Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Chip ‘n Dale: Rescue Rangers

Not the reboot we deserved, but the reboot we needed.

Met momenten toch echt hardop moeten lachen.

Maar wtf, Dottie (Gadget) en Zipper :wtf: … uhm… :unsure:

Laatst bewerkt:
Das Leben der Anderen

Tweede keer sinds jaren dat ik deze film nog eens had gezien. Veel details was ik vergeten.
Blijft een aangrijpend verhaal over de DDR-tijd. Een Stasi-agent moet een koppel afluisteren met "teveel Westere ideologieën", maar krijgt beetje bij beetje steeds meer sympathie voor deze mensen...

Chip ‘n Dale: Rescue Rangers

Not the reboot we deserved, but the reboot we needed.

Met momenten toch echt hardop moeten lachen.

Maar wtf, Dottie (Gadget) en Zipper :wtf: … uhm… :unsure:
Mja
jessica en roger waren ook een item , en in de serie wouden velen dat gadget met dale of chip een stel ging worden en dat is dan ook een rat met een eekhoorn.
En het zijn 'acteurs' dus ze kunnen dezelfde leeftijd en mentale verstandhouding hebben.😅

Wil Top Gun graag in IMAX gaan zien (nog nooit film in IMAX gezien). Antwerpen is voor mij de meest logische keuze maar ik hoor zeggen dat dat eerder 'IMAX light' is, klopt dat? Breda en Eindhoven zijn ook opties voor mij - gaat dat een meerwaarde zijn tov Antwerpen?
waarom zou je die in imax willen zien?

net zoals in de originele, om quasi in elke shot, de 1001 zweet druppels op elke male character zijn gezicht te willen zien of wat?

want voor de actie moet je het niet doen, daar was in de originele ook maar de laatste 15 minuten sprake van....

net zoals in de originele, om quasi in elke shot, de 1001 zweet druppels op elke male character zijn gezicht te willen zien of wat?

want voor de actie moet je het niet doen, daar was in de originele ook maar de laatste 15 minuten sprake van....
voor de betere beeld- en geluidskwaliteit wellicht...

The Northman - 8/10 (Robert Eggers, 2022)

X - 7.5/10 (Ti West, 2022)

The Protégé - 6.5/10 (Martin Campbell, 2021)

The Lost City - 5/10 (Aaron & Adam Nee, 2022)

Raggedy Man - 7.5/10 (Jack Fisk, 1981)

Wing Chun - 7/10 (Yuen Woo-ping, 1994)

The 6th Day - 6.5/10 (Rogger Spottiswoode, 2000)

Murder at 1600 - 5.5/10 (Dwight H. Little, 1997)

Nu al zo zeker dat het een 1 op 1 kopie zal zijn van de eerste? Ik denk dat deze beter kan worden, Cruise is gegroeid als acteur en weet wel wat hij doet ook als producer, getuige de mission impossible films

Het is Top Gun. Tuwee.

Soms preekt Trump echt geen bullshit hoor. Cruise is best ok bij mij dankzij een hele hoop leuke actie films de laatste 20 jaar. Maar een vervolg op zo'n slappe propaganda bakvis als Top Gun zit ik nu echt niet te wachten. Het beste dat hier uit kan voortvloeien is Hot Shots part 3.
Wing Chun - 7/10 (Yuen Woo-ping, 1994)
Waarschijnlijk Ping's leukste samen met Tai Chi Master. Al moeten ze allebei wel buigen voor Iron Monkey. Mid 90's sped up wire fu kan ik elke dag kijken.

Het is Top Gun. Tuwee.

Soms preekt Trump echt geen bullshit hoor. Cruise is best ok bij mij dankzij een hele hoop leuke actie films de laatste 20 jaar. Maar een vervolg op zo'n slappe propaganda bakvis als Top Gun zit ik nu echt niet te wachten. Het beste dat hier uit kan voortvloeien is Hot Shots part 3.
Als ze niet copy paste gaan op gebied van propaganda kan het best slagen, dat element ziet er nu echt niet meer uit nee.

En als zelfs De Morgen al enthousiast is

Speed.

Jawel een leuke 90s actiefilm zoals er toen zoveel waren. En van een kees van achter de hoek nog wel. Want buiten Twister had had hij toch niets op zijn naam dacht ik? Puike film die Speed!

Speed 2.... :baard:
Wel normaal zijn het dan andere regisseurs die de sequel doen fucken. Hier echter opnieuw Jan de bont in de stoel. Vreemd genoeg fuckt hij de sequel zelf.
Alles is te gek in die film. De stuntelige stand in , jason patrick, voor keanu reeves die wijselijk zijn neus op trok voor deze sequel.. de irritante bullock waar ze in de eerste nog cute was... de plot!? Een logge boot op speed??
Enige lichtpuntje is willem dafoe. Typisch all hair and teeth performance weeral lol.

Uiteraard rewatches.

Het is Top Gun. Tuwee.

Maar je hebt'm nog niet zelf gezien dus?

zal hier dan maar mijn recensie van Top Gun: Maverick posten zeker?

Het is allemaal vrij cliché en hij drukte soms iets té nadrukkelijk op de nostalgie-knopjes. Gezien ik nu ook niet zo veel heb met het origineel (was 6 toen hij uit kwam en heb hem volgens mij slechts 1x gezien, itt tot mijn vrouw die daar zot van was) had ik iets te weinig emotionele betrokkenheid met de karakters. Moest soms meer denken aan Hot Shots: daar heb ik wél levende herinnering aan :D

Los daarvan: de vlieg actie scènes zijn fenomenaal en moeten in de cinema gezien worden
Nog altijd 1000x liever dit dat die generische Marvel CGI-festen
Ondanks de mindere emotionele betrokkenheid werkt de laatste act wel perfect voor mij: zat op puntje van mijn stoel, vooral door hoe het in beeld werd gebracht

7,5/10

Laatst bewerkt:
Dat drukken op nostalgieknopjes is de laatste jaren wel meer het geval. Stranger Things is daar niet zozeer mee begonnen, maar vanaf toen begon het mij wel op te vallen. De ene keer is het beter geslaagd dan de andere keer.

Die nieuwe Top Gun wil ik zeker wel gezien hebben, de film uit de jaren '80 is voor mij wel een guilty pleasure. Als klein manneke was ik zot van straaljagers en dat is eigenlijk wel een beetje zo gebleven. Eindelijk een geloofwaardige tegenstander (SU-57) dan vorige keer die MIG-28 dat eigenlijk een F-5 was. Eerder een trainerjet dan een gewaagde tegenstander van de Tomcat.

Mandy op Netflix. Wat een waanzinnige rit. Retecoole esthetiek, broeierige slow-burn, Cage rage, ... what's not to like?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk Ping's leukste samen met Tai Chi Master. Al moeten ze allebei wel buigen voor Iron Monkey. Mid 90's sped up wire fu kan ik elke dag kijken.
Wire fu, zeer graag. Het sped-up aspect hoeft voor mij niet en ook hier stoorde me dat een beetje. Maar wat me wel verbaasde is dat Wing Chun, ondanks de titel, eigenlijk niet zo over de martial arts ging, maar eigenlijk gewoon een romantische komedie was met hier en daar een crazy gevecht. Anyway, loads of fun en Michelle Yeoh is geweldig als altijd.

Mandy op Netflix. Wat een waanzinnige rit. Retecoole esthetiek, broeierige slow-burn, Cage rage, ... what's not to like?
Mandy the masterpiece!!

Wie gaat er ook een Cronenberg film gaan zien als hij daar niet op voorbereid is. Dan lijkt het me toch dat je naar een film gaat gaan kijken voor een recensie en niet om een film te gaan kijken, en dan moet je die film ook niet gaan recenseren wat mij betreft. Dan zit je daar gewoon niet op uw plaats.

Wie gaat er ook een Cronenberg film gaan zien als hij daar niet op voorbereid is. Dan lijkt het me toch dat je naar een film gaat gaan kijken voor een recensie en niet om een film te gaan kijken, en dan moet je die film ook niet gaan recenseren wat mij betreft. Dan zit je daar gewoon niet op uw plaats.
Het is enorm overdreven. Na zijn uitspraak dat er na 5 minuten al mensen uit de zaal zouden lopen, had ik het veel erger verwacht.

Terug
Bovenaan