 117 bezig op de ps5, eerste strategie game die ik op console speel, maar de huidige laptop kan het niet meer aan. Al bij al wel verrast door de controls, vallen goed mee met de controller. Ook verslavende game om in de toekomst veel uren op te verslijten!

Bezig met diablo 4 season 11 amuseer me er wel kostelijk mee je kunt redelijk snel een season afwerken wat het wel aangenaam maakt als je 3 jonge kinderen thuis hebt.

In vergelijking met poe2 is dit toch wel een ander paar mouwen, maar daar amuseer ik me ook wel mee maar d4 geniet toch de voorkeur zeker als het gaat om korte sessie.

gta 4 uitgespeeld, was een eeuwigheid geleden.

nu heb ik er ook wel die DLC bij, ballad of gay tony, en lost and the damned. die nog nooit gespeeld.

al bij al wel een mooi koopje voor 6 euro op rockstar...

Monster Hunter Rise begonnen(switch)
Low rank op een weekske door. Eerste kennismaking met Magnamalo was.. pittig. Switchaxe en Dual Blades rulen belachelijk hard.

Waarom koop ik eigenlijk nog andere games. Straight into my veins.

gta 4 uitgespeeld, was een eeuwigheid geleden.

nu heb ik er ook wel die DLC bij, ballad of gay tony, en lost and the damned. die nog nooit gespeeld.

al bij al wel een mooi koopje voor 6 euro op rockstar...
Op PC? Hoe zit dat tegenwoordig met de optimalisatie/performance van die game? Dat was destijds (bij release) echt een ramp.

Op PC? Hoe zit dat tegenwoordig met de optimalisatie/performance van die game? Dat was destijds (bij release) echt een ramp.
Jup pc. Bwa met die patch daar fusionfx best wel goed hoor.

Enkel de controls zijn anno 2026 soms ietwat frustrerend. Toch bij het lopen en schieten.

Maar het verhaal maakt uiteraard heel veel goed.

moet wel zeggen dat ik, zoals in andere thread, al gevloekt heb op rockstar hoor, om die game draaiend te krijgen. effe recap:

1) ik had die game op DVD schijfjes. wou die installeren, maar opt einde bij securom check, kreeg ik error omdat systeem de release check niet kon verifieren, op reddit las ik dan dat je je PC datum moest aanpassen naar 2012. (omdat die securom beveiliging websites al jaren plat liggen, maar zo zou het moeten gaan. maar pas te laat gelezen, en bij sommige users werkt dit ook niet trouwens...)

2) had dus ondertussen de steam key gekocht, echter..... steam startte automatisch een rockstar account op via rockstar social club, waar ik geen email toegang mee had, voor de 2FA verificatie. en somehow is mijn steam gelinkt aan die oude rockstar account. je kan dat nergens uitzetten. bijgevolg ben ik gefucked voor elke rockstar game in de toekomst ook: ik moet ze allemaal via rockstar key's aankopen, en via rockstar social club activeren ! via steam keys gaat het niet meer. reeds rockstar gecontacteerd maar die support is om bij te huilen. steeds een raar automessage systeem reply. en steam verwijst me heel tijd door naar rockstar.

Dus: refund aangevraagd voor die steam key, gelukkig gekregen, en dan een rockstar key gekocht.

FML

Vorig jaar de Mass Effect LE beginnen spelen (originele games al eens gespeeld) en nu bij ME3 aanbeland.

Niet slecht maar in mijn geheugen waren die games toch een pak beter.

Diablo 4 ook nog eens opnieuw gespeeld en ook al is de season mechanic eindelijk eens van een beter niveau dan de vorige seizoenen blijft het gewoon een enorm saai spel. :sleep:
Campaign is wel tof om eens gedaan te hebben maar daarna is heel de structuur en wereld zo ontzettend teleurstellend.
Blijf wel benieuwd naar de paladin... maar 40eu betalen om daar de campaign eens mee te spelen heb ik er niet voor over.

Wuchang. best tof, maar voelt voor het meest aan als een kloon van een souls game.

Silent hill f net begonnen, damn die ziet er grafisch gelikt uit. Audio zet ook meteen de toon. Ben benieuwd.

Monster Hunter Rise begonnen(switch)
Low rank op een weekske door. Eerste kennismaking met Magnamalo was.. pittig. Switchaxe en Dual Blades rulen belachelijk hard.

Waarom koop ik eigenlijk nog andere games. Straight into my veins.
Monster Hunter World of MH Wilds ooit gespeeld? :) Welcome to the MH life! :D

Terug
Bovenaan