Welke game heb je laatst gekocht?

Scorn. Had er al een paar keer iets over gelezen en hij staat momenteel in de aanbieding voor net geen tien euro. Ze zeggen dat het spel kort is en eigenlijk meer een beleving is, maar dan lijkt me tien euro best een leuke prijs voor de ervaring.

Victoria III met wat DLC's, stond aan een stevige afslag op Steam. Heb me destijds geamuseerd met Victoria II en de Grand Strategy games van Paradox bevallen me wel. Wel complex en het is er even inkomen. Nadeel is dat ik niet zoveel tijd heb als vroeger om er helemaal in te komen, maar hopelijk beleef ik er genoeg plezier aan zonder mijn kas op te vreten dat ik alleen maar failed states kan bekomen.

Victoria III met wat DLC's, stond aan een stevige afslag op Steam. Heb me destijds geamuseerd met Victoria II en de Grand Strategy games van Paradox bevallen me wel. Wel complex en het is er even inkomen. Nadeel is dat ik niet zoveel tijd heb als vroeger om er helemaal in te komen, maar hopelijk beleef ik er genoeg plezier aan zonder mijn kas op te vreten dat ik alleen maar failed states kan bekomen.
Als ik een tip mag geven, als je op YouTube videos wilt kijken van mensen die het spel een beetje uitleggen, zeker Generalist Gaming kijken. Ik heb zelfs in enkele multiplayer sessies meegedaan die ergens diep op YouTube staan op zijn kanaal, maar hij heeft goede tutorials en video's in het algemeen. Ook niet iemand die veel pretentie heeft.

Verder, voor keuze van een land voor een eerste playthrough kan je eigenlijk niet veel misdoen met België. Niet overwhelming, maar wel geavanceerd. Japan is ook een heel leuk land in Victoria 3. Verder denk ik dat landen als Spanje ook een goede keuze is (al kan je daar misschien beter wachten tot de volgende DLC), gezien Oostenrijk + Balkans en dan later Iberisch schiereiland allebei DLC's krijgen. Brazilië (en gezien je de DLC wellicht hebt) lijkt mij ook een heel goede keuze.

Ik hoop dat je je ermee gaat amuseren. Kan inderdaad zeer tijdrovend zijn, dat is het grootste probleem met de grand strategy games van Paradox.

IMG-9822.jpg
Kleine haul.

Ben officieel in de rabbithole aan het vallen van CIB GBA collecting. Dit gaat duur worden :laugh:

Puzzle bobble everybubble voor de switch gekocht. Echte nostalgie, en deze game is grafisch in orde gezet.

Ik herinner me nog zo dat ik destijds op Playstation deze veel op een beamer heb gespeeld, 1 v1, toen beamers nog helemaal niet zo gewoon waren. Uren hieraan versleten, de max gewoon...

En leuk dat de game wel een beetje challenging is, ben nu de story mode bezig.

Als ik een tip mag geven, als je op YouTube videos wilt kijken van mensen die het spel een beetje uitleggen, zeker Generalist Gaming kijken. Ik heb zelfs in enkele multiplayer sessies meegedaan die ergens diep op YouTube staan op zijn kanaal, maar hij heeft goede tutorials en video's in het algemeen. Ook niet iemand die veel pretentie heeft.

Verder, voor keuze van een land voor een eerste playthrough kan je eigenlijk niet veel misdoen met België. Niet overwhelming, maar wel geavanceerd. Japan is ook een heel leuk land in Victoria 3. Verder denk ik dat landen als Spanje ook een goede keuze is (al kan je daar misschien beter wachten tot de volgende DLC), gezien Oostenrijk + Balkans en dan later Iberisch schiereiland allebei DLC's krijgen. Brazilië (en gezien je de DLC wellicht hebt) lijkt mij ook een heel goede keuze.

Ik hoop dat je je ermee gaat amuseren. Kan inderdaad zeer tijdrovend zijn, dat is het grootste probleem met de grand strategy games van Paradox.
Voorlopig toch al een keer failliet verklaard als Spanje toen de rentesneeuwbal niet meer te temmen viel, dus moet wel wat opletten met de uitgaves. Het is nog veel zoeken en opzoeken, dit spel, maar wel massa's respect voor het economische model dat ze erin hebben gekregen. En ook zien dat de hoeveelheid radicals niet ontsporen, want een revolutie is geen pretje. De omgang met economie en de pops beet hebben lijkt me toch van vitaal belang.

Het militaire systeem is ook totaal anders dan in Vicky 2, toen ik voor de eerste keer een leger wou inzetten wist ik totaal niet wat ik daarmee moest aanvangen.

Start in 1815 was ook interessant geweest: Napoleon verslagen en met de Verenigde Nederlanden aan de slag gaan.

Middle Earth: Shadow of War op de PS Store (gamescon promo).
Vroeger mij goed geamuseerd met die shadow of mordor dus eindelijk eens mijn werk maken van de sequel.

Paar uur ver en onder de indruk van het verhaal. Is dit eigenlijk officiële canon?
De typische Arkham "druk op 1 knop en counter af en toe eens" gameplay voelt wat OP aan, maar stoort nu niet in die mate dat ik niet wil verder spelen.

Abyssus op steam. Niet physical voor de verandering maar wel echt leuk.
FPS roguelike met tot 4 mensen in coop.

Voor de mensen die Roboquest leuk vonden, aanrader!

Serious Sam Collection voor de Switch... Na mijn replay van Quake 1 op de Switch, had ik wel zin om nog andere klassiekers opnieuw te spelen. Serious Sam Collection stond in de sale, maar wat een miskoop...

Niet omwille van Serious Sam zelf, vind The First/Second Encounter nog wel goed, maar het is gewoon een heel slechte port van de originele games. Afschuwelijk veel framedrops in The First/Second Encounter en in SS3 is dit zelfs nog erger. Ook vreemd dat SS2 ontbreekt in deze "collection": oké, dat was niet het beste deel van de reeks imo, maar had er toch bij mogen zitten voor de volledigheid. :)

Gyro aiming is ook niet mogelijk bij deze port, gemiste kans. Ik raad hem niet aan, die 5 euro had ik toch liever uitgegeven aan een goeie trappist op een terrasje.

Super Mario RPG Gekocht nu ik een switch 2 heb nog enorm veel Nintendo games in te halen🙈 hij stond aan €38,50 bij bol
Onlangs ook nog metroid prime remasterd in de eshop aan €30 gekocht .. we weten weer wat doen :)

Far Cry 4

Normaal ging ik die kopen via Ubisoft Connect (4.5 €) maar telkens werd de betaling geweigerd. :confused:

Dan maar gekocht via Instant Gaming voor 7.5 €

Lego Jurassic World aan 3,99€
Plezant om nog eens co-op te spelen met de dochter :)

Raging Loop(switch eShop) 3 euro.

Advance Wars 1+2
Fire Emblem Engage
Fire Emblem Three Houses
Unicorn Overlord
Kirby Nightmare into Dreamland Deluxe

Terug
Bovenaan