Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Funhouse (1981, Tobe Hooper): Hooper zijn carrière na TTCM is een vreemde. Funhouse is een ok "slasher/creature feature" maar het lijkt geenszins op een product achter de man die TTCM heeft gemaakt. Daarentegen lijkt het gewoon op de zoveelste Friday the 13th cloon uit die periode. Meh (6/10)

The end of evangelion
O auto da compadecida
Liar Liar
Nomadland
To be or not to be
The trial of the chicago 7
The house
Macario
Ugetsu
Nomadland die officieel de slechtste film op uw letterboxd is, is zo… weird. Niet dat je die niet slecht mag vinden ofzo, maar dat net dit de film is die uw eerste halve ster krijgt is zo random.

Laatste tijd gezien:

Big Night (Campbell Scott & Stanley Tucci, 1996): 8.5/10
Filmisch comfort food, een warme, aangename film waardoor ik erg veel goesting in eten kreeg. The Tooch en Tony Shalhoub waren heel goed maar een hilarische Ian Holm stal de show. En blijkbaar is Allison Janney ooit jong geweest!

Nobody Knows (Hirokazu Kore-Eda, 2004): 8/10
Dune (Denis Villeneuve, 2021): 8/10
Twijfelde wat tussen 3.5 en 4 op letterboxd, goeie verfilming met geweldige visuals maar allemaal een beetje… emotieloos?

The Lost Daughter (Maggie Gyllenhaal, 2021): 7.5/10
Dark Waters (Todd Haynes, 2019): 7.5/10
Porco Rosso (Hayo Miyazaki, 1992): 7.5/10
Ben bezig om alle Ghibli’s eens te zien, had om de een of andere reden het gedacht dat dit één van de mindere films was maar dit was een aangename verrassing.

Neruda (Pablo Larrain, 2016): 7/10
Ik denk dat Larrain me niet echt ligt als regisseur maar dit vond ik waarschijnlijk zijn beste film (moet Ema en Spencer nog zien). Ben vaak een beetje allergisch voor traditionele biopics dus verkies ik sowieso wat hij er hier mee doet.

Passing (Rebecca Hall, 2021): 7/10
The Hitman’s Bodyguard (Patrick Hughes, 2017): 6/10
Birds of Prey blabla Harley Quinn (Cathy Yan, 2020): 5/10
Zombieland: Double Tap (Ruben Fleischer, 2019): 5/10

Nomadland die officieel de slechtste film op uw letterboxd is, is zo… weird. Niet dat je die niet slecht mag vinden ofzo, maar dat net dit de film is die uw eerste halve ster krijgt is zo random.
Een half is bij mij gereserveerd voor films die ik niet wil uitkijken en dat is dan ook waar Nomadland toebehoort. Bij mijn 1/5's was het ook afschuwelijk maar heb ik er mij somehow nog kunnen doorworstelen, hier heb ik het opgegeven

Heb je het punt van Nomadland ook niet gewoon volledig gemist?
Kan zelfs geen manier bedenken hoe die film pretentieus zou kunnen zijn
Het punt van mensen die door big business in de armoede geduwd worden en hun oud leven zien verdwijnen? Ja die heb ik gesnapt.

Als ik dan achteraf las dat sommige van die mensen Mcdormand zelfs niet kenden en moest uitgelegd worden dat ze niet in een docu maar in een film zaten vind ik het zelfs wat pervers worden: scoren op authenticiteit doordat mensen niet ineens doorhebben waarvoor die dienen op het moment dat ze gemaakt worden. Denk dat daar ook wat mijn probleem ligt, is dat nog ethisch? Voelde ook nooit mee met Mcdormand haar personage

Het punt van mensen die door big business in de armoede geduwd worden en hun oud leven zien verdwijnen? Ja die heb ik gesnapt.

Als ik dan achteraf las dat sommige van die mensen Mcdormand zelfs niet kenden en moest uitgelegd worden dat ze niet in een docu maar in een film zaten vind ik het zelfs wat pervers worden: scoren op authenticiteit doordat mensen niet ineens doorhebben waarvoor die dienen op het moment dat ze gemaakt worden. Denk dat daar ook wat mijn probleem ligt, is dat nog ethisch? Voelde ook nooit mee met Mcdormand haar personage
Ik kende ze tbh ook niet en had eigenlijk de hele film het gevoel dat ik naar een docu zat te kijken.

Dark Waters

Goed gebracht en entertainend. Marc Ruffalo blijft helaas op mijn zenuwen werken als acteur. En wat is dat met de color grading in deze film?

Ik weet niet hoeveel grading er aan te pas is gekomen, ik ging er altijd vanuit dat er vooral in camera gewerkt werd. Ik ben geen expert, maar zo voelde het aan. Alleszins enorme fan van de cinematografie van Lachmann, zijn werk met Haynes hoort bij de all time great partnerships imo.
Ik vond dat een fantastische film, ook al had ik het niet helemaal door tot aan het einde toe hoe sterk hij was.

Ik vond Nomadland eigenlijk ook echt heel slecht dus dat dit de eerste film is die @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield 0.5* sterren geeft, kan ik zeker inkomen. Al begrijp ik niet goed wat het met Badlands te maken heeft. Ik ergerde me meer aan de manier van filmen en het vertellen van een verhaal. Alsof het eigenlijk echt nergens over ging. Ik begrijp het punt dat men wil maken, maar het komt niet over bij mij hoewel ik het punt wel erken.

Laatst bewerkt:
Last Night in Soho - Edgar Wright (2021)
Duidelijk niet mijn favoriete Wright, maar ik heb er toch nog steeds zonder verveling naar gekeken.
Anna Taylor Joy en Tomasin Mckenzie doen het goed, de muziek sleurt je mee in de imaginaire 60's wereld die gecreëerd wordt en de cinematografie is zeker ook niet slecht (zeker het spelen met de neonlichten).
De "twist" kon misschien beter, maar all in all toch een bovengemiddelde horror/thriller!

ABOUT TIME

afgezet. kwam veel te traag op gang. immens saai.

MOTHER/ANDROID. idem. idiote film. begon nogtans veelbelovend met die huis robot die begon te flippen, maar daarna ging het steil bergaf.

ABOUT TIME

afgezet. kwam veel te traag op gang. immens saai.
Ik vond die persoonlijk heel erg goed, maar hetgeen die film "maakt" is de relatie met zijn vader wat pas later echt aan bod komt. Ik zou hem uitkijken als ik jou was, maar up 2 you :) Hele emotionele twist erin.

Ik vond die persoonlijk heel erg goed, maar hetgeen die film "maakt" is de relatie met zijn vader wat pas later echt aan bod komt. Ik zou hem uitkijken als ik jou was, maar up 2 you :) Hele emotionele twist erin.
ok.... misschien wel. twas mijn wederhelft die zei "talk talk talk. i hate this shit". en het feit dat het britse dialoog is werkt nogal wat op onze zenuwen.

khad haar beloofd een romantische ween film op te leggen, maar het was nogal veel dialoog idd.... en ik zag dat hij 2 uur duurde, en we zaten nog maar aan een half uur.

maar goed, misschien nog eens een kijkbeurt geven als ze eens de deur uit is.

ok.... misschien wel. twas mijn wederhelft die zei "talk talk talk. i hate this shit". en het feit dat het britse dialoog is werkt nogal wat op onze zenuwen.

khad haar beloofd een romantische ween film op te leggen, maar het was nogal veel dialoog idd.... en ik zag dat hij 2 uur duurde, en we zaten nog maar aan een half uur.

Geen fan van Brits? Why?

Ja hij werd in de markt gezet als romantische film, maar dat is imo niet waar de film om draait. Soit, laat maar weten moest ge hem nog eens een kans geven :thumb:

Terug
Bovenaan