Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Once upon a time in Mexico.
Afgezet na half uur . Afgrijselijk gedrocht.

Dan is Desperado idd een meesterwerk.

Deep Cover (Bill Duke, 1992) - 8.5/10
Dit was een 90s update van blaxploitation misdaadfilms met cartoonpersonages en heerlijke hard boiled dialogen die dikke fun was om te bekijken. Maar tegelijk ook een erg cynische blik op de war on drugs en een karakterstudie van een undercoveragent die zijn ziel verliest. @PBR Streetgang misschien dat jij ook fan bent van deze? @Deckard ook misschien een film voor u?

Un condamné à mort s'est échappé (Robert Bresson, 1956) - 8.5/10
Derde film van Bresson die ik zie en voorlopig mijn favoriet van hem, maar ik weet niet of dat aan de film ligt of aan het meer gewend zijn aan zijn aparte stijl. Ook nu weer heel pure, minimalistische cinema waar alle ballast overboord gegooid is en die toch spannend blijft ondanks dat de plot in de titel weggegeven wordt.

The Assistant (Kitty Green, 2019) - 8/10
Beklemmende, ongemakkelijke maar krachtige film. De film bestaat voor een groot deel uit saaie, betekenisloze taakjes van een personal assistant maar het is boeiend om te zien door de dreiging en stress die in het kantoor hangt. Dat wordt versterkt door het gebruik van geluid: weinig dialoog en veel ambient kantoorgeluidjes die opvallen.

West Side Story (Steven Spielberg, 2021) - 7/10
Geen fan van musicals en ik heb ook niet zoveel met het origineel (hoewel ik die nu misschien wat hoger inschat dan vlak na het bekijken) dus niet zo hoge verwachtingen maar dit viel wel mee. Technisch was deze echt top maar misschien ook wel een beetje zinloos? Van wat ik me kan herinneren doet deze remake niet zoveel aanpassingen, gewoon een verse laag lak aanbrengen.

Working Girl (Mike Nichols, 1988) - 6.5/10
Beetje verouderd maar nog wel plezante variant op assepoester. Alle scènes met Harrison Ford waren de moeite, het borsthaar van Alec Baldwin had ik liever niet gezien en Kevin Spacey moest achteraf gezien niet veel acteren voor zijn klein rolletje als een aan coke verslaafd seksueel roofdier.

Spider-Man: No Way Home (Jon Watts, 2021) - 6/10
Het slap verhaal is een excuus om zoveel mogelijk personages in één film te proppen, waardoor het voor mij een te drukke bedoening werd. De actiescènes waren ook niet altijd even top, de climax kon voor mij beter. Toch nog wel een beetje van genoten omdat die smeerlappen van Marvel misbruik van nostalgie maken.

Deep Cover (Bill Duke, 1992) - 8.5/10
Dit was een 90s update van blaxploitation misdaadfilms met cartoonpersonages en heerlijke hard boiled dialogen die dikke fun was om te bekijken. Maar tegelijk ook een erg cynische blik op de war on drugs en een karakterstudie van een undercoveragent die zijn ziel verliest. @PBR Streetgang misschien dat jij ook fan bent van deze? @Deckard ook misschien een film voor u?
Deep Cover (1992): best goeie film. 8/10
Gezien en goedgekeurd ;).

The Northman

Ik wist dat het niet de film ging worden die ik verwachtte maar de film die ik kreeg, was ook mijn ding niet. Veel te ‘zweverig’ naar mijn goesting.

De zaal zat trouwens aardig vol en na afloop had ik de indruk dat veel mensen teleurgesteld waren. 😋

5/10

Deep cover ook bekeken wegens al die fuzz hier....

Nothing special. Zeker geen US hard boiled!

Had zn momenten wel , maar bleef niet boeien.
Film heeft ook maar een 10.000 votes op imdb . Dus bijlange geen cult movie als hard boiled.

We own the night, vond ik in dit genre toch een pak beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
The Martian (2015)

Een groep astronauten zijn op een missie op planeet mars, door een storm moeten ze terugkeren naar de aarde.

Tijdens de storm raakt 1 astronaut (Matt Damon) afgescheiden van de rest, men waant hem dood. Alleen probeert hij te overleven op mars en terug contact op te nemen met de wereld.... Hij weet dat het 4 jaar duurt voor de volgende missie op Mars land, dus probeert hij vol te houden tot dat punt.

Mooie beelden, interessante film.

Deep cover ook bekeken wegens al die fuzz hier....

Nothing special. Zeker geen US hard boiled!

Had zn momenten wel , maar bleef niet boeien.
Film heeft ook maar een 10.000 votes op imdb . Dus bijlange geen cult movie als hard boiled.

We own the night, vond ik in dit genre toch een pak beter.
Verdorie TRUMP ik dacht dat ge cool waart.

Nochtans is We Own The Night ook een heel goeie film. Maar eigenlijk een heel ander type film dan Deep Cover. Ik zou ze niet met mekaar vergelijken eigenlijk.

Terug
Bovenaan