Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ja had een nieuwe nodig want mijn oude launch gamecube was van binnen kapot geroest
(den hond heeft er jaren geleden eens tegen gepist :wallbash:)

Nu nog wachten op de Carby hdmi adapter en gaan!
 
Assassin's Creed III (Remastered)

Het begon wat moeizaam voor mij met Connor, maar hij is uiteindelijk beginnen groeien en is zo uitgedraaid tot een fantastisch spel eigenlijk. Het verhaal van Desmond Miles is (eindelijk) afgerond, want uiteindelijk boeide hij mij niet zo :p Ik kan de Isu nu wel beter plaatsen doordat ik Odyssey gespeeld heb, maar ik denk dat de meesten hier totaal niet wakker van liggen. In dit deel vond ik de dualiteit tussen Assassin en Templar zeer goed uitgewerkt. Tis niet zomaar good vs bad guys, just a matter of perspective :)
Maar voor een remaster met momenten wel buggy/glitchy... was soms vloeken en googlen naar een mogelijke oplossing om zeker te zijn dat mijn save file niet corrupted was ofzo
 
Ben in de tijd gestopt met assassins creed door de vele bugs in assassins creed III en nu terug herbegonnen met orgins.
Ben nu bezig met odyessy.
Origins vind ik voorlopig de beste van de reeks de setting spraak mij ook het meeste aan.
 
La Mulana 2 (switch) staat in sale momenteel!
De vorige was goed maar extreem moeilijk (qua puzzels) hopelijk is deze meer van hetzelfde.

Undermine (switch)
 
command & conquer: tiberian sun.

zowel NOD als GDI campaign. heerlijk, deze na 20 jaar nog es te herspreeld te hebben.

de uitbreiding FIRESTORM vind ik wel aartsmoeilijk. die laat ik voor wat het is. Op youtube het verhaal (filmpjes) kunnen zien, en zegt me precies wat minder, heel dat CABAL gedoe...
 
Control: Ultimate Edition uitgespeeld. Zalige game die voor mij bewijst dat een goeie physics engine soms belangrijker is dan mooie graphics.

2de playtrough gedaan van The Witcher 3 main game en nog op het gemak bezig met de expansions want effe Witcher overdosis gedaan. Geralt blijft voor eeuwig mijn mancrush. 😍

Sinds dit weekend bezig met Nioh 2. Pittige affaire maar niet from soft levels van moeilijkheid.
 
The Last of Us, Remastered.

Deze serie compleet gemist dus met de eerste begonnen. Is het aangeraden dit op hard te spelen, of normal 'moeilijk' genoeg?
 
Uitgespeeld in februari:
  1. Horace | Switch | 17u | ★★★½☆
  2. 51 Worldwide Games | Switch | 25u | ★★★★☆
  3. Paradise Killer | Switch | 12u | ★★★★☆
  4. Nier: Automata | PS4 | 36u | ★★★★½
  5. Huntdown | Switch | 6u | ★★★★★
Als iemand nog twijfelt aan (één van) deze games, wil ik met plezier een mini-review doen.
 
The Last of Us, Remastered.

Deze serie compleet gemist dus met de eerste begonnen. Is het aangeraden dit op hard te spelen, of normal 'moeilijk' genoeg?
Voor mij persoonlijk, start op normal en op die manier kan je echt van het verhaal genieten. Ik vind het wel nog vrij uitdagend op die difficulty. Maar ik weet natuurlijk niet wat je gewoon bent ;).
 
The Tyranny of King Washington (DLC van ACIII)

En soort 'What if?'-verhaal, maar onrechtstreeks is het ook gelinkt aan gebeurtenissen die gebeurd zijn doorheen de geschiedenis (van AC). Wel een buggy/glitchy remaster... net zoals de main game, een copy/paste zonder na te kijken. Niet echt een aanrader, maar was wel nodig om ACIII te platten.
 
Voor mij persoonlijk, start op normal en op die manier kan je echt van het verhaal genieten. Ik vind het wel nog vrij uitdagend op die difficulty. Maar ik weet natuurlijk niet wat je gewoon bent ;).

Ik denk dat ik het ook gewoon op normal ga houden, plat gaat er niet in zitten, denk niet dat het een game is dat ik twee keer ga willen spelen (omdat de story zo belangrijk is)

@eightytwo Huntdown 5 sterren ondanks maar 6u gameplay. Dan moet het wel heel goed zijn. Ik ken het niet, misschien eens wachten voor een sale.

Net ook even gekeken naar wat gameplay, je moet wel voor dat genre zijn.
 
@eightytwo Huntdown 5 sterren ondanks maar 6u gameplay. Dan moet het wel heel goed zijn. Ik ken het niet, misschien eens wachten voor een sale.

De 5 sterren zijn een combinatie van mijn enthousiasme voor deze game en het feit dat Huntdown zo onder de radar gevlogen is. Een halve ster minder zou slecht aanvoelen. De presentatie en productie zijn ongelooflijk goed met prachtige aesthetics en een enorm gevoel voor detail. De controls zijn tight, de talloze boss fights zijn allemaal goed met telkens andere mechanics, maar het is vooral echt fun om te spelen en het voelt allemaal heel polished aan. De fantastische synthwave / 80’s rock soundtrack en passende cheesy voice acting zijn de kers op de taart.

Toen ik de credits bereikte na 6 uur had ik meteen zin om een nieuwe playthrough te doen en er zijn een aantal zaken die dat alleen maar versterken: je kan als 3 characters spelen, er is local co-op en een unlockable badass moeilijkheidsgraad. Dit is de eerste game van een kleine Zweedse dev en ik zou nu al hun volgende game blind pre-orderen. Je voelt gewoon dat Huntdown met liefde is gemaakt. Meest underrated- én sowieso beste cyberpunk game van 2020.

Net ook even gekeken naar wat gameplay, je moet wel voor dat genre zijn.

Klopt, en toch kan ik het niet genoeg aanprijzen. Als je ook maar een beetje fan bent van run ‘n gunners en arcade shooters als Metal Slug en Contra én games als Streets of Rage of Robocop én cheesy 80’s sci-fi / cyberpunk / John Carpenter films is dat sowieso een extra. Genoeg namedropping voor vandaag. 🙂
 
Mij laatst is achter Astro’s playroom gezet. Echt super fijn spel! Mogen ze van mijn part nog eentje van maken die nog wat uitgebreider is.
 
Terug
Bovenaan