Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

TERMINATOR: DARK FATE.
(rewatch).

Wel, de bedoeling was goed: Alle non-cameron movies overboord gooien,
verder brijen aan de succesvolle eerste 2 films. Linda Hamilton casten om de film te dragen (helaas was ze een chagrijnige ouwe tante met kiespijn in deze film).
Ook arnie was van de partij, al was het pas in het 2e deel van de film.
Ook de bad guy had de moves van de T-1000.

Maar tot zover het goede nieuws. De plot is basicly T2 all over again, de held(in) van het verzet in de toekomst beschermen.
Film had teveel hetzelfde stramien van chase/rest/chase/rest met tussendoor weinig interssants te vermelden.
Ook de characters zijn echt vaag en on interessant.

Ik vrees dat ze echt alles hebben geprobeerd ondertussen. De humoristische sequel (T3), de grimmige vernieuwende (T4), de overhaul (T5), en nu deze Dark Fate back to the roots. Zelfs de Sara Connor chronicles series. Maar niets was een schot in de roos.
Ik hoop dan ook dat ze het begrepen hebben, en er nu echt mee op houden.

on a funny sidequest: Het heeft me wel een weird wicked droom gegeven vanacht: Steven Van Gught als terminator die achter me aan zat in een covid apocalyptische wereld. Damn what a ride; gelukkig was de droom beter dan Dark Fate.

The Batman (2022) 6,5/10

Visueel prachtig, geluid en muziek waren ook goed. En daar is alles mee gezegd. Film was onnodig lang, script was echt triestig, nutteloze plot devices etc. Ik snap niet waarom er nu al een reboot moest komen, Nolans batman trilogy was perfect.
Zo nu horen we het eens van een ander.

Ambulance

Een k*tfilm, weinig woorden aan vuil te maken. Doe uzelf een plezier en bespaar u dit stuk crap.

Kut, wou die vanavond een kans geven. Heb jij sowieso niets met Michael Bay of zijn er films van hem die je wel kan pruimen? Want ikzelf heb altijd wel wat een zwak gehad voor die bombastische Michal Bay rommel. En de reviews van deze zijn ook nog wel redelijk te noemen.

Vrouwtje is op business trip, dus gisteren was het horror-avond :

Heksen die met hun gevoelens worstelen. Beetje vreemde insteek. Noomi Rapace komt ook maar ff voor terwijl ze op de poster staat. Beetje een teleurstelling toch. 6/10.

Slasherfilm zoals er zo veel zijn. Het is uiteindelijk een gemiddelde film geworden. 6/10.

Benedetta (Paul Verhoeven, 2021)
Als op een date ofzo ter sprake komt dat ik een filmliefhebber ben en me gevraagd wordt wat ik onlangs gezien heb, ga ik voortaan de plot van deze film uitleggen, inclusief kruisbeeldje als DIY dildo. Classic Verhoeven.

In a Lonely Place (Nicholas Ray, 1950)
Schitterende film, een huiselijk drama vermomd als film noir. Misschien mijn favoriete rol van Humphrey Bogart.

The Suicide Squad (James Gunn, 2021)
Dit krijg je in de plaats van de vreselijke eerste film als je een regisseur neemt die comic books snapt en er zelf fan van is. Heel erg onderhoudend, goeie mix van actie en humor en ook een vrij toffe kleurrijke stijl. Kreeg voor mij alleen al een half puntje bij door Weasel, mijn favoriete personage.

Kimi (Steven Soderbergh, 2022)
Soderbergh in mainstream mode levert een goeie strakke thriller op waar covid degelijk in de plot verweven is. Een moderne variant op Blow Out en The Conversation.

Peggy Sue Got Married (Francis Ford Coppola, 1986)
Jammer dat Coppola niet bij regisseur van de maand zit want voor mij heeft hij een van de interessantste carrières. Deze film ligt ver van zijn toppers uit de jaren '70 maar is nog wel een onderhoudende tienerkomedie met een fantasy/SF kantje. Nicolas Cage geeft hier al een serieus voorsmaakje van zijn aparte acteerstijl.

Spiderman: No Way Home
1 van de betere Spiderman films. Leuke verwijzigingen en tof dat alle personages meedoen. No spoilers ;)

batman tweede keer gekeken, nu thuis. topper eigenlijk wel echt, 8/10. veel donkerder kunnen ze toch niet meer gaan, en de soundtrack kan niet meer down zijn met die akoestische renditie. wel echt goede soundmix, ik krijg er telkens goosebumps van.

Leuke
Peggy Sue Got Married (Francis Ford Coppola, 1986)
Jammer dat Coppola niet bij regisseur van de maand zit want voor mij heeft hij een van de interessantste carrières. Deze film ligt ver van zijn toppers uit de jaren '70 maar is nog wel een onderhoudende tienerkomedie met een fantasy/SF kantje. Nicolas Cage geeft hier al een serieus voorsmaakje van zijn aparte acteerstijl.
Agreed. Wie fan was van zijn grootschalige films als The Godfather en Apocalypse Now, maar niet echt zijn latere werk heeft verkend, zou daar dringend werk van moeten maken. The Outsiders, Rumble Fish, One From the Heart… Geweldig!

The Northman

Bleef beetje onder de verwachtingen, vooral omdat hij iets te lang duurde (het middenstuk kon zeker nog wat korter imo)
Desondanks toch dik de moeite om deze in de cinema te zien. Sowieso heel interessante onderdompeling in Viking cultuur met oog voor de prachtige natuur.
De mix tussen het aardse en het mytische werkt zeker goed en de casting is perfect

7/10

Leuke

Agreed. Wie fan was van zijn grootschalige films als The Godfather en Apocalypse Now, maar niet echt zijn latere werk heeft verkend, zou daar dringend werk van moeten maken. The Outsiders, Rumble Fish, One From the Heart… Geweldig!
The Outsiders en Rumble Fish vind ik ook zeer genietbaar. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat er voor Rumble Fish wel een rewatch of 2 nodig was vooraleer het klikte.

Die andere films (One From The Heart, Cotton Club, Peggy Sue... & Tucker) heb ik eigenlijk gemeden. Mede door thema's die me minder aanspreken en/of de ratings die niet zo goed waren. Maar ik zou er wel eens werk van moeten maken eigenlijk.

One From the Heart is begrijpelijk niet voor iedereen, maar wel een aanrader voor elke filmfan omdat die zo uniek is in zijn productieontwerp. De sets, de belichting, de camera-effecten en montagetrucjes zorgen voor een verbluffend resultaat. Ook mooi meegenomen is de geweldige muziek door Tom Waits en Crystal Gayle.

The Cotton Club is net als Peggy Sue nog wel plezant, maar imo geen essentiële Coppola. Tucker nog niet gezien, maar kijk er wel naar uit.

Voor mij gaan de films van Coppola pas zwaar achteruit bij Jack (de enige echt slechte film van hem die ik gezien heb) en The Rainmaker (niet de slechtste Grisham verfilming maar ik ben niet zo voor dat soort rechtbankdrama's). One From The Heart en Tucker heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat zijn budgetproblemen en commerciële mislukkingen in de jaren '80 hem wel getekend hebben waardoor hij halverwege de jaren '80 de passie voor het film maken wat verloor. The Cotton Club, Peggy Sue en Dracula zijn allemaal degelijk maar je merkt dat het toch vooral studiofilms zijn waar hij niet altijd de voortrekker was. Idem voor The Godfather Part III, ik kan het me verkeerd herinneren maar ik denk dat hij zelf niet te springen stond om die te maken.

Ik heb ook nog geen enkele van zijn recente films sinds 2007 gezien, die spraken me toen allemaal niet zo aan.

Ook begrijpelijk dat Rumble Fish niet meteen klikte, wat een rare film eigenlijk. Ik vind 'm geweldig, staat voor mij net onder zijn werk uit de seventies.

Terug
Bovenaan