Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Shazam, fury of the gods.

Viel wel mee, typische actiehero flik. De 4dx, was ne keer gedellig, maar nu niet om direct nog eens te doen.

Onward (2020): 6/10
Een beetje een dertien in een dozijn pixarfilm. Niet slecht, maar blinkt ook nergens in uit. Turning Red zal voor later zijn.

Bij deze is mijn Disney+ abo weer afgelopen, al zal ik wellicht in het najaar nog wel eens een maandje nemen (mss als Elemental op de service komt?), we zien wel. Ik vind Disney+ het niet waard om permanent geabonneerd te zijn, maar zo af en toe een maandje wanneer je wat meer tijd hebt of evt. een big release kan er wel van af (of toch voor zo lang ze content hebben die ik nog niet gezien heb die me boeit). En voor gezinnen met kinderen is het uiteraard wel handig ook.

Laatst bewerkt:

De film houdt nog wel stand heden ten dage en kijkt makkelijk weg. Wel genoten van deze old flick.

Nog wat recente films gezien

Cocaine Bear - 2.5/5
The Whale - 2/5
Empire of Light - 2/5
Missing - 3.5/5
80 for Brady - 3/5
Creed 3 - 3.5/5
Plane - 3/5

Bij deze is mijn Disney+ abo weer afgelopen, al zal ik wellicht in het najaar nog wel eens een maandje nemen (mss als Elemental op de service komt?), we zien wel. Ik vind Disney+ het niet waard om permanent geabonneerd te zijn, maar zo af en toe een maandje wanneer je wat meer tijd hebt of evt. een big release kan er wel van af (of toch voor zo lang ze content hebben die ik nog niet gezien heb die me boeit). En voor gezinnen met kinderen is het uiteraard wel handig ook.

Staat toch nog veel lekkers op als je fan bent van pakweg sitcoms bv. Disney+ mijn meest bekeken app, en ik bekijk zo goed als geen Disney films of reeksen.

Met Futurama, Ist Always Sunny
, The Simpsons, … alleen al uren kijkplezier. En dat aangevuld met af en toe een sterke film of mini reeks zoals Dopesick of Welcome To Chippendales echt wel zijn geld waard voor mij persoonlijk.

Het hangt er vanaf wat dat je allemaal graag ziet en je boeit maar sitcoms kijk ik eigenlijk niet. Enkel The Big Bang Theory en Two and a Half Men misschien, maar dat staat niet op Disney+ (of Friends, maar dat heb ik allemaal al gezien). Er staan nog wel wat andere series op hoor, maar qua series is Netflix wel sowieso de betere van Disney+ (voor mij).

oDQlHcNJxSQbKhYRrLMinZw8apM-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg

The Grey (2011): 7/10
Toffe film, nooit van gekomen om deze te zien, maar Liam Neeson tegen wat wolven is altijd wel leuk te zien. En hier en daar komt hij toch verrassend uit de hoek, wel een beetje cliché mannenfilm qua achtergrond en personages. Ergens zou ik toch liever hebben dat Hollywood terug dit soort projecten meer begint te maken in plaats van 32.000 superheldenfilms elk jaar.

Het hangt er vanaf wat dat je allemaal graag ziet en je boeit maar sitcoms kijk ik eigenlijk niet. Enkel The Big Bang Theory en Two and a Half Men misschien, maar dat staat niet op Disney+ (of Friends, maar dat heb ik allemaal al gezien). Er staan nog wel wat andere series op hoor, maar qua series is Netflix wel sowieso de betere van Disney+ (voor mij).
Maar Disney+ heeft What We Do in the Shadows dus Disney+ > Netflix

Maar Disney+ heeft What We Do in the Shadows dus Disney+ > Netflix
De film volgens mij niet (maar die heb ik al gezien), de serie was ik van plan om eens te kijken, is nog niet gebeurd. Maar dat is ook maar één serie in de vergelijking natuurlijk. Ik zeg niet dat Disney niets heeft, hadden ze niets dan zou ik niet in de toekomst terug een maand abonnement willen nemen. Maar voor een jaarabonnement of langer is het voor mij niet waard.

Wel altijd beter dan Amazon en Apple+ (en dat is niet eens nipt). Streamz vind ik een moeilijke vergelijking omdat je een stuk meer betaalt als je alles wilt en voor de vlaamse films en series pas ik. Wat ik wil zien staat toch op VRT Max enz. En HBO Max hebben we voorlopig nog niet tenzij je 20 euro p/m betaalt voor een afgekalfde versie. Idem voor Mubi, ook daar de prijs absoluut niet waard. Voor zo een diensten kan je wel eens meedoen aan een actie ofzo (zijn er genoeg, bvb. de PS5 -> apple+ 6 maanden actie was er één).

De film volgens mij niet (maar die heb ik al gezien), de serie was ik van plan om eens te kijken, is nog niet gebeurd. Maar dat is ook maar één serie in de vergelijking natuurlijk. Ik zeg niet dat Disney niets heeft, hadden ze niets dan zou ik niet in de toekomst terug een maand abonnement willen nemen. Maar voor een jaarabonnement of langer is het voor mij niet waard.

Wel altijd beter dan Amazon en Apple+ (en dat is niet eens nipt). Streamz vind ik een moeilijke vergelijking omdat je een stuk meer betaalt als je alles wilt en voor de vlaamse films en series pas ik. Wat ik wil zien staat toch op VRT Max enz. En HBO Max hebben we voorlopig nog niet tenzij je 20 euro p/m betaalt voor een afgekalfde versie. Idem voor Mubi, ook daar de prijs absoluut niet waard. Voor zo een diensten kan je wel eens meedoen aan een actie ofzo (zijn er genoeg, bvb. de PS5 -> apple+ 6 maanden actie was er één).
Prijs/kwaliteit vind ik Amazon Prime Video nochtans ongeëvenaard. Het kost bijna niets, ik heb voor een heel jaar ineens betaald en dat kwam uitgerekend neer op minder dan 2 euro (!) per maand. En hun aanbod van films en series is best wel goed en uitgebreid, zeker voor die prijs.

Deze week bij het zappen nog eens een stuk van Schindler's List gezien, dat toch wel behoorlijk sterk is en misschien wat a-typisch voor een Spielberg? Binnenkort dan toch maar eens Is dit een mens? van Primo Levi lezen of nog eens Leven & Lot van Vasili Grossman dat een zeer beklijvend stuk van Auschwitz bevat.

Dat is het inderdaad. Onze sitcom smaak komt duidelijk niet overeen, want de reeksen die je opnoemt vind ik niet zo goed. Waar niets mis mee is. Verder heb je wel nog de Hulu reeksen natuurlijk, maar als dat het enige is waarom je kijkt, is het idd maar een mager beestje.

Ik reageerde enkel omdat vaak wordt beweerd dat er niets te vinden is om Disney + als je geen Disney, star wars of Marvel fan bent. En dat klopt niet dankzij die Fox en Hulu catalogus.

Qua films is het leuk dat er op Disney + wel af en toe eens een recentere film op komt. Maar globaal gezien, is het aanbod van recente films in België op de aanwezige streaming diensten echt wel huilen met de pet op. Titels als Dune en The Batman zijn na een jaar nog steeds nergens legaal te bekijken behalve op de a la Carte catalogus van Telenet, maar daar mag je dan nog 6 euro extra voor leggen per film.

TRANSPORTER 3.

Ja op "niveau" van deel 2 zeker. Alles vrij erg over de top, maar kijkt wel lekker weg. Die vrouw naast hem op extacy was ook wel fun :)
Ook mooie budapest scenery...

UNTRACEABLE
Film over killings on line, die te volgen zijn via chat rooms.
Voelt wel al wat gedateerd aan, terwijl film amper een jaar of 10 oud is.
Kon er ook moeilijk onze gedachten blijven houden, sleepte bij momenten nogal wat aan...

Prijs/kwaliteit vind ik Amazon Prime Video nochtans ongeëvenaard. Het kost bijna niets, ik heb voor een heel jaar ineens betaald en dat kwam uitgerekend neer op minder dan 2 euro (!) per maand. En hun aanbod van films en series is best wel goed en uitgebreid, zeker voor die prijs.
Ja, de prijs maakt het natuurlijk wel waard. Maar voor mij staat daar ook bitterweinig op tenzij er heel wat veranderd is. Het is jammer dat er veel films zijn met enkel Franstalige support (daar hekelde ik me enorm aan, is ook respectloos vind ik, ook bij zo een lage prijs).

Ja streamingdiensten is wel huilen met de pet op vind ik in België, zeker ook omdat Streamz HBO gijzelt (en die laatste niet veel zin heeft om hier uit te breiden...), wellicht omdat Telenet een belachelijk bedrag geeft. Maar ben er zeker van dat als HBO Max releaset ik voor een veel lagere prijs de volledige HBO Max bibliotheek kan bekijken (of toch waar er rechten zijn voor hier).

Op dat vlak is het hier toch niet goed wonen hoor. Maar goed ja, het zijn zij die geld mislopen omdat ze lui zijn of whatever.

En hoe valt dit dan te bekijken?

Ik heb een smart TV, en de APP van netflix staat daar bv wel op.Maar amazon prime app staat er niet op.
Kan ik deze probleemloos downloaden op een samsung van 7 jaar oud vermoed je? (zoja hoe?)

Of is dat ook weer via een laptop of raspberry pi ding te doen.....

on topic: iemand deze al gezien?:

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan