Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

All Quiet on the Western Front(2022).

Gewoon een oerdegelijk en relatief sobere vertelling van een stel snotneuzen die naar het front van WW1 trekken. Bij het beste dat Netflix al heeft geproduceerd.. wat uiteindelijk niet echt veel zegt. Maar die knullige oneshot pony zooi van *geeuwt* non talent Sam Mendes is ter vergelijking maar slap bier.

All quiet on the western front 2022.
Beklijvende film, maar hij duurt 15 minuten te lang. Ik begrijp dat ze de zinloosheid van de oorlog in de verf willen zetten, maar gaat ten kosten van historische accuraatheid.

Jammer dat hij op Netflix gekomen is, blijft zonde om zo'n magistrale film thuis te bekijken.

Die openingsscene van Saving Private Ryan in de bioscoop blijft voor mij toch iets onvergetelijk, en zelfs wat mindere oorlogsfilms zoals 1917 of Dunkirk blijven een ervaring in de bioscoop.

Shit man. Net The Hangover: Part III gekeken. Zo slecht, ongelooflijk. NIet grappig, voorspelbaar en zo, zo, zooo geforceerd.
Yup, doodzonde. Ik had de eerste twee met veel plezier in de bioscoop gezien en dan de teleurstelling bij die derde. Awful.

The Mummy (2017)
Was dit een goede film? Niet echt. Was de film exact wat het wou zijn? Eigenlijk wel.
Mix tussen actie, horror en een beetje comedy. Niet teveel nadenken en vragen stellen en dan valt het allemaal best wel mee.
Op Russel Crowe kijken is iig nooit een straf :love:
6,5/10

8/10 : wist niet over wat het ging toen ik er aan begon dus was verrassend

6/10 : had er meer van verwacht

7/10 : soms wat langdradig maar oorlog goed in beeld gebracht

Yup, doodzonde. Ik had de eerste twee met veel plezier in de bioscoop gezien en dan de teleurstelling bij die derde. Awful.

The Mummy (2017)
Was dit een goede film? Niet echt. Was de film exact wat het wou zijn? Eigenlijk wel.
Mix tussen actie, horror en een beetje comedy. Niet teveel nadenken en vragen stellen en dan valt het allemaal best wel mee.
Op Russel Crowe kijken is iig nooit een straf :love:
6,5/10
Man, ik vond dat echt een gedrocht van jewelste, zeker in de bottom 10 van films die ik in het afgelopen decennium in de cinema gezien heb.

Man, ik vond dat echt een gedrocht van jewelste, zeker in de bottom 10 van films die ik in het afgelopen decennium in de cinema gezien heb.
In de cinema zou ik hem nu ook niet willen zien en een rewatch zal er ook nooit van komen.
Maar de originele Mummy-films krijgen voor de een of andere reden veel praise en ik vond die eigenlijk niet beter :unsure:

All Quiet on the Western Front(2022).

Gewoon een oerdegelijk en relatief sobere vertelling van een stel snotneuzen die naar het front van WW1 trekken. Bij het beste dat Netflix al heeft geproduceerd.. wat uiteindelijk niet echt veel zegt. Maar die knullige oneshot pony zooi van *geeuwt* non talent Sam Mendes is ter vergelijking maar slap bier.
Ik vond die ook beter dan 1917, minder puberaal en een stuk rauwer. Toch wel onder de indruk van die film en ik besef dat ik het boek nog altijd niet heb gelezen. Wél het zeer indrukwekkende In Stahlgewittern van Ernst Jünger, wat eigenlijk een soort antipode is van het boek van Remarque.

In de cinema zou ik hem nu ook niet willen zien en een rewatch zal er ook nooit van komen.
Maar de originele Mummy-films krijgen voor de een of andere reden veel praise en ik vond die eigenlijk niet beter :unsure:
Die met Karloff? Meesterwerk!

1*39iRKNsDyzrHfJqtM9H0Lw.png

Equilibrium

20 jaar geleden al gezien en ik vond die toen zeer goed, ook al is het The Matrix van den aldi. Deze staat sinds kort op Netflix dus ideaal voor een rewatch. En waar The Matrix een klassieker is die totaal niet verouderd aanvoelt is deze wel slecht verouderd.
Goedkope sets, slechte CGI en een totaal belachelijk concept. En alle "gun kata" en dan vooral het eindgevecht :rofl:
Maar toch, het zal wel een guilty pleasure zijn maar desondanks de gebreken heb ik er weer van genoten :)
Heb hem ook eens opnieuw gezien en het is sowieso no doubt een goedkope film. Die witte wagens zie je bv ook het spraywerk op de lampen, het dashboard enzovoort. Ook rekening houden met de leeftijd, (toen DVD). Persoonlijk vond ik dat eindgevecht dan weer geweldig. Zeker met "vader" dat het toch geen bureauventje was maar toch ook even stevig Gun Kata kon uitvoeren en op zich stand kon houden tegen één van de beste clerks.

Ja, everybody loves those. Ik vond die geweldig toen ze uitkwamen maar bij een recente rewatch ben ik niet eens tot het einde geraakt van de eerste...
Yeah, kan ik me inbeelden. De 2017-versie deed me gewoon denken aan The Mummy, The Mummy Returns en The Scorpion King, goed voor ene keer zonder me te vervelen. Van Helsing is ook zo'n film. Ik denk ook niet dat die in 2022 nog de moeite is.

Zillion
Goh, veel hype rond gemaakt. Zie je ook aan het type volk er was. Hij was goed, maar kun je evengoed thuis bekijken...
Bracht nostalgie terug, dat wel. In het naar huis gaan wat muziek zitten spelen van die periode.

Barbarian; eerste helft van de film begint heel sterk om dan toch wel te vervallen in het cliché achtige in dit genre.
Al bij al toch goed geamuseerd hiermee, dus een 6,5/10

All quiet on the western front: de film laat mooi de onzin zien van een oorlog, hoe het plebs met wat mooie oneliners overhaald wordt om zich als kanonnenvlees voor een loop van een geweer te storten. 7/10

me ook aan All quiet on the western front gewaagd
goede adaptatie (ik heb die versie uit 1979 vroeger echt belachelijk veel gezien), maar ik ben echt geen fan van het aangepaste einde.
Het einde uit het boek, en de eerdere verfilmingen is zoveel krachtiger imo.

Terug
Bovenaan