Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Toch maar cold war gekocht om te zien hoe de triggers nu werken bij een shooter. Het is toch wel een kleine meerwaarde.
Volgende aankoop is wss een tweede controller en sackboy
 
FF7 Remake.
Voelde aan als MGS4 met al die cutscenes. Gelukkig kan je ze skippen i.t.t. DQ-XI.
Desalniettemin mee geamuseerd. Keek op tegen de action-play, maar gelukkig vertraagden de battles bij het menu.
Spijtig van de afwezigheid van vele random battles. Dat miste ik toch wel. Vaak ging ik terug en was er niets meer te vinden 🙁.
Visueel meer dan behoeftebevredigend. Het einde hebben ze goed aangepakt.
Razend benieuwd hoe ze de
open world na Midgar en of ze de original playable characters bespeelbaar gaan maken
gaan aanpakken.
 
Kleine heads-up voor degenen die Disco Elysium (The Final Cut) willen kopen of gekocht hebben: ik heb ‘m gisteren heel even gespeeld en op dit moment is het geen flawless ervaring. Audio bij dialogen verdwijnt soms plots, framerate is rough bij momenten en de action prompts zijn buggy. Ik speel zelf op een launch PS4, maar op PS5 is het dezelfde ervaring, lees ik. De issues zijn zo widespread dat de devs zeker al aan een patch bezig zijn. Niets dat superhard stoort, maar wacht dus gerust nog even om deze te spelen. Verder, niet twijfelen!

cc @FlyingHorseman @Palasam

Edit: Er is zonet een patch live gegaan op PS5, mogelijk PS4 ook, nog geen idee of die iets fixt, maar de devs zijn er alleszins mee bezig: “We'll be looking into all issues that are being reported to us, thank you for your patience!”

Nice! Doordat de klachten redelijk wijd verspreid zijn, denk ik dat ze er wel snel zullen op zitten. Op zich ook niks game breaking, maar ik kan gerust nog een tijdje wachten voor ze de meer vervelende problemen gefixt hebben. Voorlopig nog geen spijt dat ik het gekocht heb, denk dat het wel in orde zal komen.
 
Heb me toch niet kunnen houden: Disco Elysium - The Final Cut gekocht voor PS5. Eerste half uurtje zit er al op en hoe goed zijn die voiceovers!

Yay! Devs hebben trouwens op Discord gezegd dat ze deze vrijdag patch 1.2 willen uitrollen:
  • Fixed locations/interactables not working
  • Fixed items not loading
  • Smoother controller & interaction experience
  • Fixed various VO issues
 
Net de raket in Factorio gelanceerd. Tot zover het uitspelen van het spel. Nu kunnen we gaan bouwen of een nieuwe map starten en nog wat raketten laten lanceren.
Hoeveel uur al gespeeld? Ziet ge uw familie nog?

Halo 1 en Halo 3. Schijteverhaal maar gelukkig kan je filmpjes skippen. Eerste Halo is ok, leuk om eens terug te kijken waar het allemaal begon. Halo 3 heeft wel veel leuke setpieces en is voor mij toch de eerste deftige Halo game.

Ondertussen begonnen met Halo ODST. Halo 2 heb ik jaren geleden afgezworen ooit nog terug te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel uur al gespeeld? Ziet ge uw familie nog?

Haha goed punt. Ik zit nu op 49 uur speeltijd, maar veel daarvan zal voornamelijk op de achtergrond zijn terwijl ik aan het wachten ben tot iets naar mijn zin af is. Verder wel een heel fijn spel met een goede mod-community.
 
Heh valt nog goed mee. Ik heb het al bijna 2 jaar in mijn collectie, ma durf er niet echt aan te beginnen.
 
Assassin's Creed Rogue (Remastered)

Het laatste deel van de Kenway Saga. Hierin komt echt al het beste van gameplay opgebouwd doorheen de voorgaande games tot zijn recht. Het verhaal is wel kort, maar alles komt samen... AC3, AC4 en AC Liberation. Zeker als de lore je echt interesseert en je alle in-game documentatie doorneemt, heel die AC-die echt prachtig is uitgewerkt imo. En het einde gaf ook een link naar AC: Unity, vind dat geweldig dat ze dit doen. Rogue brengt nogmaals de dualiteit tussen Assassins en Templars sterk naar boven. Wie is juist/goed wie is fout/slecht? Je zou beginnen twijfelen. In de Ezio trilogy wordt alles heel zwart-wit voorgesteld, maar vanaf AC3 beginnen de zaken grijs te worden en zou je het op den duur niet meer weten.

Het spel biedt ook 3 grote open world mappen aan, maar het probleem is door een beperkte verhaallijn en eigenlijk geen echte side-quests, dat de grote wereld zeer leeg kan aanvoelen. Het is wel opgevuld met collectables, maar daar blijft het ook bij. Wel jammer, want zo voelt het spel aan als een uitgerokken DLC. Zeker omdat het verhaal op zich echt kort is en er regelmatig time skips gebeuren, waardoor je het gevoel krijgt dat er gerusht wordt. Naval battles waren opnieuw zalig, gameplay wise nog beter dan in AC4. (Dat Skulls & Bones snel uitkomt! :D)


Nog een paar kleine trophies afwerken en dan heb ik deze ook Platinum. Dan zal ik alles vanaf AC2 tot Rogue plat hebben, behalve Black Flag. Platinum halen zal bijna onmogelijk zijn door de online trophies, maar ik denk er wel aan om deze opnieuw uit te spelen, gewoon omdat het zo een goed spel blijft. Ik heb nog geen Unity of Syndicate in bezit, dus het zal nog even duren eer ik begin aan Initiate Duology :)

*edit* bij het schrijven van dit stuk, liet ik de credits rollen, kan niet skippen en duurt toch zeker een kwartierke. Net als ik het wilde posten, Platinum popped xD
 
Rogue brengt nogmaals de dualiteit tussen Assassins en Templars sterk naar boven. Wie is juist/goed wie is fout/slecht? Je zou beginnen twijfelen. In de Ezio trilogy wordt alles heel zwart-wit voorgesteld, maar vanaf AC3 beginnen de zaken grijs te worden en zou je het op den duur niet meer weten.
Ik vind dat dit ook heel duidelijk is door het begin van ACIII. Met papa Kenway spelen en opeens: “May the Father of Understanding guide us.” Wait whut? Mindfuck! Los van de rest van het spel vond ik dat een heel stevig begin.
 
Hoeveel uur al gespeeld? Ziet ge uw familie nog?

Halo 1 en Halo 3. Schijteverhaal maar gelukkig kan je filmpjes skippen. Eerste Halo is ok, leuk om eens terug te kijken waar het allemaal begon. Halo 3 heeft wel veel leuke setpieces en is voor mij toch de eerste deftige Halo game.

Ondertussen begonnen met Halo ODST. Halo 2 heb ik jaren geleden afgezworen ooit nog terug te spelen.

Van waar de haat voor Halo 2? Zou rapper die nog eens spelen dan de eerste maar ik herinner mij wel het bullshit open einde van Halo 2... Ook de teleurstellende shotgun en pistool in vergelijking met Halo 1 was een domper.

Hier Nioh 2 main game uit en dat was eigelijk nog relatief gemakkelijk. Final boss wss maar 3 keer moeten proberen maar nu ben ik begonnen aan de DLC en dat is toch van een ander kaliber... Eerste baas daar heeft een unblockable thrust attack die mij direct kan doden als ik die niet dodge en al veel te vaak die move gezien.
 
The Flood en saai saaaaaaaie worldbuilding en leveldesign. Halo 1 kan ik daarin vergeven als vers nieuwe ip, maar een vervolg moet beter kunnen.

Overigens ook al serieus wat fun gehad met de Firefight mode in Halo Reach. Gruntpocalypse had voor mij een volledig aparte game mogen worden, zelden zoveel gelachen met een shooter. Perfecte blueprint voor een co op roguelite. En de Grunts zijn nog steeds lollig. Hadden ooit hun eigen game moeten krijgen ipv die 6 saaie space opera verhalen na mekaar :p
 
Hey nog altijd beter dan die saaie Prometheans vanaf Halo 4 :p
Ben vorig jaar nog in een hele Halo novel leesbinge geraakt dus als je vragen hebt :)

Firefight nooit veel gedaan in Reach maar wel in ODST. Had de indruk dat die van Reach niet zo leuk was maar ik heb die eigl ook niet genoeg gespeeld dus ik vel er geen oordeel over.
 
Halo CE op Legendary nog eens gedaan. Eens dat het level design wat te wensen over laat, vooral de 3 laatste levels zijn gewoon herhaling + irritante Flood. Maar Halo CE blijft altijd speciaal imo. Halo 2 vond ik toch ook top, de minste in de reeks waren voor mij ODST en 4.
Super Mario 3D World ook uitgespeeld, allerlaatste level heeft aardig wat pogingen gekost.
 
Hey nog altijd beter dan die saaie Prometheans vanaf Halo 4 :p
Moet ik nog spelen. De COD vergelijkingen baren me zorgen, en naar het schijnt zou de AI ook redelijk beperkt zijn. Qua leuke co op shooters is er spijtig genoeg bijna geen competitie dus ik denk da'k er nog wel redelijk van zal genieten. Game ziet er ook gewoon nog goed uit. Favoriet zal hier wel Reach blijven, zonder twijfel de beste campaign voor mij.

En standaard Firefight in ODST lijkt me ook wel harder/leuker. Maar ik ben met de Reach variant dus vooral serieus gecharmeerd geraakt door die gruntpocalypse playlist. Smijt daar die cowbell en bday skulls op en da's gewoon lollig knallen in alle chaos op Legendary, zeker als ge maar met 2 zijt:p
Ben vorig jaar nog in een hele Halo novel leesbinge geraakt dus als je vragen hebt :)
Is Cortana ook zo'n sletterige trien in de boeken? Ik was echt vergeten hoe cringy die cutscenes waren in Halo 3 😂
 
Uitgespeeld in maart:
  1. The Pathless | PS4 | 12u | ★★★★☆
  2. Gorogoa | PS4 | 2u | ★★★½☆
  3. Morbid: The Seven Acolytes | PS4 | 10u | ★★★½☆
  4. Evan’s Remains | PS4 | 3u | ★★★☆☆
  5. Super Mario Bros. 35 | Switch | 5u | ★★★½☆
 
Moet ik nog spelen. De COD vergelijkingen baren me zorgen, en naar het schijnt zou de AI ook redelijk beperkt zijn. Qua leuke co op shooters is er spijtig genoeg bijna geen competitie dus ik denk da'k er nog wel redelijk van zal genieten. Game ziet er ook gewoon nog goed uit. Favoriet zal hier wel Reach blijven, zonder twijfel de beste campaign voor mij.

En standaard Firefight in ODST lijkt me ook wel harder/leuker. Maar ik ben met de Reach variant dus vooral serieus gecharmeerd geraakt door die gruntpocalypse playlist. Smijt daar die cowbell en bday skulls op en da's gewoon lollig knallen in alle chaos op Legendary, zeker als ge maar met 2 zijt:p

Is Cortana ook zo'n sletterige trien in de boeken? Ik was echt vergeten hoe cringy die cutscenes waren in Halo 3 😂


De zorgen over Halo 4 CODification zijn terecht hoor, het is voor mij ook de slechtste uit de reeks. Halo 5 was voor mij dan weer iets beter maar heel kort en het ontbreken van couch co-op was heiligschennis. Dat is nog altijd een vereiste wat Halo betreft. Ik krijg nu wel zin in een paar matchkes Halo maar weet dat ik daar onverbiddelijk zal afgemaakt worden door spelers die wss nooit niks anders hebben gespeeld.


Meeste boeken die ik las waren nu juist niet met Master Chief en Cortana maar ik begrijp u volledig. Met iedere sequel die er kwam werden haar curves precies ietsje groter. :p

Die reeks is gewoon grote nostalgie voor mij. Ik zie me nog zitten in mijn kamer met alleen Halo CE en Midtown Madness 2 voor die console en die verschrikkelijk lompe controllers. Indertijd ook de eerste op legendary kunnen doen maar das dan ook de enige :p
 
Terug
Bovenaan