Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Paprika is een film die je (net als Perfect Blue) talloze keren kan zien en er iedere keer nieuwe dingen uit halen. Ik zou je daarom aanraden om er de eerste keer gewoon van te proberen genieten, het is dan ook gewoon een mooie, fantasierijke en interessante animatiefilm. Megacomplex kan hij zijn, maar hoeft hij niet te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Probeer hem dus niet van de eerste keer volledig uit te pluizen.Paprika is een kanshebber om het 2006-patroon te breken, maar ik heb schrik bij die film dat het megacomplex zal zijn (zelfde regisseur als Perfect Blue, en Inception zou er door geïnspireerd zijn of zou vergelijkbaar zijn met die film qua plot/thema).
zo'n grote link is er niet. ik zag die hier paar keer passeren in toplijsten van jaren 00 en toen iemand vroeg wat is er zo goed aan Amelie dacht ik ik vind die beter geslaagd als feel good film dan die twee waarvan ik dan weer niet echt begrijp wat er zo goed aan is.Kan iemand mij de link uitleggen tussen 500 Days of Summer, Amélie en Little Miss Sunshine?
Ik zou ze alledrie eigenlijk simpelweg categoriseren onder tragikomedies die op esthetisch vlak contrasteren met de relatief 'donkere' thematiek die ze verkennen.Kan iemand mij de link uitleggen tussen 500 Days of Summer, Amélie en Little Miss Sunshine?
MELIG?Ik herinner mij zelfs niks meer van die film. Ik weet dat JGL en die met haar grote ogen daarin meedoen, en ik herinner ne hoop melige MPDG briel. Ik vond die ook niet speciaal slecht ofzo hoor, ik... herinner me er gewoon niks meer van.

'10 Things I hate about you' en 'The Girl next door' zijn de eerste in het genre die ik oprecht leuk vondRomcoms zijn doorgaans mijn ding niet, maar 500 Days of Summer of About Time zijn wel twee films die ik met plezier heb bekeken. Sinds 500 Days of Summer zet ik af en toe wel eens The Smiths op ...![]()

Waarom enkel Billy Wilder? Ernst Lubitsch, Frank Capra, Preston Sturges, Howard Hawks... er is echt veel meer in het genre te ontdekken dan Wilder.Ouwe romcoms van Billy Wilder for the win en daar stopt het voor mij
Nog niet verder geraakt denk ik dan Wilder (Misschien it happened one night). Maar als er suggesties zijn: shootWaarom? Ernst Lubitsch, Frank Capra, Preston Sturges, Howard Hawks... er is echt veel meer in het genre te ontdekken dan Wilder.
Ernst Lubitsch: Trouble in Paradise, The Shop Around the Corner, NinotschkaNog niet verder geraakt denk ik dan Wilder (Misschien it happened one night). Maar als er suggesties zijn: shoot
Cluny Brown is van Lubitsch. Van hem zou ik trouwens ook To Be Or Not To Be aanraden.Ernst Lubitsch: Trouble in Paradise, The Shop Around the Corner, Ninotschka
Frank Capra: It Happened One Night, You Can't Take it With You
Preston Sturges: The Palm Beach Story, The Lady Eve, Cluny Brown, Miracle of Morgan's Creek
Howard Hawks: His Girl Friday, Bringing Up Baby, Balls of Fire
George Cukor: Holiday, The Philadelphia Story