Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dat is dan ook maar een voorbeeld. Het gaat er gewoon over dat elk genre een aantal kenmerken heeft die in essentie bepalen tot welk genre een film behoort. En ja binnen dat kader kan je perfect gaan vergelijken. Als ik die twee films die ik nu aanhaal bekijk kan ik perfect zeggen dat de veldslag in ryan 10 keer beter gedaan is en dat de gruwel van oorlog veel beter getoond wordt in Ryan.
Oké ja, dat begrijp ik maar dat is dan meer filmtechnisch dat jullie het bekijken. Oké ja zo. Misschien. Ik zag de link met Network ook wel ergens, thematisch is het wel gerelateerd.

De uitspatting van DiCaprio is misschien ook wel wat vergelijkbaar met die heel bekende uitspatting van die tv-presentator.
Dus dan zie ik het wel.

Ik ben oprecht benieuwd om te horen wat gij uit de film haalt.
Trekt op niets.
halfweg gestopt dus kan niet helemaal oordelen natuurlijk,
maar lijkt gewoonweg op een parodie op armageddon / deep impact.

Amerikanen die wat met zichzelf lachen? of lachen ze gewoon met de mensheid in het algemeen, door die "ontkenning"? kan natuurlijk ook, maar vind het maar heel flauw.

Ok, dan toch 1 BG-er gevonden die het effectief niet begrepen heeft. Anders moet je Lakigigar om wat uitleg vragen.
ik verspil geen verdere aandacht meer aan dat hoopje zever.

dan maar gezapt naar de "get me roger stone" docu op netflix. now that's entertainment !

Nav het overlijden van regisseur Jean-Marc Vallée deze eens gezien.

Wild (2014): 5/10
Ik vond dit erg zwak. Nog niet veel trekkersfilms gezien die geslaagd zijn, eigenlijk. Ik vind het behoorlijk geforceerd, een richting uitgaan die ik vervelend vind en die we al zo vaak hebben gezien. Ik ben geen fan van de montage (dat is een mooi voorbeeld van een slechte montage in een film) en met veel te snelle/vervelende/storende editing. In de film maakt Witherspoon een tocht als reactie op het verwerken van een trauma, maar ik snap niet waarom er dan met flashbacks moet gewerkt worden om die trauma's te tonen. Ik vind de film zelf ook redelijk belerend en ook moraliserend. Het begin was interessant, maar naar het einde toe kakt het helemaal in.

THE BLUE LAGOON.

wel wel, film van 1980.... vriendin wou die per sé zien, ok dan maar dacht ik. en wonderbaar, die film ziet er mooier uit dan pakweg First Blood die een jaar later uit komt. echt gelikt zelfs.
spijtig dat anal amoebe hier niet meer actief is, die ging weer perfect kunnen uitleggen hoe en waarom dit wel niet is :D

leuke film, beetje zoals cast away, maar dan met een kleine jongen en meisje.
ik twijfel nog om de sequel te zien. is die de moeite?

leuke film, beetje zoals cast away, maar dan met een kleine jongen en meisje.
ik twijfel nog om de sequel te zien. is die de moeite?
Sequel is gewoon copy paste vh origineel.
Maar zonder de charismatische Brooke Shields.
Dus eigenlijk gewoon skippen 😀
Als ik je nog een goede (vrouwen) film mag aanraden, die mij wel geraakt heeft;
About time.

Goede prestaties, britse humor en mooi pakkend verhaal van vershillende laagjes.
De omschrijving vd film lijkt belachelijk als je het leest. Maar het is echt de moeite

We Are Marshall was onlangs op TV, blijft toch een ontroerende film.
McConaughey speelt fantastisch vind ik.

Damnation AKA Karhozat van Bela Tarr

Hiermee heb ik de 4 bekendste werken van Tarr gezien en dit zou zijn eerste in zijn gekende stijl moeten zijn. Puurdere cinema dan dit zal je niet vinden, intiem en complex.

Jennifer lawrence, sinds the passenger erger ik mij zo erg aan haar aanstellerij.
Don’t look up is die ook weer mee haar irritant geblijt.
Ik was eerst fan van de hunger games, maar eigenlijk was die daar ook al irritant in

Ofwel casten ze die gewoon als er nen blijtsmoel van dienst moet zijn.

Downhill

Flauw, flinterdun verhaal, saaie personages,... het is dat ik zelf wel een Oostenrijk en Ischgl fan ben, waardoor net dat mij wel nog kon boeien, want het wordt allemaal wel prachtig in beeld gebracht. Maar dan eerder als een soort promofilmpje voor de regio, wat mss ook gewoon de bedoeling was. Wel nog een pluspuntje voor de korte passage van Kristofer "Tormund" Hivju. 4/10

Riders of Justice (2020)
Gisteren nog meegepikt in de cinema (terug open! :woohoo: ). Echt heerlijke film, perfect tussenin komedie, actie, drama, ... Oprecht ongelooflijk van genoten. Van dezelfde regisseur vroeger ook ooit The Green Butchers (2003) gezien en dat is ook een dikke aanrader.

Jennifer lawrence, sinds the passenger erger ik mij zo erg aan haar aanstellerij.
Don’t look up is die ook weer mee haar irritant geblijt.
Ik was eerst fan van de hunger games, maar eigenlijk was die daar ook al irritant in

Ofwel casten ze die gewoon als er nen blijtsmoel van dienst moet zijn.
What the hell :p
Ik vind haar oprecht een van de beste actrices van het moment.

Sequel is gewoon copy paste vh origineel.
Maar zonder de charismatische Brooke Shields.
Dus eigenlijk gewoon skippen 😀
Als ik je nog een goede (vrouwen) film mag aanraden, die mij wel geraakt heeft;
About time.

Goede prestaties, britse humor en mooi pakkend verhaal van vershillende laagjes.
De omschrijving vd film lijkt belachelijk als je het leest. Maar het is echt de moeite
About Time heeft toen hij uitkwam een grote indruk op me achtergelaten. Ik durf hem sindsdien wel niet meer opnieuw zien uit schrik dat ik hem nu minder zal vinden 🤐

About Time heeft toen hij uitkwam een grote indruk op me achtergelaten. Ik durf hem sindsdien wel niet meer opnieuw zien uit schrik dat ik hem nu minder zal vinden 🤐
Niet bij mij. Gekocht op dvd (kan de blu ray niet vinden) en ik kijk er nog regelmatig naar.
Altijd een traan op hetzelfde moment vd film

About time was voor mij ook echt een mooie verrassing. Ik verwachte een melige romcom maar uiteindelijk was het meest emotionele eigenlijk de vader - zoon band.

Ik vond de film een tikkeltje te lang duren met de opbouw naar het uiteindelijk hoogtepunt.
Ok, dat je een karakter build up wil doen, de kijker meesleuren naar zijn pad der verdoemenis en zoveel mogelijk in detail wil gaan met lange takes maar hier en daar kon er wat ingekort/gecut worden vond ik (de wachtrij in de gevangenis oa).
Maar ik ben bezig over detailwerk, het blijft een zeer "entertainende" film op zijn eigen brutale manier waar het grote action hollywood een puntje kan aan zuigen.

Terug
Bovenaan