Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kan je wat toelichten waarom je er niet zoveel aan vond? Ik vind het een prachtige film en ik zou denken dat het dromerige ook wel uw ding zou zijn.
Ik denk dat het gewoon persoonlijke smaak is, want visueel en ook audio is het mooi, maar ik heb weinig met het verhalende aspect van de film en kon me ook niet inleven in de personages, en met het aspect van beïnvloed te worden door een personage elders kon ook weinig, en dat kon me maar matig boeien.

Pinocchio (2022, Del Toro)

Cate Blanchette als Spazzatura in de rol van haar leven, wat een vrouw toch.

Film was goed zoals verwacht, maar niet echt in ideale omstandigheden bekeken.
Everything Everywhere All at Once
Rewatch, mogelijk mijn favoriete film ooit. Heeft gewoon alles wat ik wil in 1 film.
Hij staat hier ook al gereed voor ne rewatch @ any moments notice. Film is toch wel iets fantastisch hé.

Mindgame overigens al eens gezien? Fcourseyehave. Qua energie een beetje in dezelfde trend.

Elvis (2022) gekeken. De film op zich vond ik middelmatig, maar toch wel een andere kant van Elvis leren kennen hierdoor.
Die performance van If I Can Dream ("the christmas special") heeft mij echt van mijn sokken geblazen eigenlijk.

Elvis (2022) gekeken. De film op zich vond ik middelmatig, maar toch wel een andere kant van Elvis leren kennen hierdoor.
Die performance van If I Can Dream ("the christmas special") heeft mij echt van mijn sokken geblazen eigenlijk.
Komt het er ook in voor hoe hij zijn dansmoves van Forrest Gump geleerd heeft?

Paddington 2 is de Godfather part 2 van de kinderfilms, een opvolger die zo mogelijk nog beter is dan het overdonderend charmante origineel.

Waar te beginnen? Het verhaal is eenvoudig, maar niet simplistisch, Wishaw is perfect als de stem van Paddington Brown en geeft het beertje de perfecte geloofwaardigheid samen met de sterke cgi. De bijrollen zijn uitstekend met een sterke Gleeson en vooral Hugh Grant als uitschieters.

Koppel dat aan een sterke regie van Paul King, die duidelijk naar de films van Jeunet en Wes Anderson gekeken heeft en zijn film volpropt met creatieve spielereien en mooie beeldcomposities en je krijgt voor mij één van de beste films van de laatste jaren. Paddington 2 komt netjes naast Fury Road te staan in mijn lijstje van "quasi perfecte films" en is een beetje nodige warmte in deze koude tijd.

Rewatch, mogelijk mijn favoriete film ooit. Heeft gewoon alles wat ik wil in 1 film.
Hij staat hier ook al gereed voor ne rewatch @ any moments notice. Film is toch wel iets fantastisch hé.
Gisteravond ook mijn rewatch kunnen doen. Blijft heerlijk! En zoals voorspeld: mijn vrouw haakte na een tijdje af (ik denk rond de bagel xD).

Gisteravond ook mijn rewatch kunnen doen. Blijft heerlijk! En zoals voorspeld: mijn vrouw haakte na een tijdje af (ik denk rond de bagel xD).
Hier al 3 keer gezien, waarvan 1X met vrouw die hem ook geweldig vond #mijnvrouwheeftbeteresmaakdandeuw

Shawshank redemption (rewatch can een rewatch 😅)
Één van de beste films gemaakt in mijn opinie.
Ik vraag me af of als zo’n film vandaag de dag in de bioscoop gereleased wordt, of die nog maar uit de kosten raakt met de inkomsten.

Tjah, dan kan je quasi niks (recent) goed vinden, want alles is wel al eens verteld geweest. Beter goed gejat dan slecht bedacht, denk ik dan. :wink:
Geen idee trouwens hoeveel Stephen King heeft 'afgekeken' voor zijn verhaal, maar ik vind het ook een topfilm.
Je hebt 'al eens verteld geweest' en je hebt '1 op 1'. Met dat eerste absoluut geen probleem met dat tweede iets meer tenzij je er gewoon eerlijk over bent

Laatst bewerkt:
Im Westen Nichts Neues

Vond ik een zeer indrukwekkende film en zeer actueel. Toont de rauwe waarheid van de (eerste wereld)oorlog. Achteraf ga ik altijd eens gaan kijken op IMDB of mijn mening gedeeld wordt, maar daar was het enerzijds mensen die hem de hemel inprezen en anderzijds mensen die de originele film (ken ik niet) veel beter vinden en daarom een slechte rating geven. Jammer. Wat mij betreft een aanrader!

Im Westen Nichts Neues

Vond ik een zeer indrukwekkende film en zeer actueel. Toont de rauwe waarheid van de (eerste wereld)oorlog. Achteraf ga ik altijd eens gaan kijken op IMDB of mijn mening gedeeld wordt, maar daar was het enerzijds mensen die hem de hemel inprezen en anderzijds mensen die de originele film (ken ik niet) veel beter vinden en daarom een slechte rating geven. Jammer. Wat mij betreft een aanrader!
Origineel is bijna 100 jaar oud, heeft toen wel een oscar gewonnen voor beste film. Met zoveel tijd tussen wordt de vergelijking wel moeilijk, zeker als je weet dat de originele nog niet eens geluid had

Origineel is bijna 100 jaar oud, heeft toen wel een oscar gewonnen voor beste film. Met zoveel tijd tussen wordt de vergelijking wel moeilijk, zeker als je weet dat de originele nog niet eens geluid had
Dat had 'ie wel hoor. Hij is uitgekomen in het jaar nadat sync sound zijn intrede deed in cinema, dus het geluid van de dialogen klinkt nog wat primitief. Maar de film zelf is helemaal de moeite en zijn plaats in de filmgeschiedenis onmiskenbaar.

Onlangs Close gezien. Ze hadden die film beter "Close Up" genoemd. Een draak van een film en zoiets maakt dan kans op een oscar. Dat kon evengoed 1 of ander schoolproject geweest zijn :unsure:

Ik heb EEAAO nu ook gezien (dan toch deze avond gedaan). Ik ga er niet veel over schrijven, want ben te moe. Ik vond het goed, geen beste film aller tijden-type film, maar wel gewoon goed. En zoiets is ook moeilijk te verfilmen, kan echt snel misgaan, dat wordt hier wel wat vermeden omdat het grootste gevaar is dat het zodanig random wordt dat je voeling met het verhaal verliest bij dit type films. De referenties waren ook wel leuk en goed gevonden.

Terug
Bovenaan