The Batman 6/10
Heel atmosferisch maar narratief een stuk minder en (de moorden) deed me meermaals aan Seven denken.
The Outfit 7/10
Speelt zich als een toneelstuk in 1 kamer af en begint sterk maar naar het einde toe is er een twist too many en vergt het teveel suspension of disbelief. Jammer, want Mark Rylance (Bridge of Spies) is fantastisch.
Mad God 6/10
WTF did I just watch ? In deze animatiefilm daalt een personage af in een labyrinth van nachtmerrie-achtige werelden, de ene al grotesker dan de andere.
Everything Everywhere All At Once
Ik verwachtte hier veel van en de teleurstelling is des te groter. Een nonsens plot dat verzuipt in goofiness, ik heb er halverwege de brui aan gegeven. Ofwel word ik te oud voor dit soort flms, kan ook.
The Lost City 4/10
Ik hou van adventure & treasure hunting films maar deze was meh. Vrijwel geen adventure en het gekibbel tussen Bullock en Tatum werkte op mijn zenuwen.
Ennio 8/10
Mooi portret van el maestro Morricone waar naast zijn spaghetti Westerns ook aandacht wordt gegeven aan zijn minder bekende films.
Woodlands Dark And Days Bewitched A History Of Folk Horror 8/10
Een extensieve docu (172 m.) over de geschiedenis van folk horror, gaande van bekende films als Witchfinder General, Blood on Satan's Claw en The Wicker Man tot minder bekende als Crowhaven Farm en The Dark Secret of Harvest Home. Bespreekt topics als paganism, witchcraft en voodoo.
Kimi 6/10
De nieuwe van Soderbergh. Behandelt verscheidene onderwerpen als agoraphobia, technophobia en claustrophobia maar niets komt echt goed uit de verf. De film komt pas goed op gang wanneer ze abdrupt eindigt zodat je op je honger blijft. De film gaf me een Brian de Palma vibe.
Wreckage and Rage Making Alien 3 8/10
Drie uur durende docu over Alien 3, een film die ik altijd underrated heb gevonden en die imo faalde door het nihilisme & hopeloosheid dat ze uitstraalt. Het is een wonder dat de film gemaakt is, Fincher startte met geen noemenswaardig scenario (het originele scenario ging over een houtachtige planeet bevolkt door monniken dat dan achteraf veranderd werd in een gevangenisplaneet met inmates) en er waren creatieve meningsverschillen met de producers. Nu ben ik wel beniewd naar de "assembly cut".
Satoshi Kon The Illusionist 7/10
Ant-Man And The Wasp 7/10
Spider-Man No Way Home 6/10
Operation Mince Meat 7/10
The Fighter 6/10