Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Vorig weekend 14 uur op de vlieger gezeten dus heb wat films er door kunnen jagen.

Snatch - Guy Ritchie
Blijft mijn favoriete Ritchie. Eindeloos quotable.

Harry Potter and the Chamber of Secrets
Rewatch, was wel ideaal om bij in slaap te vallen tijdens mijn vlucht naar Vietnam.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Geen perfecte film uiteraard, maar hoe graag ik had gewild dat Alfonso Cuaron gewoon alle HP films had geregisseerd.

Interstellar - Christopher Nolan
Leuke ruimte film, maar The Martian was beter (om een of andere reden vergelijk ik deze twee films altijd).

Gone Girl - Fincher
Jammer van Ben Affleck maar Rosamund Pike is wel schitterend als de sociopath Amy Dunne.

The Mist - Frank Darabont
Misschien mijn favoriete Stephen King verfilming.

The Shining - Kubrick
Geweldige film, maar niet als verfilming van het boek.

The Stepfather (remake van 2011) ..

Tja het typische wat je kan verwachten zeker... hier en daar een moord tot het spinneweb zich begint te sluiten en dan de finale.
o zo voorspelbaar en doorzichtig. :(

Hier ook eindelijk Everything Everywhere All at Once.

Als je fysiek zou kunnen afmeten hoe hard ik hier heb van genoten zou je denken dat ik een dosis XTC op had.
Came for the hyperediting and wire fu tributes. Left with the feels. Beetje achtergrond met "alternate reality/multiversus" films is denk ik wel nodig om er optimaal van te genieten.

dr strange multiverse of madness: visueel mooi maar plot en verhaal sloeg toch wel nergens op en rammelde langs alle kanten waardoor ik mij niet kon inleven.
5/10

Ook juist everything everywhere all at once gezien. Dit was geniaal en wss mijn nummer 1 voor dit jaar. De mens naast mij zei toen de lichten terug aangingen 'what the fuck heb ik hier juist gekeken' en dat vat de film op de meest positieve manier samen

Waarom komt die nu niet in de Kinepolis!? 😡
Ik heb nog 2 tickets die binnen de 3 weken op moeten en er speelt alleen maar bagger!

Waarom komt die nu niet in de Kinepolis!? 😡
Ik heb nog 2 tickets die binnen de 3 weken op moeten en er speelt alleen maar bagger!
Waarschijnlijk omdat kinepolis dacht dat dit 1 of ander niemendalletje ging worden en lumiere daarom meer interesse vertoonde.

Dus: volg @PBR Streetgang en ga naar het beste vikingepos sinds lang kijken en wacht de recensies van Thor love and thunder af. Marvel moeheid is overal maar Waititi is een genie

Bad Boys for Life (2020): 6,5/10
Je krijgt exact wat je kunt verwachten, niks meer, niks minder. Actie, humor en een flinterdun plot. Gewoon verstand op nul zetten en genieten maar. Tegen volgende week ben ik deze waarschijnlijk terug vergeten, maar ik heb toch mooi een leuke filmavond gehad :unsure:.

Waarschijnlijk omdat kinepolis dacht dat dit 1 of ander niemendalletje ging worden en lumiere daarom meer interesse vertoonde.

Dus: volg @PBR Streetgang en ga naar het beste vikingepos sinds lang kijken en wacht de recensies van Thor love and thunder af. Marvel moeheid is overal maar Waititi is een genie
The Northman heb ik vorige maand gezien en voor Marvel blijf ik met plezier thuis...

Men: :eek: / 10

Gaat dat zien!!
Het is zeker niet perfect, maar holy shit wat een krachttoer van:
  • acteerprestatie van de 2 leads
  • freaking soundtrack :crazy:
  • visuele stijl, beeld en camera voering, echt super leuke, originele en effectieve... maar tegelijk klassieker horror / spanning shots
  • sfeer en spanningsboog
  • de meest originele effects & gore sinds lang :eek:
Dat de metafoor dan wat rammelt is jammer, maar kan de pret niet drukken.

Ik ben heel blij met de hedendaagse trend van high quality horror. Dat heeft al een paar moderne klassiekers geleverd. Garland (die zeker al redelijk hoog stond aan geschreven in het algemeen) zet zich hiermee in 1 klap naast Aster, Eggers, Peele en Cosmatos.

It ain't perfect, but goddamn it's bold, and they went for it...

MANDY.

wel ik dacht dat nicholas cage enkel maar B films maakte, de laatste jaren.
dit is dan niet echt een B film, maar voelde soms wel zo aan.

pas op, de kleuren en sfeer maken die film wel iets speciaals, maar ik vermoed dat je toch wat acid op uw tong moet hebben liggen, om die film echt te apprecieren in zijn volle....

Everywhere all at once What the fuck heb ik net gezien. 8/10.

Ge moet maar op de stenen-scene komen. Goed gelachen wel.

Terug
Bovenaan