Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Januari
Films
1. Steamboat Willie (Walt Disney, Ub Iwerks, 1928) :: 6.0
2. Flowers and Trees (Burt Gillett, 1932) :: 6.5
3. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 7.0 (rewatch)
4. Beverly Hills Cop (Martin Brest, 1984) :: 6.5
5. Pinocchio (Hamilton Luske, Ben Sharpsteen, 1940) :: 8.0 (rewatch)
6. Fantasia (James Algar, Samuel Armstrong, Ford Beebe, Norman Ferguson, Jim Handley, T. Hee, Wilfred Jackson, Hamilton Luske, Bill Roberts, Paul Satterfield, Ben Sharpsteen, 1940) :: 5.5
7. Dumbo (Ben Sharpsteen, 1941) :: 5.0
8. Men in Black: International (F. Gary Gray, 2019) :: 5.5
9. Coraline (Henry Selick, 2009) :: 6.0
10. Cool Runnings (Jon Turteltaub, 1993) :: 8.0
11. Act of Valor (Mike McCoy, Scott Waugh, 2012) :: 6.0
12. True Lies (James Cameron, 1994) :: 8.0

Series
13. Ballers - Seizoen 1 (Stephen Levinson, 2015) :: 7.5

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 12.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 2.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 1036 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Pinocchio, Cool Runnings, True Lies (8.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dumbo (5.0).

Media-verdeling
Blu-ray: 1.
On Demand: 10.
TV: 2.

Staat The Imitation Game op Netflix?
Wil die al een tijdje zien, afgelopen weekend nog opgezocht op Netflix. Vreemd.

Ik zag dat passeren en dacht amai, ne film van 4 uren. Uit nieuwsgierigheid eens opgezocht op imdb. Ik wist niet wat ik zag/las.
Ik dacht oprecht dat het een grap was. Maar dat blijkt dus echt een prachtige film te zijn?
Ik zou The Imitation Game laten voor wat het is. En daarmee bedoel ik: een oersaai, overacted stuk oscarbait dat allicht jouw tijd niet waard is.

Niet zeker wat de grap zou moeten zijn over Lawrence of Arabia. Heb je het dan enkel over de speelduur? Ja, hij is best wel lang en je moet er echt de tijd voor nemen om hem helemaal te kunnen absorberen. Daarom raad ik ook aan om vroeg in de avond te beginnen, een hapje eten te voorzien voor tijdens de pauze (iirc is er een intermission in de film), en hem zo luid en groot mogelijk te zien, want er zijn weinig films die zo vakkundig gebruik hebben gemaakt van het 70mm beeldformaat.

Niet zeker wat de grap zou moeten zijn over Lawrence of Arabia. Heb je het dan enkel over de speelduur?
In bijna iedere imdb user review staat dat het waarschijnlijk de beste film ooit gemaakt is, terwijl ik net 5 minuten aan een stuk kamelen had zien wandelen in een woestijn. Maar dan zag ik dat de reviews verspreid waren over verschillende jaren. Dus zal het wel geen grap zijn.

Ik dacht dat ze een barslechte film de lucht in prezen uit sarcasme.

Anyhow, staat op mijn to watch list. Heel nieuwsgierig er naar. Jammer dat ik hem niet heb opgenomen, waar ik die in godsnaam ga terugvinden...

Lawrence of Arabia is een van de bekendste en hoogst geprezen films aller tijden, daar zou je toch echt geen moeite mogen ondervinden om hem ergens te vinden. Begrijpelijk dat je in deze huidige situatie niet naar de winkel wil gaan ervoor (doe ik momenteel ook niet), maar er zijn veel webshops die hem aanbieden (zavvi.nl is een persoonlijke favoriet) of je kan natuurlijk ook eens gaan grasduinen in de schatkisten van de webpiraten of ze daar misschien de recent gerestaureerde versie van deze fantastische film aanbieden.

Hier gisteren EINDELIJK de kans gekregen om eens naar Spiderman: Far From Home te zien!

Blijf Tom Holland toch een leuke Spiderman vinden, jong, onschuldig, nonchalant.. :)

Hier sinds we Disney+ in huis hebben bezig aan de live-action versies van enkele klassiekers.
Ondertussen de volgende al gezien:
  • Alladin
  • Beauty and the beast
  • Mulan
  • Dumbo

Staan nog op het lijstje:
  • Lion King
  • Jungle book
  • Christopher Robin (Winnie the Pooh)

Van diegene die ik heb gezien springt Mulan er wel uit. Voornamelijk omdat dat geen echte remake van de originele film is, maar gebaseerd op het oorspronkele volksverhaal van Mulan.
De overige films werken vooral nostalgie op. De meer musical-films zijn als volwassen man soms wel wat TE voor mij...

Isola delle Rose.

Staat op Netflix... heerlijke comedie met nog een waargebeurd verhaal ook.
Ze zullen er uiteraard een karikatuur van gemaakt hebben maar de film is echt wel goed.

8/10

Slechts 5.5 ? I k vind dit juist met gemak de beste van de pre-pixar disneys.
I vind het verhaal in een film meestal het belangrijkste, maar deze combinatie van beeld op muziek vond ik tijdloos.
Ik had hier inderdaad ook meer van verwacht, maar buiten dat het prachtige muziek was waren er maar twee animaties die me konden boeien. Driekwart ver was ik de focus dan ook compleet verloren en luisterde ik voornamelijk alleen nog maar naar het orkest. Dan kan ik evengoed een cd opzetten of Spotify opengooien.

Ben wel benieuwd naar Fantasia 2000, hopelijk is die wat meer eigentijds.

Mja, ieder zijn meuh natuurlijk.
Het fragment dat mij het meest is bijgebleven is "The Sorcerers's Apprentice", waarschijnlijk ook het meest bekende segment.

Laatst bewerkt:
transporter: refuelled.

vind ik eigenlijk echt niet zo slecht, als er van gemaakt worden. en ED SKREIN is toch een veelzijdige dude.
in z'n vorig leven nog een rapper, en die kerel is slechts een 30'er.

edit: ILL MANORS, ook met hem. i'm siked. vanavond es bekijken zie. wel respect voor zo'n veelzijdige gasten,
zoals mark wahlberg, met z'n rap periode als marky mark....

Laatst bewerkt door een moderator:
1592820532547.jpg

Geen idee waarom ik zo lang gewacht heb om deze eindelijk te zien. Subliem! Fantastische mix van oprechte diepgaande emotie langs de kant van de 2 leads en een rauwe avonturenfilm met soms zeer intense actie wanneer we de reis van het hand volgen.

niets hoogstaand maar best "entertainend" wat misschien nogal vreemd is betreffende het onderwerp van een live uitgezonden school shooting. 🤷‍♂️

De Patrick (2019)

Het is een setting die niet bepaald alledaags is, dus zeker alle lof daarvoor. Kevin Janssens zet absoluut een goede prestatie neer. Best leuke/herkenbare personages. De subtiele humor werkt. Een Borat-flashback met naakte worstelende mannen. Camerawerk is goed. Ook niet langer gemaakt dan nodig.

Over het algemeen is het misschien nét iets te weinig, waardoor ik hem niet snel een tweede keer zal zien, denk ik.

6,5/10

The Grand Budapest Hotel (2014)

Had ik al een tijdje liggen. Hoog tijd dat ik deze eens zag.

Eten en drinken voor het oog. Leuke casting (Willem Dafoe!). Niemand die beter geschikt was dan Fiennes voor deze hoofdrol, denk ik. De humor zit absoluut goed. Het verhaal is leuk, maar misschien ook niet meer dan dat. Jammer dat ik hem destijds niet ben gaan kijken in de cinema.

8/10

Terug
Bovenaan