Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dat is idd wel van t een naar t ander :laugh: .

K zou die laatste is moeten zien eigenlijk. Ken hem van reputatie maar daar stopt het.
Ja mijn vrouw zei me "waarom leg jij nu zo'n kinder film als puss in boots op, je bent toch geen 7 jaar meer".

ok dacht ik, daags nadien dan maar human centipede om haar te choqueren :p

Heb de eerste zelfs nog niet gezien. Ik lees er veel tegenstrijdige reviews over, de ene zegt dat het de moeite is en de andere zegt dat het slecht is.
Vandaar dat ik nog niet de moeite gedaan heb.

Rescue rangers reboot op disney+ , WHAT THA ACTUAL FACK was dat, 😅🤯🤯🤯🤯🤯
Gewoon even opgezet uit nostalgie , komen ze af met onmogelijke cameos en een verhaal waarvan je denkt hoe komen ze daar mee weg😅 ook wat ze met sommige cameos doen.

Is feitelijk niet zo voor kinderen hoor
Spoiler WTF cameo
282605568_1029196007970245_6399683249959049234_n.jpg
Toppertje, zonder schaamte cashen op nostalgie en ondertussen de industrie te kakken zetten. Verbaast me dan ook niet dat de mannen van The Lonely Island hier achter zitten. :D

Heb de eerste zelfs nog niet gezien. Ik lees er veel tegenstrijdige reviews over, de ene zegt dat het de moeite is en de andere zegt dat het slecht is.
Vandaar dat ik nog niet de moeite gedaan heb.
ik heb zonet even opgezocht:

human centipide 2 :: 12 mensen aan elkaar genaaid

human centipede 3:: 500 gevangenen aan elkaar genaaid door een sadistische gevangenisdirecteur :D :D
gotta love this imagination..... hoe komen ze er op.

terug naar de gore: SRPSKI - a serbian movie.
ja ok , deze is werkelijk een brug te ver voor mij.
een vrouw die haar tanden uit geslagen wordt, en gedwongen word iemand te pijpen (die vervolgens haar neus dichtknijpt zodat ze stikt tijdens de daad....) tjeez, voor mij mogen bepaalde films echt wel gebanned worden. En dan heb ik het nog niet over de baby rape scene. wtf welke zieke mensen maken zoiets. Ik kan best wel wat gore verdragen, maar had ik gedacht dat het zover ging gaan, ging ik hem niet hebben opgelegd.

terug naar de gore: SRPSKI - a serbian movie.
ja ok , deze is werkelijk een brug te ver voor mij.
een vrouw die haar tanden uit geslagen wordt, en gedwongen word iemand te pijpen (die vervolgens haar neus dichtknijpt zodat ze stikt tijdens de daad....) tjeez, voor mij mogen bepaalde films echt wel gebanned worden. En dan heb ik het nog niet over de baby rape scene. wtf welke zieke mensen maken zoiets. Ik kan best wel wat gore verdragen, maar had ik gedacht dat het zover ging gaan, ging ik hem niet hebben opgelegd.
"Maar maar maar mijn film is een representatie van de struggles die mijn volk hebben moeten ondergaan, het is een metafoor voor het regime waar we in zijn opgegroeid, het is datzelfde gevoel dat we aan jullie wouden overdragen"

Dixit een vorte regisseur die beseft dat niemand, zelfs de gore hounds niet, zijn film kan apprecieren, en zich er probeert uit te lullen.

Laatst bewerkt:
Maar het probleem is dat die film ook gewoon niet goed is. Als ge dan, daar bovenop, om de oren wordt geslagen met (voor 99,999999% van de mensen) degoutante shit, die op een non-fun en degoutante manier gebracht wordt... mja 🤷‍♂️.

Iemand de sequels daarvan al gezien? Bagger wellicht zeker..
Heb ze alle drie gezien.
De tweede vond ik ‘de beste’.
Gewoon al omdat het centrale personage zo grotesk is als de hel.
Maar op zich zijn al die films dikke bucht en snap dan ook de hele hype errond niet.

1917 voor de eerste maal gezien. Visueel wel sterk maar het verhaal is toch wat mager, voelde ook weinig dreiging.

Gangubai. Indische Film uit 2022 op netflix
Ongelofelijke hype trouwens over prostituees in india.

2.5 uur was veel te lang. Maar choreografisch wel erg mooi. Give it a chance.

Maar het probleem is dat die film ook gewoon niet goed is. Als ge dan, daar bovenop, om de oren wordt geslagen met (voor 99,999999% van de mensen) degoutante shit, die op een non-fun en degoutante manier gebracht wordt... mja 🤷‍♂️.
Je hebt ook zo'n film over Unit 731, waar honderdduizenden Chinezen en Russen gestorven zijn onder gruwelijke experimenten onder leiding van Shirō Ishii. Die film komt binnen als een saaie, doch gruwelijke nevenschikking van horrorexperimenten. Het ontstellende is dat het allemaal echt gebeurd is en dat de realiteit mogelijk nog gruwelijker was dan de film.

EDIT: naam is Philosophy of a knife.

Laatst bewerkt:
Girl, Interrupted naar het boek van Susanna Kaysen. Film is goed, boek is beter.

“Suicide is a form of murder - premeditated murder. It isn't something you do the first time you think of doing it. It takes getting used to. And you need the means, the opportunity, the motive. A successful suicide demands good organization and a cool head, both of which are usually incompatible with the suicidal state of mind.”

Top Gun (6/10)

Met de nieuwe film die weldra uitkomt is het origineel zien een goede opfrissing van het geheugen. De film heeft een iconische status en de soundtrack is een van de hoogtepunten van de film (hoewel die erg opdringerig is, er is geen minuut waar er geen (opzwepende) muziek klinkt).

Voor mij heeft de film de tand des tijds helaas niet doorstaan. De dialogen zijn van een te laag niveau en er wordt heel wat gepalaverd over niets, het opscheppen tov collega's bvb gebeurt elke 5 minuten. En dan is er nog de romance die nu enorm cheesy lijkt. De shots van de vliegtuigen zijn tof maar denk dat de VTM-versie hier wat afbreuk aan doet door een non-remastered versie uit te zenden.

Het plot gaat ook helemaal niet vooruit, vaag gaat het over de beste piloot zijn en vechten tegen MiGs, maar spannend wordt het niet echt.

Ik ben benieuwd naar de sequel 35 jaar later, om hetzelfde te doen maar toch anders met de huidige filmtechnieken.

Terug
Bovenaan