Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Hellraiser - 2022

Ik had het spannender verwacht. Misschien moet ik het orgineel nog eens bekijken.
Zo spannend is het origineel ook niet imo. Die is vooral... vuil en thrashy, voor de tijd wat vernieuwend, met een heel cool design van de cenobites.

Hoe vond je de reboot ?
Nog niet gezien. Creature design in de trailer zag er wel tof uit.
Ik hoop vooral de ze de ambiguïteit en "thema" van de originele erin hebben gehouden. En niet het platte "pinhead is evil" en "hel wil u pijn doen" van de sequels.

Carnival Of Souls (1962) met live herwerkte soundtrack door Miaux. Wat het eigenlijk nog beter maakte. Lynchiaanse sounds over dit meesterwerk maakte het volledig af.

Her - Spike Jonze (2013)
Ik kan er nog altijd niet bij dat dit dezelfde regisseur is die in Jackass zich als een oud dik vrouwtje verkleed om mensen te terroriseren.
Scarlett Johansson is een waanzinning goede voice actress en Joaquin Phoenix speelt goed op het randje tussen "verliefde, verdrietige man" en "realiteit ontwijkende creep".

Carrie - Brian de Palma (1976)
Een classic met reden! Carrie is zowel een verdrietig, frustrerend, kwaad makend en hoopvol verhaal. Brian de Palma neemt je op meesterlijke wijze mee door deze emoties.

Ik wou de reboot van Hellraiser super vinden, maar het pakte niet helemaal, kan er de vinger niet goed opleggen...

Gisteren op filmfest Gent Sick of myself meegepikt, wel aan te raden! Noorse tragikomedie met wat body horror elementen? :unsure:

The story so far:
Carnival Of Souls (1962) met live herwerkte soundtrack door Miaux. Wat het eigenlijk nog beter maakte. Lynchiaanse sounds over dit meesterwerk maakte het volledig af.
Klinkt als een unieke ervaring, en het is wel een film die daarvoor geschikt is, al ben ik zelf geen grote fan van alternatieve soundtracks voor films die er al een hebben. Ik heb zo eens A Girl Walks Home Alone at Night zien begeleid worden door The Black Heart Rebellion, en dat was ook wel cool. Maar het liet me toch wel wat verward achter tbh.

Maar nu je Carnival of Souls gezien hebt, ben je gewoon verplicht om ook de nu metal cover van deze film te zien: Soul Survivor met Casey Affleck en Eliza Dushku!

The story so far:

Klinkt als een unieke ervaring, en het is wel een film die daarvoor geschikt is, al ben ik zelf geen grote fan van alternatieve soundtracks voor films die er al een hebben. Ik heb zo eens A Girl Walks Home Alone at Night zien begeleid worden door The Black Heart Rebellion, en dat was ook wel cool. Maar het liet me toch wel wat verward achter tbh.

Maar nu je Carnival of Souls gezien hebt, ben je gewoon verplicht om ook de nu metal cover van deze film te zien: Soul Survivor met Casey Affleck en Eliza Dushku!
Ik ben ook geen te grote fan van herwerkte soundtracks. Maar hier werkte het zo goed tot op het punt dat ik niet meer besefte dat Miaux dat deed en het een integraal deel van de film was. Heel straf. Ik hoop dat ze het nog eens doet, you'll love it.

Soul Survivor, noted! :D

Rijkelijk laat maar ben net door minuut 29 van Thor: Love and Thunder. Wat hebben ze hier in godsnaam mee willen bereiken? Wat een draak van een film.
goat.gif

Emily The Criminal
Als dit het type projecten is waar Aubrey Plaza geld in pompt, more please! Aangenaam verrast.

Bullet Train
Ik dacht dat ik dit ging haten. But I didn't. Wel te lang. Paar keer goed gelachen. :unsure:

Cabin in the Woods
Derde keer dat ik hem zie geloof ik, weten wat er achter zit verpest de film uiteraard een beetje maar is toch nog steeds een van de betere horror 'parodies'.

Saint Maud
Morfydd Clark acteert top maar mijn gevoel bij deze film was een beetje zoals de handjob scene. Dichter en dichter edgend maar dan komt de climax te snel en te kort.

Cabin in the Woods
Derde keer dat ik hem zie geloof ik, weten wat er achter zit verpest de film uiteraard een beetje maar is toch nog steeds een van de betere horror 'parodies'.
Er zit daar een kleine scene in die ik altijd spijtig vond:

Als ze toekomen vliegt er een vogel tegen dat forcefield. Wanneer later Chris Hemsworth met zijn motor dan die sprong wil maken, is de verrassing al teniet gedaan omdat je weet wat er zal gebeuren.

Verder een hele leuke film.

Your Name - meh/10

Nogal een teleurstelling, aangezien deze door heel wat anime fans als beste anime film wordt beschouwd. Wordt veel te melig in beeld gebracht naar mijn goesting, en alle cringy Japanse stereotypen passeren de revue, dat kan ik slecht verdragen. Ik hou het bij de fantasierijke Ghibli films.
Wel dikke thumbs up voor de animatie, die was prachtig.

Your Name - meh/10

Nogal een teleurstelling, aangezien deze door heel wat anime fans als beste anime film wordt beschouwd. Wordt veel te melig in beeld gebracht naar mijn goesting, en alle cringy Japanse stereotypen passeren de revue, dat kan ik slecht verdragen. Ik hou het bij de fantasierijke Ghibli films.
Wel dikke thumbs up voor de animatie, die was prachtig.
De stijl moet je liggen denk ik, maar dit is mijn favoriete anime. Ik zag dat Shinkai al een nieuwe klaarliggen heeft Suzume, dus daar kijk ik al naar uit. Sowieso moet ik nog het oeuvre van Shinkai eens afwerken (stuk of 4 te gaan nog) en zelfde moet ik doen met Hosoda (van Belle eerder dit jaar).

Terug
Bovenaan