Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eventjes de eerste twee van El Arbi en Fallah erdoor gejaagd (Black en Image). Ik verschoot ervan hoe hard ze vervallen in stereotypen en clichés van de verschillende gemeenschappen in Brussel. Je merkt dat ze een Hollywoodstijl nastreven maar het maakt het allemaal des te pijnlijker omdat alles oppervlakkig blijft.

Image vond ik dan nog slechter door de Vlaamse acteerprestaties. De youngsters van Black spelen daarentegen enorm straf.

Teleurstellend, zeker als je de reviews door de pers van toen naleest.

The Emperor of Paris/L’Empereur de Paris met Vincent Cassel. Eugène François Vidocq was eerst crimineel om dan onder het bewind van Napoleon I zich te beginnen omvormen naar een genre profiler/criminalist/grondlegger van de Sûreté.
Er zijn veel boeken en wel wat films over Vidocq, er is er eentje met Depardieu die het wat paranormaler aanpakt, maar deze is bij de beste. Cassel is een top acteur als het op getormenteerde, intense karakters gaat en hij heeft hier alles mee - ook een supporting cast 5* en rijkelijke decors - waarmee dit zelfs na vier keer een fijne kijkavond is.

Dr Strange 2: Ik huppel constant op 2 benen over deze film.
A: De film is waarschijnlijk de meest interessantste film van het hele MCU ... en dat is 100% Raimi zijn verdienste.​
B: Deze film werkt ook voor geen meter ... dat is 50/50 de schuld van Raimi & Marvel.​
=> Ik hou enorm van Raimi. Ik hou best wel wat van Marvel. Maar ik ben geen grote fan van het huwelijk tussen die 2.

De film is meer bezorgd met coole shit en camera trukjes (die legit awesome zijn) maar vergeet eigenlijk een goede, logische, well paced en emotionally balanced movie te maken.
De film is echt een sneltrein, en geeft geen moment om na te denken. En gelukkig eigenlijk, want anders zou uw gedacht zijn "wait, what? why? neeneeneenee dit is niet logisch". Maar mind off = "oof pretty, ooh cool, haha Raimi!".

Het is dus Raimi, het is very VERY Raimi. Het is het meest origineel en horror (fun horror, denk Evil Dead 2 & Drag Me To Hell, ) dat ge een PG13 MCU superhero movie kunt maken
Maar in the end: I couldn't care 2 shits about anything that happened to anyone in that movie.

Dr Strange 2: Ik huppel constant op 2 benen over deze film.
A: De film is waarschijnlijk de meest interessantste film van het hele MCU ... en dat is 100% Raimi zijn verdienste.​
B: Deze film werkt ook voor geen meter ... dat is 50/50 de schuld van Raimi & Marvel.​
=> Ik hou enorm van Raimi. Ik hou best wel wat van Marvel. Maar ik ben geen grote fan van het huwelijk tussen die 2.

De film is meer bezorgd met coole shit en camera trukjes (die legit awesome zijn) maar vergeet eigenlijk een goede, logische, well paced en emotionally balanced movie te maken.
De film is echt een sneltrein, en geeft geen moment om na te denken. En gelukkig eigenlijk, want anders zou uw gedacht zijn "wait, what? why? neeneeneenee dit is niet logisch". Maar mind off = "oof pretty, ooh cool, haha Raimi!".

Het is dus Raimi, het is very VERY Raimi. Het is het meest origineel en horror (fun horror, denk Evil Dead 2 & Drag Me To Hell, ) dat ge een PG13 MCU superhero movie kunt maken
Maar in the end: I couldn't care 2 shits about anything that happened to anyone in that movie.
Same, audiovisueel en sfeer topper maar van t moment dat ge nadenkt 'wait a minute' dan zit ge drie beslissingen verder en kunt ge nimeer volgen.

Bad Boys for Life 4/10.

Alles was slecht aan die film. Het verhaal, het acteren, de CGI, de cadans, de beelden, het geluid,... Nee echt mijn film niet. Steek er 2 andere hoofdpersonages in en die film heeft ook niks meer te maken met Bad Boys 1 of 2.
Mijn 4/10 is waarschijnlijk nog vrij gul.

De loteling 3/10 of zo?

Ik kan hier eigenlijk bijna geen score aan geven. Jan Decleir voor hij waarschijnlijk de ster was die hij op latere leeftijd was, en een filmbudget kleiner dan de prijs van een kilo gehakt. Duurt maar 80 min en ik heb er mij echt moeten doorworstelen. Het verhaal van de film slaagt ook nergens op. Jan wordt uitgeloot voor de oorlog, en ipv dat je oorlog krijgt, krijg je een vent die blind wordt door naar de hoeren te gaan, en dan de 2e helft van de film nodig heeft om naar huis te gaan.

The League of Extraordinary Gentlemen 7/10

Velen vinden die precies niet goed maar ik heb mij ermee geamuseerd en heeft een hoog entertainment waarde.
de avengers van 2003 😅👍

Yuni2-0-960-0-0.jpg

Yuni (2021): 7/10 (dir. Kamila Andini)
Vrij goede film uit Indonesië over de maatschappelijke druk van de omgeving om vroegtijdig te huwen. Soort van coming-of-age blend met thema van vrouwenemancipatie en maatschappelijke verwachtingen in een exotische locatie of toch een locatie die wat onbekend aanvoelde voor mij. Maar het is wel een goede film.

The Lost City

Meer uncharted film dan de uncharted film.

Brad Pitt die precies de verkeerde set was opgewandeld en evensnel terug weg was.

Top quality cringe. Splosions, rumble en guns. Harry potter on shrooms en megalomania.

The Lost City

Meer uncharted film dan de uncharted film.

Brad Pitt die precies de verkeerde set was opgewandeld en evensnel terug weg was.

Top quality cringe. Splosions, rumble en guns. Harry potter on shrooms en megalomania.
Ik vond de 1st act best goed, echte balls to the wall over the top comedy, die met veel enthusiasme gespeeld werd... en dat was enorm amusant.
In de 2nd act zwakte dat dan af naar de bravere variant, which kinda sucks.
Om dan te eindigen in gewoon general suckiness van de 3rd act.

Brad Pitt was wel awesome though.
En Bullock op haar 57e is wel :shy: (al. is het meer plastiek dan vlees).

Ik vond de 1st act best goed, echte balls to the wall over the top comedy, die met veel enthusiasme gespeeld werd... en dat was enorm amusant.
In de 2nd act zwakte dat dan af naar de bravere variant, which kinda sucks.
Om dan te eindigen in gewoon general suckiness van de 3rd act.

Brad Pitt was wel awesome though.
En Bullock op haar 57e is wel :shy: (al. is het meer plastiek dan vlees).
damn is die al 57 :unsure: plastiek stoort mij op zich niet

Zalige film, inderdaad. Niet dat het belangrijk is, maar de film is eigenlijk het tweede deel van een zeer losse trilogie die begint met Days of Being Wild en eindigt met 2046.

Terug
Bovenaan