Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

:love:

Wel lage rating voor Ennio, wat vond je er slecht aan ?
Niet slecht hoor, maar Ennio zelf was enkel goed omdat het onderwerp zo geweldig is. Hij is best grondig en bevat veel commentaren van andere muzikanten/filmmakers, wat leuk was. Maar voor de rest is de documentaire maar een braaf voerzicht van 's mans carrière en doet geen interessante dingen als film op zich. Het contrast met Fire of Love, een andere docu die ik in de bioscoop ben gaan zien, was enorm.

- Wild Things* (1998) 6/10

-Fellini Satyricon (1969) 8/10

- Pleasure (2021) 6/10

- The Gunfighter (1950) 8/10

- Menschen am Sonntag (1930) 7/10

- Plein Soleil (1960) 8/10

- Le Million (1931) 7/10

Naked (Mike Leigh, 1991) - 9/10
Notorious (Alfred Hitchcock, 1946) - 8.5/10
Chocolat (Claire Denis, 1988) - 8/10
Une Femme Est Une Femme (Jean-Luc Godard, 1961) - 7.5/10
Go (Doug Liman, 1999) - 7.5/10
Prénom Carmen (Jean-Luc Godard, 1983) - 5.5/10
The Black Phone (Scott Derrickson, 2022) - 5/10

Ik denk dat Go mijn favoriete rip-off van Pulp Fiction is.

Ik maak me hier wss onsterfelijk belachelijk...maar ik wist helemaal niet dat Ray Liotta overleden was?!
Die memo heb ik niet gekregen,legendarische acteur vind ik...daar verschoot ik wel van.
Daar is toch amper nieuws rond geweest denk ik of heb ik echt onder een steen geleefd?

Ik maak me hier wss onsterfelijk belachelijk...maar ik wist helemaal niet dat Ray Liotta overleden was?!
Die memo heb ik niet gekregen,legendarische acteur vind ik...daar verschoot ik wel van.
Daar is toch amper nieuws rond geweest denk ik of heb ik echt onder een steen geleefd?
Ge maakt u niet belachelijk, want het was mij eerlijk gezegd ook compleet ontgaan.

Toch even stil van, legendarisch door zijn rol in Goodfellas, nadien voor mij toch steeds onderschat als acteur.

En Tommy Vercetti natuurlijk. :bow:

Naked (Mike Leigh, 1991) - 9/10
Notorious (Alfred Hitchcock, 1946) - 8.5/10
Chocolat (Claire Denis, 1988) - 8/10
Une Femme Est Une Femme (Jean-Luc Godard, 1961) - 7.5/10
Go (Doug Liman, 1999) - 7.5/10
Prénom Carmen (Jean-Luc Godard, 1983) - 5.5/10
The Black Phone (Scott Derrickson, 2022) - 5/10

Ik denk dat Go mijn favoriete rip-off van Pulp Fiction is.
Leuk lijstje! Naked vond ik ook echt een meesterwerk, Une femme est une femme de leukste Godard en misschien mijn favoriet na Pierrot le fou. Notorious vond ik wel goed, maar zou hem echt moeten herbekijken want enkel bij mijn grootvader thuis op zijn klein tv-tje gezien... Prénom Carmen nog niet gezien. The Black Phone zag er ok uit, dacht ik. Zal hem dan toch maar skippen.

Go is een geweldige film, mijn favoriete Liman denk ik, samen met Edge of Tomorrow.

Leuk lijstje! Naked vond ik ook echt een meesterwerk, Une femme est une femme de leukste Godard en misschien mijn favoriet na Pierrot le fou. Notorious vond ik wel goed, maar zou hem echt moeten herbekijken want enkel bij mijn grootvader thuis op zijn klein tv-tje gezien... Prénom Carmen nog niet gezien. The Black Phone zag er ok uit, dacht ik. Zal hem dan toch maar skippen.

Go is een geweldige film, mijn favoriete Liman denk ik, samen met Edge of Tomorrow.
De eerste twee verhalen van Go vond ik geweldig, het derde haalde niet hetzelfde niveau. Maar dat had wel freaky William Fitchner om te compenseren. Maar over het algemeen vond ik ‘m ook erg goed.

Misschien ben ik wat te streng voor The Black Phone omdat ik doorgaans niet zo’n fan ben van dit soort supernatural horror/thrillers. Het deed me iets te veel denken aan Stranger Things en aan It, maar deze was wel beter dan de recente verfilming van die laatste. Ethan Hawke vond ik veruit het beste aan de film.

Er staan een paar films van Godard op Mubi die er binnenkort af gaan, vandaar dat ik ze wat aan‘t bingen ben. Ik had Prénom Carmen gekozen omdat ik ook eens een later werk wou zien en deze vrij goed onthaald is. Waar ik het spelen met vorm en conventies in Une Femme... heel charmant en inventief vond, was het in Prénom Carmen zo doorgedreven dat het wat begon te irriteren. Die film is misschien wel nog de moeite om ooit te zien voor de grappige bankoverval en de manier waarop Godard zichzelf speelt en te kakken zet.

Komende week ga ik ook Le Petit Soldat, Made in USA en Masculin Feminin zien (en ook een paar films van John Huston die er binnenkort af gaan, Beat the Devil, The African Queen en misschien Moulin Rouge).

Is Red Sonja (1985) enigszins de moeite waard?

Ik ben geen grote fan van Conan The Barbarian als dat een referentie zou zijn.

The Gray Man gezien. Ben een grote fan van de boeken dus ik keek er wel naar uit alhoewel ik wel verwachtte dat er iets ging aan schelen. En er scheelt wel iets aan. Als de film een andere naam had was het gewoon een goeie actiefilm geweest zonder meer. Maar ze zijn nogal los met het bronmateriaal aan de slag gegaan en ze hebben er iets redelijk generiek van gemaakt. 'T is jammer want er zat zoveel meer in. Als je de boeken kent dan voelt het aan alsof ze redelijk wat info in 2 uurkes proberen duwen hebben. Een reeks was beter geweest dan deze ene film imo.
Een bescheten boek zoals The Terminal List krijgt wel een goeie tv-reeks, en een goeie boekenreeks zoals The Gray Man krijgt dan dit. Je snapt het niet echt.
Desalnietemin, als je kan vergeten waar het op gebasseerd zou moeten zijn is het wel een amusante film. En Ana De Armas ❤️

The Gray Man gezien. Ben een grote fan van de boeken dus ik keek er wel naar uit alhoewel ik wel verwachtte dat er iets ging aan schelen. En er scheelt wel iets aan. Als de film een andere naam had was het gewoon een goeie actiefilm geweest zonder meer. Maar ze zijn nogal los met het bronmateriaal aan de slag gegaan en ze hebben er iets redelijk generiek van gemaakt. 'T is jammer want er zat zoveel meer in. Als je de boeken kent dan voelt het aan alsof ze redelijk wat info in 2 uurkes proberen duwen hebben. Een reeks was beter geweest dan deze ene film imo.
Een bescheten boek zoals The Terminal List krijgt wel een goeie tv-reeks, en een goeie boekenreeks zoals The Gray Man krijgt dan dit. Je snapt het niet echt.
Desalnietemin, als je kan vergeten waar het op gebasseerd zou moeten zijn is het wel een amusante film. En Ana De Armas ❤️
Ik wist niet dat dit op een boekenreeks gebaseerd was, als je niets van het bronmateriaal kent is het dan beter denk je?

Terug
Bovenaan