Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

22 JULY (aanval anders breivik in noorwegen)

GOEDE FILM !!! ok film duurt 2,5 uur, en de aanval is al na 3 kwartier gedaan en hij is opgepakt, dus dan denk je: wat gaan we nu nog in godsnaam krijgen in die komende 2 uur? welnu, het is een aangrijpend relaas van het herstel van nabestaanden, en de rechtzaak ; die ongelofelijk wraakroepend is als je ziet hoeveel eisen die man stelt, en waarmee de slachtoffers, getekend voor het leven, het maar moeten doen.

overigens nog eens nagezocht in diverse artikels, die kerel krijgt dus 21 jaar cel ?? das toch te belachelijk voor woorden. 77 moorden! maar is blijkbaar de maximum straf in Noorwegen.
en dan zeggen ze dat het gerecht in België een lachertje is.... :sarcastic:

En dan te denken dat je in pakweg Cambodia levenslang krijgt voor de smokkel van 1 kilo coke.

de wereld is goed gek. Eigenlijk voor extremisten als Breivik, die echt zo graag een statement willen maken, wat is 21 jaar ?
Het Noorse systeem is erg gericht op rehabilitatie, maar mocht Breivik na die 21 jaar nog steeds een bedreiging vormen voor de samenleving zullen ze hem niet zomaar vrijlaten.

Waarom kijk je alle films uit als je de eerste (twee) al zo slecht vindt?
Ik benijd mensen met teveel tijd.

The Thomas Crown Affair (1999): 8,5/10
Een van de zeldzame keren waar de remake beter is dan het origineel.
In het origineel is er zero chemistry tussen Mc Queen en Dunnaway, itt tot deze film waar ik echt te doen had met de romantiek tussen de classy, stijlvolle Brosnan en de mooie Rene Russo.
Dit is een film die ik graag aanbeveel aan wat oudere (40-ish) koppels: de film heeft zo'n beetje alles: romantiek, avontuur, comedy, actie en het heist element, een film die zowel man als vrouw zal bekoren.
Underrated Mc Tiernan film imho.

Zardoz: 8/10
Moest men gezegd hebben dat deze film door Terry Gilliam is geregisseerd, ik zou het geloofd hebben. Gans de film straalt een Monty Pythonesque sfeer uit.

Titane: 3/10
Een vrouw bevalt van een auto, een premisse die grappig had kunnen zijn moest men er iets mee aangevangen hebben, wat hier niet het geval is. Weer zo'n trut die denkt artsy fartsy te doen. Met voorsprong de slechtste film van 2021.

Kansas City Confidential: 8/10
Degelijke film noir.

The Tragedy of McBeth:
Na een half uur afgezet. Mooie z/w fotografie maar dat archaisch Engels is een serieuze afknapper, precies Yoda die een Shakespeare gedicht aan het aframmelen is.

Laatst bewerkt:
Waarom kijk je alle films uit als je de eerste (twee) al zo slecht vindt?
Omdat het dan niet compleet is... en ik het gewoon eens wou gezien hebben. Anders voelt het niet "af" of "compleet". Het is toch dom als ik het niet uitkijk. ... Als ik de moeite doe voor die eerste 2 films direct ook de rest want ik heb geen zin om later nog eens die 2 andere te zien (of zelfs de eerste 2 opnieuw voor de 2 laatste). En ik wou ook de films zien voor het werk van de acteurs - maar dat was idd de moeite niet waard.

Daarbij de eerste twee hadden de spellen nog, de laatste 2 niet, dus misschien dat de laatste 2 wel beter konden zijn. Catching Fire heeft ook wel een cliffhanger. Nu aan die films beginnen en ze dan niet afkijken zou nog dommer zijn, dan had ik beter gewoon niet beginnen met kijken (met de 1ste al). Die had ik vroeger al eens gezien, en het was redelijk voorspelbaar dat ik die slecht ging vinden, alleen nooit gedacht "zo slecht". Saai was het ook niet, ik vind het gewoon slecht.

Ik benijd mensen met teveel tijd.
Niet dat ik in die periode iets nuttigers zou gedaan hebben... Maar om dan constant van mensen te horen: "en je kijkt zoveel films... en je hebt nog NOOOOIT de hunger games gezien", dat ben ik ook wel beu. Nu kan ik tenminste zeggen dat ik het archislecht vind. En ja misschien heeft dat inderdaad geen meerwaarde, maar ach ja. Als ik alles moet elimineren uit mijn leven dat geen meerwaarde heeft, dan schiet er niet veel meer over. En qua films kan ik dan best quasi alles overslaan waar de mensen thuis doorgaans naar kijken. Het zijn toch films waarvan gezegd wordt dat iedereen ze een keer moet gezien hebben. Bij Lord of the Rings zou dat dan zo zijn (ik twijfel nu of dat bij de hunger games zo is), maar achja. Ik krijg hier ook de kritiek dat ik te weinig naar oude films kijk. Soms moet je een keer iets proberen dat je niet ligt. Het is ook niet dat het zo lang duurt, het vlot wel vooruit, enige voordeel aan die films. Bij een serie langer dan 1 seizoen of 10 uur had ik zeker afgehaakt

Laatst bewerkt:
Er is absoluut niks mis met "ugh, de eerste was een kutfilm, waarom zou ik in godsnaam nog tijd steken in 3 sequels".

Omdat het dan niet compleet is... en ik het gewoon eens wou gezien hebben. Anders voelt het niet "af" of "compleet". Het is toch dom als ik het niet uitkijk. ... Als ik de moeite doe voor die eerste 2 films direct ook de rest want ik heb geen zin om later nog eens die 2 andere te zien (of zelfs de eerste 2 opnieuw voor de 2 laatste). En ik wou ook de films zien voor het werk van de acteurs - maar dat was idd de moeite niet waard.
Ik raad u aan eens met de Maeda en Resident Evil reeks te beginnen 👌

Eerste film vond ik ok wel oké, zeker gezien het teenage doelpubliek. Ik heb zelf ook voor de orde naar de sequels gekeken maar vond ze niet goed.

Ik heb wel sympathie voor Laki's completist filosofie, al is verder kijken na een 2/10 voor het origineel wel echt next level. Ik zou echter geen geduld hebben voor mensen die beweren dat je The Hunger Games "moet gezien hebben". Ik ben sowieso al geen fan van dat soort stellingen, maar deze is in de verste verte niet van toepassing voor young adult fare als The Hunger Games.

Ik vond niet veel aan The Hunger Games, maar ik was wellicht te oud (25 jaar toen) toen de franchise uitkwam in de cinema. Om diezelfde reden vond ik Harry Potter te braaf en kinderachtig toen die uitkwam (14 jaar toen) en had ik meer oog voor Lord of the Rings. Ik heb dat altijd beschouwd als een "Beatles vs. Rolling Stones"-moment. Harry Potter was toen effectief op kinderen gericht, Lord of the Rings veel minder.

Bij Lord of the Rings zou dat dan zo zijn (ik twijfel nu of dat bij de hunger games zo is), maar achja. Ik krijg hier ook de kritiek dat ik te weinig naar oude films kijk. Soms moet je een keer iets proberen dat je niet ligt.
Heh, LOTR ook volledig uitgezien. Twice. :unsure:

En op mijn persoonlijke schaal komt dat ook niet snel boven een 2/10. Maar het was een echt cultureel fenomeen waar ik toch ook graag had van genoten. High fantasy ligt mij gewoon niet echt.

Ot: Dah/Ten(Abbas Kiarostami, 2002)
Indrukwekkend no budget relaas van een vrouw in Iran die zich loskoppelt van de oude wereld als taxi chauffeur. Niet gedacht dat dit zo goed zou werken gezien de hele film zich afspeelt in de auto. @Avondland dank om mubi hier nog eens te vermelden, toch wel een zeer interessante catalogus dat ze ondertussen hebben.

Laatst bewerkt:
Heh, LOTR ook volledig uitgezien. Twice. :unsure:

En op mijn persoonlijke schaal komt dat ook niet echt boven een 2/10. Maar het was een echt cultureel fenomeen waar ik toch ook graag had van genoten. High fantasy ligt mij gewoon niet echt.

Ot: Dah/Ten(Abbas Kiarostami, 2002)
Indrukwekkend no budget relaas van een vrouw in Iran die zich loskoppelt van de oude wereld als taxi chauffeur. Niet gedacht dat dit zo goed zou werken gezien de hele film zich afspeelt in de auto. @Avondland dank om mubi hier nog eens te vermelden, toch wel een zeer interessante catalogus dat ze ondertussen hebben.
Over taxiritten in Iran kan ik je zeker ook Taxi Tehran van Jafar Panahi aanraden. Of zelf naar Teheran gaan en daar een taxi in kruipen, ook altijd een fijne belevenis.

LOTR heb ik wel meerdere keren uitgezien, nu is het alweer even geleden.

The Tragedy of McBeth:
Na een half uur afgezet. Mooie z/w fotografie maar dat archaisch Engels is een serieuze afknapper, precies Yoda die een Shakespeare gedicht aan het aframmelen is.
Na dat half uur vond ik dat dat Engels wat minder vermoeiend was, maar die eerste paar scenes zijn inderdaad wel lastig om te volgen.

Er is absoluut niks mis met "ugh, de eerste was een kutfilm, waarom zou ik in godsnaam nog tijd steken in 3 sequels".
Gohja met diezelfde redenering zou ik nooit LOTR verder gekeken hebben, terwijl de derde toch de klik maakte. Bij dat soort films duurt het tijd voor je de setting en personages goed kent. Ik had dat probleem met Star Wars. Als kind heb ik 10 min gekeken, en gestopt. Als jongvolwassene was ik niet fan van A New Hope (opnieuw). Maar episode V maakte dan wel de klik, en als ik later episode IV keek vond ik dat een stuk beter. Ik vermoed dat hetzelfde ook zal gebeuren met Lord of the Rings. The Godfather idem dito trouwens, al is het nog altijd niet helemaal mijn ding, maar het is wel een stuk beter natuurlijker dan The Hunger Games, maar ik heb wel wat moeite bij dat soort films die uitblinken in "epiek en het groteske", maar bij die films wel niet computergegenereerd, gewoon episch in schaal. The Hunger Games is dat niet, de personages zijn flinterdun en de setting en verhaal is minimaal om een epische franchise op te starten. Ik heb ook wel wat meer filmervaring tegenover vroeger, en de films komen slechter over dan de eerste keer dat ik The Hunger Games keek 6-7 jaar geleden, al was ik toen ook geen fan deels omdat ik Battle Royale al eens had gezien wat toen een van mijn eerste Japanse films was.

De eerste Hunger Games vind ik in hindsight de slechtste, dus de 2/10 is een correcte beoordeling van mijn filmervaring, en passend in vergelijking met andere films die ik gezien dus heb, passend in mijn schaal van ratings.

Ik raad u aan eens met de Maeda en Resident Evil reeks te beginnen 👌
Maeda ken ik niet. Resident Evil wist ik zelfs niet dat er films van bestonden (of misschien eentje). Ik heb de games ook nooit gespeeld. Ik ben ook niet de grootste zombiefanaat. Ik ben zelfs meer zombiemoe dan superheldenmoe op dit moment dus... dat zal er niet van komen. The Walking Dead is een voorbeeld van een serie waar ik ook afgehaakt ben. Vroeger haakte ik ook sneller af, maar ik ga niet verder kijken naar The Walking Dead. Dat ben ik niet van plan.

Ik vond niet veel aan The Hunger Games, maar ik was wellicht te oud (25 jaar toen) toen de franchise uitkwam in de cinema. Om diezelfde reden vond ik Harry Potter te braaf en kinderachtig toen die uitkwam (14 jaar toen) en had ik meer oog voor Lord of the Rings. Ik heb dat altijd beschouwd als een "Beatles vs. Rolling Stones"-moment. Harry Potter was toen effectief op kinderen gericht, Lord of the Rings veel minder.
Ik denk niet dat leeftijd daar veel mee te maken heeft. Als 18-jarige was het ook niets voor mij. En op die leeftijd vond ik de eerste Harry Potter films wel tof. Ik vond het nadien wat minder goed worden (vanaf de derde, en eigenlijk vooral vierde en vijfde film).

Maar om dan constant van mensen te horen: "en je kijkt zoveel films... en je hebt nog NOOOOIT de hunger games gezien", dat ben ik ook wel beu.
Ik zie het probleem niet, je staat hier aan de winnende kant door ze niet gezien te hebben.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een persoon ouder dan 12j je zou uitlachen omdat je The Hunger Games niet gezien hebt :crazy:

Terug
Bovenaan