Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

All quiet on the western front 2022.
Beklijvende film, maar hij duurt 15 minuten te lang. Ik begrijp dat ze de zinloosheid van de oorlog in de verf willen zetten, maar gaat ten kosten van historische accuraatheid.
Dat gevoel had ik er dus exact ook bij. De film op zich is goed. Heel het verhaal rond de propaganda waardoor jongeren naar de oorlog trekken en daar dan de realiteit onder ogen krijgen, zit supergoed. Ook die terugkerende "dreun" in het geluid die zo de continu spanning die er hangt versterkt etc, heel goed.
Maar dan tegen het einde van de film begint het toch allemaal wat langdradig te worden, met een einde dat je eigenlijk al een tijdje voelt aankomen.

Dat gevoel had ik er dus exact ook bij. De film op zich is goed. Heel het verhaal rond de propaganda waardoor jongeren naar de oorlog trekken en daar dan de realiteit onder ogen krijgen, zit supergoed. Ook die terugkerende "dreun" in het geluid die zo de continu spanning die er hangt versterkt etc, heel goed.
Maar dan tegen het einde van de film begint het toch allemaal wat langdradig te worden, met een einde dat je eigenlijk al een tijdje voelt aankomen.
Ik heb wel na het zien van de film nog is Battlefield 1 gespeeld :)

Golden oldie, in mijn jeugd bijna elke weekend gaan huren in de videotheek :)

- Candyman (1992) 7/10

- Mad God (2021) 7/10

- Call Northside 777 (1948) 7/10

- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)* 9/10

- David Lynch: The Art Life (2016) 7/10

- Giant (1956) 6/10

- Ambulance (2022) 4/10 (had beter moeten weten maar Gyllenhaal speelde mee...)

Barbarian - Zach Cregger
Gewoon goed! Je begint met een "creepy stranger in hetzelfde huis als jou" om dan te veranderen in
The Hills Have Eyes Detroit suburb edition.

Fresh - 7/10

Jezus, wat een fucked up film, ergens wel grappig dat dit op Disney+ staat 😆
Kan eigenlijk weinig zeggen zonder plot weg te geven, maar kannibalisme staat centraal.

Laatst bewerkt:
Onze Natuur (2022). Heel leuk om eens een Belgische natuurdocumentaire te zien!

Die winterekster of wat was het die zijn muizenprooien op takken spiest, heel creatief. :unsure:

Ik zou eventueel Inception en The Dark Knight 'beter' durven noemen, maar The Prestige is gewoon meer mijn ding. Interstellar schipper ik altijd tussen schitterend of middelmatig en convoluted :unsure: .
Inception was sinds de release mijn favoriete film, tot ik hem een paar jaar terug nog eens zag. Dialoog bestaat bijna enkel uit uitleg over het idee, en dat blijft maar duren. Zelf tijdens de climax (heist) is het exposition galore. Blijft een toffe film maar was epischer toen ik tien jaar jonger was.

Terug
Bovenaan