Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
That's what I'm talking about!Millennium Mambo (2001)
About Elly (2009)
4 Months, 3 Weeks and 2 Days (2007)

Wij komen overeen qua films. V for Vendetta, Kill Bill en 500 Days vallen er bij mij net uit.1. V for Vendetta
2. Kill Bill 1 + 2
3. Lord of the Rings Trilogy
4. Donnie Darko
5. The Prestige
6. The Departed
7. Unbreakable
8. Sin City
9. Amélie
10. 500 Days of Summer![]()
Die gif zonder context is echt weird dude.![]()
Lakigigar's favourite films of the 2000s
A list of 100 films compiled on Letterboxd, including Suzhou River (2000), Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003), Last Life in the Universe (2003), City of God (2002) and Sin City (2005).letterboxd.com
Dat is mijn lijst, moet hem wel nog eens "deftig" updaten.
![]()
Top 10
1. Suzhou River (2000)
2. Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring (2003)
3. Love Exposure (2008)
4. Bin-jip (2004)
5. Last Life in the Universe (2003)
6. Mysterious Skin (2004)
7. Sin City (2005)
8. City of God (2002)
9. Millennium Mambo (2001)
10. Ex Drummer (2007)
11-25
About Elly (2009)
Irreversible (2002)
Lilja 4-Ever (2002)
Sideways (2004)
Mean Girls (2004)
4 Months, 3 Weeks and 2 Days (2007)
Let The Right One In (2008)
In Bruges (2008)
Dream (2008)
Memento (2000)
Mean Creek (2004)
Castaway on the Moon (2009)
My Sassy Girl (2001)
Calvaire (2004)
The Bow (2005)
EDIT: Wel heel wat dat ik nog wil zien en herzien.
En nog steeds op zoek naar die éne 2006 film.. Echt overtuigd dat er een vloek op dat jaar rust gezien het ook het enige jaartal uit de laatste 30-40 jaar is waar ik geen fav muziekalbum van heb.

Ik dacht het ook al... ik heb die gif eens gestuurd naar iemand op discord om die warm te maken voor de film... maar het kan zijn dat ik perongeluk een andere boodschap verstuurd had daardoor, en dat had ik pas achteraf door.Die gif zonder context is echt weird dude.![]()
Jup, definitely weird.Ik dacht het ook al... ik heb die gif eens gestuurd naar iemand op discord om die warm te maken voor de film... maar het kan zijn dat ik perongeluk een andere boodschap verstuurd had daardoor, en dat had ik pas achteraf door.

Hoezeer ik de gif mooi vind, in het vervolg zal ik maar deze gebruiken...Jup, definitely weird.
Wel goed gelachen, waarvoor dank.![]()
A Scanner DarklyEn nog steeds op zoek naar die éne 2006 film.. Echt overtuigd dat er een vloek op dat jaar rust gezien het ook het enige jaartal uit de laatste 30-40 jaar is waar ik geen fav muziekalbum van heb.
A Scanner Darkly kende ik nog niet. Paprika staat op de watchlist. De andere 5 heb ik al gezien, en terwijl Little Miss Sunshine/The Departed/The Prestige alledrie wel goed zijn en tot mijn favoriete films van 2006 horen, zit een grote fav daar niet bij, zoals ik ze doorgaans wel heb, en meer dan eens op een jaar. Pan's Labyrinth was ik geen fan van, misschien moet ik die nog eens zien. Hard Candy had een bittere nasmaak, en vond ik offensief, en is ook geen 2006 maar 2005. Maar daar ben ik eigenlijk echt geen fan van want de cinematografie van die film was niet goed, en geen fan van de muziekreferenties. Vond ik echt een duidelijk voorbeeld van "veel proberen, maar niet kunnen".A Scanner Darkly
Paprika (!)
Hard Candy
Little Miss Sunshine
Pan's Labyrinth (!)
The Departed
The Prestige
Die staan nog niet op je Letterboxd, zie ik.
2006 was misschien geen grand cru jaar, maar deze films vind ik allemaal toch de moeite om eens te checken.
Daar is letterlijk alles goed aan. De ongelofelijke soundtrack, de prachtige cinematografie, de melancholische sfeer,...Wat vind iedereen zo goed aan Amelie Poulain?
Ik ben geen fan van die film, maar nog een voorbeeld van een zeer goede soundtrack van een film in de periode van de overgang naar het nieuwe millennium.Daar is letterlijk alles goed aan. De ongelofelijke soundtrack, de prachtige cinematografie, de melancholische sfeer,...