Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Terminator 2D NO FATE (digitaal 26.99 euro)

Ik ben nogal wat fan van zo'n 2D retro dingen en deze is alvast ook een schot in de roos. Sprites om de duimen van af te likken, goede soundtrack en prima gameplay. Meer moet dat niet zijn. Prijs in orde voor wat je krijgt.
waanzinnig veel geld voor zo'n simpele game, die vooral teert op nostalgie.

Gisteravond Terra Nil op de Switch ge100%'d. Was koopje van 3 euro en heb er mij geen minuut met verveeld en kkom toch aan uurtje of 15 a 20 zeker! Chill spelletje waar je wastelands terug moet laten opleven door allerlei activiteiten zoals de grond 'scrubben', irrigeren, biomes aanplanten (stranden, bamboo-bossen, moerassen, savannes, ...), het klimaat aanpassen (terraforming als het ware) om bepaalde doelen te halen.

Nadat de beestjes teruggekeerd zijn en gelukkig zijn in hun nieuwe habitats is het tijd om alle gebouwen en dergelijke weer op te ruimen en te vertrekken zodat de natuur daarna weer in alle rust verder kan leven.

Aanradertje voor zij die eens iets anders willen. Sommige levels zijn straighforward, andere zijn echt puzzels en zal je mssn meerdere keren opnieuw moeten doen (te warm gemaakt en niet meer koel te krijgen, de vochtigheid ligt te hoog of te laag om bepaalde biomes te kunnen aanplanten, ...)

Check het zeker eens!

Gisteravond Terra Nil op de Switch ge100%'d. Was koopje van 3 euro en heb er mij geen minuut met verveeld en kkom toch aan uurtje of 15 a 20 zeker! Chill spelletje waar je wastelands terug moet laten opleven door allerlei activiteiten zoals de grond 'scrubben', irrigeren, biomes aanplanten (stranden, bamboo-bossen, moerassen, savannes, ...), het klimaat aanpassen (terraforming als het ware) om bepaalde doelen te halen.

Nadat de beestjes teruggekeerd zijn en gelukkig zijn in hun nieuwe habitats is het tijd om alle gebouwen en dergelijke weer op te ruimen en te vertrekken zodat de natuur daarna weer in alle rust verder kan leven.

Aanradertje voor zij die eens iets anders willen. Sommige levels zijn straighforward, andere zijn echt puzzels en zal je mssn meerdere keren opnieuw moeten doen (te warm gemaakt en niet meer koel te krijgen, de vochtigheid ligt te hoog of te laag om bepaalde biomes te kunnen aanplanten, ...)

Check het zeker eens!
Damn, spijt dat ik dat gemist heb, staat nu aan 25 euro :(

Damn, spijt dat ik dat gemist heb, staat nu aan 25 euro :(

Hier nog in korting

Geen zin om topic hiervoor te openen maar zit met een issue waarbij ik niet direct kan terugvinden hoe of wat. Misschien hier hulp?
Gaat over FM 2012, spel start nog op maar voor het beginscherm geladen wordt, sluit het spel af.

Al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar er blijft altijd 1 file corrupted en wordt altijd opnieuw gedownloaded.
Al met een backup file geprobeerd, zelfde resultaat.

Nog iemand tips? Save game wel ergens anders geplaatst voorlopig.

Volledig opnieuw gestart met Divinity 2.
Niet genoeg superlatieven hiervoor.

Spel ziet er zo sfeervol uit… Maar durf er niet aan te beginnen (idealiter in coop met de vriendin). Weinig tot geen ervaring met RPG’s en vrees dat ik compleet verloren ga lopen in alle mogelijkheden. Plus de turn based combat; geen idee of dat iets voor mij gaat zijn…

Spel ziet er zo sfeervol uit… Maar durf er niet aan te beginnen (idealiter in coop met de vriendin). Weinig tot geen ervaring met RPG’s en vrees dat ik compleet verloren ga lopen in alle mogelijkheden. Plus de turn based combat; geen idee of dat iets voor mij gaat zijn…
Geef het een kans, maar, en dit is volledig tegen mijn eigen regels als ik game, zoek af en toe iets op, want sommige dingen kunt ge gewoonweg onmogelijk vinden. Het begin is ook wel pittig, maar zoek wat builds op en uiteindelijk loop het wel los
Ah ja en levelen in dit spel heeft echt ook belang, dus nie zomaar ergens punten in steken

't is nu geleden van 2017 dat ik dit gespeeld heb, en man wat is dit toch een geniaal spel, zit zó goed in elkaar

Zeker een kans geven

Ah ja en levelen in dit spel heeft echt ook belang, dus nie zomaar ergens punten in steken
Je kan wel makkelijk respeccen dus builds proberen en aanpassen is echt geen probleem. Imo grote bonus, probeert iets, bevalt het ni, pas het aan pakt totaal iets anders. Ge hebt super veel mogelijkheden, dat houdt het echt heel boeiend.

Je kan wel makkelijk respeccen dus builds proberen en aanpassen is echt geen probleem. Imo grote bonus, probeert iets, bevalt het ni, pas het aan pakt totaal iets anders. Ge hebt super veel mogelijkheden, dat houdt het echt heel boeiend.
Ah serieus? Ah voila da was ik dus volledig vergeten dat ge kon respeccen

Ah serieus? Ah voila da was ik dus volledig vergeten dat ge kon respeccen
Yes! Via de spiegel op den boot.
Maar wel pas na act 1 lees ik net. In mijn herinnering was dat sneller. En er staat niet bij of je dat meermaals kon maar ik dacht van wel. Eens die spiegel er is, kan je die meer dan eens gebruiken.

Lol, heb dat ook nooit geweten :D

Ontopic:

Voorlopig gestopt met Cathedral, ik geraak niet voorbij The Conduit. Denk dat dit de voorlaatste baas is.

Terug begonnen (nieuwe playthrough) met Kingdom Come Deliverance 2 - Nu alle DLC's beschikbaar zijn, is dit de ideale moment!

Laatst bewerkt:
Ben al een week of 2 bezig met Fallout 76. Ondanks dat ik het niet echt goed vind, blijf ik het maar terug opstarten.

15 main missions, 15 side missions, 10 daily missions, it's too much guys... :p

Pikmin 4, eerste pikmin game die ik speel en best fun. Was vroeger ook fan van de overlord games en die zullen het concept wel van pikmin hebben overgenomen. Leuk tussendoortje en best verslavend om alles te willen verzamelen!

Zelda Skyward Sword HD op Switch 1 (nog) eens proberen. Die lag hier al kleine 2 jaar te liggen: ooit eens tweedehands cartridge op de kop getikt voor een prijsje en bewaard tot ik tijd en goesting had om er aan te beginnen.

Ondanks dat ik al heel mijn leven Nintendo-fan ben, heb ik nooit een Wii of Wii U gehad. Dat waren bij mij de jaren van studeren en uitgaan. :)
Maar dat heeft toch een klein gat geslagen in mijn Nintendo-cultuur: zo heb ik Twilight Princess ook nog nooit gespeeld. Ik hoop dat daarvan ook ooit een HD-versie komt voor de Switch...

SS nog maar anderhalf uur gespeeld, maar lijkt mij wel een leuke (maar vrij lineaire) Zelda-game. Het vliegen met Loftwing moet ik nog wel beter in worden...
De (visuele) stijl van de game is toch redelijk quirky te noemen, de NPC's voelen zo "Japans" aan. Wel interessant om te zien dat BotW en TotK elementen hebben overgenomen van SS (stijl karakters, sailcloth).

Laatst bewerkt:
Wreckreation , spijtig dat ge voor de laatste achievements van alle races te winnen Coop moet doen om alle auto's te behalen.
Anders had ik de volle 1000 g erop gehaald.
Was best nog wel goed , als ge weet hoe juist te spelen.

Samen met vriendin begonnen aan Split Fiction.
Beide waren we grote fan van It Takes Two dus dit was een logische volgende stap.

We vinden het allebei een grote verbetering op It Takes Two.
Ziet er supermooi uit, abilities en puzzels voelen zeer verfrissend aan en ook het verhaal is interessant.

Heb gisteren ook gezegd tegen de vriendin dat ik de makers van die games ga volgen om volgende releases met haar te spelen. Ze hebben hier een niche gevonden en ze zijn er ook verdomd goed in.

Ondanks dat ik al heel mijn leven Nintendo-fan ben, heb ik nooit een Wii of Wii U gehad. Dat waren bij mij de jaren van studeren en uitgaan. :)
Maar dat heeft toch een klein gat geslagen in mijn Nintendo-cultuur: zo heb ik Twilight Princess ook nog nooit gespeeld. Ik hoop dat daarvan ook ooit een HD-versie komt voor de Switch...

Dat was voor mij de Gamecube/PS2/Xbox generatie. Helemaal gemist wegens mijn stevige uitgaansjaren. Jammer wel, want ik vind het een moeilijke generatie om naar terug te gaan.

Dat was voor mij de Gamecube/PS2/Xbox generatie. Helemaal gemist wegens mijn stevige uitgaansjaren. Jammer wel, want ik vind het een moeilijke generatie om naar terug te gaan.
Ja die games hebben de tand des tijds niet goed doorstaan. Mgs2 is wel zeer goed herspeelbaar. Staat ook op steam

Terug
Bovenaan