Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Maar er zijn natuurlijk heel veel films die ik nog wil zien, en ik heb nog heel veel "dark spots", van shame on you dat je nog niet gezien hebt. 1100 films gezien, en je hebt het gevoel dat je nauwelijks iets gezien hebt, als je afgaat op wat je nog moet zien (zeker met al die series...). Maar met wat tijd komt dat wel goed. Ik heb dit jaar ongeveer nu 210 films gezien, dus doe dat 5 jaar op een rij en ik zit aan 2000 films gezien, en dan zal het al een stuk beter zijn.
Amai, de "dark spots" lijstje is ook vrij uitgebreid bij mij maar dan eerder voor de oudere klassiekers van <80.
Momenteel al +2200 films gezien.

Ik denk dat iedereen die wel heeft. Geen idee hoe het bij mij komt maar ik herbekijk graag films in plaats van eens iets nieuws te kijken.
Als ik bijvoorbeeld door Netflix blader, grijp ik veel sneller naar iets dat ik al gezien heb.

Van de 24 films die ik tot nu toe gezien heb dit jaar, waren er 14 rewatches. Toch wel veel eigenlijk.
Ik zou ook wel meer films willen kijken maar als je zoals ik veel games speelt, veel series kijkt en dan nog graag andere hobbies doet, schiet er voor film weinig tijd over.
Exact hetzelfde probleem hier!

1. No Country For Old Men
2. Zodiac
3. Stardust
4. The Bourne Ultimatum
5. 3:10 to Yuma
6. The Man From Earth
7. Control
8. Boy A
9. Persepolis
10. Klass

The Prestige is trouwens van 2006.

Climax - Ja, die Gaspar is toch een beetje een apart geval he :oink:.

Goed : Technisch en visueel sterk, zoals gewoonlijk bij Gaspar. De film is ook wel een regelrechte aanval op de zintuigen en fantastische muziekselectie (indien fan van het genre). Impressionante danschoreografie bij momenten, die allereerste act was zelfs een one take en daardoor redelijk indrukwekkend. Ook in de tweede helft is er een 40 minuten durende one-take en dat was ook wel sterk, zeker gezien de 'acteurs' doorgaans mochten improviseren. Laat een blijvende indruk na, alsof je even een punch in the gut gekregen hebt.

Minder : Een flinterdun plot dat zogezegd een sociale karakterdestructie door (ongewild) drug-gebruik moet voorstellen maar ik gaf eigenlijk geen enkele ruk voor 1 van de karakters, vooral wegens gebrek aan karakter uitdieping. De eerste helft van de film heeft ook gewoon te veel oeverloos gezwets en de tweede helft is sterk staaltje van 'too much, too long. Hoogstwaarschijnlijk de bedoeling maar vond het bijna storend.

John Wick Part 2
Meh, ik weet het niet. I know, het is de bedoeling dat het over the top en onrealistisch is maar elk gevecht duurt telkens zo enorm lang en is eigenlijk elke keer hetzelfde, met wat coole killing finishes erbij. Maar hadden we dat in de eerste al niet gezien?

7/10

Climax
Minder : Een flinterdun plot dat zogezegd een sociale karakterdestructie door (ongewild) drug-gebruik moet voorstellen maar ik gaf eigenlijk geen enkele ruk voor 1 van de karakters, vooral wegens gebrek aan karakter uitdieping. De eerste helft van de film heeft ook gewoon te veel oeverloos gezwets en de tweede helft is sterk staaltje van 'too much, too long. Hoogstwaarschijnlijk de bedoeling maar vond het bijna storend.
Ja, ben hier mee akkoord. Ik vond het audiovisueel dik in orde en soms ook erg grappig, maar uiteindelijk aan de zwakke kant wegens personages die ofwel oninteressant ofwel ronduit onuitstaanbaar waren.

Midsommar (Ari Aster, 2019): 8/10
Na lange tijd eindelijk gezien en kwam hier goed binnen. Na die nachtmerrie van een opening weet Aster de dreiging er goed in te houden wanneer het verhaal zich naar Zweden verplaatst, hij vond voor mij een goeie balans tussen de horror en de silliness van de cult, bij momenten voelde het aan als een zeer donkere komedie?
Vieze dingen met hoofden doen lijkt ook een director's trademark van Aster te worden.

Dead Presidents (Albert & Allen Hughes, 1995): 7.5/10
Awesome, jammer dat het hierna bergaf ging met de carrière van de Hughes bros. Heb het gevoel dat deze wat ondergewaardeerd wordt.

Miracle Mile (Steve De Jarnatt,1988): 7/10
Tijd terug door meerdere leden hier aangeraden, goed bevallen! Ik wist er toch nog niet zoveel van, waardoor de rare omslag in toon toch nog wat als een verrassing kwam.

He Got Game (Spike Lee, 1998): 7/10
Na Do The Right Thing misschien de essentiële Spike Lee Film? basketbal, misdaad, raciale problemen. Één van de beste prestaties van Denzel, alleen jammer dat het soms nogal corny wordt, ook al door de veel te nadrukkelijke soundtrack van Aaron Copland.

Kate (Cedric Nicolas-Troyan, 2021): 5.5/10
Score is laag omdat het verhaal erg voorspelbaar was en de volledige stijl gepikt is van betere films, maar bekeken na een zware dag en qua hersenloos vertier was het wel nog efficiënt door de degelijke actiescènes.

Glass (M. Night Shyamalan, 2019): 4/10
Nope deze vond ik echt niet goed. Rommelig, saai en voelde vrij low budget aan. Shaymalan probeert z'n personages uit Unbreakable en Split hier psychologische diepte te geven maar slaat de bal volledig mis met de richting van het verhaal.

Laatst bewerkt:
The eternals

Geen idee wat ik er van moet vinden.

Van af het moment dat men te weten komt, wat hun ware doel hier op aarde is,was voor mij de spanning er een beetje af.
dan heb je de Deviants, waar er op het einde zoveel meer in zat om mee te doen in het verhaal...
Al heb ik tegenwoordig wel vaker het gevoel dat de aarde wel eens mag vernietigd worden bij die superhelden films...
Ikarus had een zeer hoog superman gehalte imo

Voor mij was het wel fijn om Angelina Jolie nog eens te zien. Al doet haar personage me een beetje denken aan charles xavier in Logan.

alles leek mij nogal gehaast in de film, veel dingen die beter konden uitgewerkt worden imo.
ik geef het een 6/10

P.T Anderson ranking
Meesterlijk:

Phantom Thread
The Master
There Will Be Blood

Goed

Inherent Vice
Boogie Nights
Magnolia
Hard Eight

WTF is dees slecht
Punch Drunk Love

Laatst bewerkt:
Dankzij @Lakigigar te weten gekomen dat Locke op Amazon Prime zat, dus gisteren eens gekeken
Ben vorig jaar naar de Vlaamse theaterversie van deze film gaan kijken, waardoor de filmversie net iets minder intens was dan mocht ik het in omgekeerde volgorde gezien hebben
Blijft wel een sterke film die (ondanks de simpele setting) de aandacht goed vast kan houden, met sterke prestatie van Tom Hardy en leuke stemcameo's)

7/10

ter info: de theaterversie, begeleid door straffe live muziek, beslissen Koen de Graeve en Tom Vermeir elke avond met een muntstuk wie Locke speelt en wie de andere stemmen doet. In mijn geval was de Graeve Locke, en die deed dat briljant. Was ook super intens door de live muziek, des te meer omdat het zowat de enige 'live' ervaring was van 2020 door die verdomde lockdown. Ben gaan kijken net voor de herfst lockdown erdoor kwam

The eternals

Geen idee wat ik er van moet vinden.

Van af het moment dat men te weten komt, wat hun ware doel hier op aarde is,was voor mij de spanning er een beetje af.
dan heb je de Deviants, waar er op het einde zoveel meer in zat om mee te doen in het verhaal...
Al heb ik tegenwoordig wel vaker het gevoel dat de aarde wel eens mag vernietigd worden bij die superhelden films...
Ikarus had een zeer hoog superman gehalte imo

Voor mij was het wel fijn om Angelina Jolie nog eens te zien. Al doet haar personage me een beetje denken aan charles xavier in Logan.

alles leek mij nogal gehaast in de film, veel dingen die beter konden uitgewerkt worden imo.
ik geef het een 6/10
Heel simpel: schijtfilm

My ★½ review of Eternals on Letterboxd https://boxd.it/2iyQ4l

Midsommar (Ari Aster, 2019): 8/10
Na lange tijd eindelijk gezien en kwam hier goed binnen. Na die nachtmerrie van een opening weet Aster de dreiging er goed in te houden wanneer het verhaal zich naar Zweden verplaatst, hij vond voor mij een goeie balans tussen de horror en de silliness van de cult, bij momenten voelde het aan als een zeer donkere komedie?
Vieze dingen met hoofden doen lijkt ook een director's trademark van Aster te worden.
Florence Piugh killed it, en hella props voor het production design team en The Haxan Cloak. Maar waarom probeert deze film meer te zijn dan een 90-minute fever dream? Ari Aster wou hiervan een break-up movie maken en citeerde films als Modern Romance en Scenes from a Marriage als invloeden. Maar heel het emotionele verhaal over hun relatie op de klippen naam veel te veel tijd in beslag en vond ik niet half zo interessant als de groovy cult shit die we te zien krijgen. Mss werkt het beter in de director's cut?

Goede film, maar vond hem zeker niet op hetzelfde niveau als Asters debuut.

Dead Presidents (Albert & Allen Hughes, 1995): 7.5/10
Awesome, jammer dat het hierna bergaf ging met de carrière van de Hughes bros. Heb het gevoel dat deze wat ondergewaardeerd wordt.
Inderdaad een goede film!

Miracle Mile (Steve De Jarnatt,1988): 7/10
Tijd terug door meerdere leden hier aangeraden, goed bevallen! Ik wist er toch nog niet zoveel van, waardoor de rare omslag in toon toch nog wat als een verrassing kwam.
Oh man, wat heb ik hiervan genoten. La Baie des anges meets Cloverfield, en de romantische soundtrack van Tangerine Dream die het nog naar een hoger niveau tilt. Ik ben een enorme fan van nachtelijke dwaaltochten in films (After Hours, Good Time, Into the Night...), en ook deze scoort daar zeer hoog.

He Got Game (Spike Lee, 1998): 7/10
Na Do The Right Thing misschien de essentiële Spike Lee Film? basketbal, misdaad, raciale problemen. Één van de beste prestaties van Denzel, alleen jammer dat het soms nogal corny wordt, ook al door de veel te nadrukkelijke soundtrack van Aaron Copland.
Nog niet gezien, maar ik zou zelf Malcolm X kiezen als de tweede essentiële Spike Lee, niet? Hij heeft maar een paar meesterwerken gemaakt, maar veel films die verdomd goed zijn maar niet zo bekend zijn geworden, en al zeker niet in Europa. Ik denk aan Clockers (mooie companion piece met The Wire), Summer of Sam, Mo Better Blues, She's Gotta Have It en Crooklyn. Zijn televisiewerk is ook niet zo slecht, met Sucker Free City ,en de topdocumentaire When the Levees Broke (mooie companion piece met Treme).

Kate (Cedric Nicolas-Troyan, 2021): 5.5/10
Score is laag omdat het verhaal erg voorspelbaar was en de volledige stijl gepikt is van betere films, maar bekeken na een zware dag en qua hersenloos vertier was het wel nog efficiënt door de degelijke actiescènes.
De truc is inderdaad weten op welke moment deze film op te zetten. Goed is 'ie zeker niet, maar er zijn wel momenten wanneer deze film zijn werk kan doen als ontspanning.

Ja ik heb gisteren ook Locke gezien @Pegasus; , doordat het een van de films op mijn watchlist van Amazon Prime was (ook A24 opnieuw). Ik dacht eigenlijk dat het een gestilleerde actiefilm met Keanu Reeves zou zijn (ik kan Tom Hardy niet herkennen), maar dan blijkt dat er inderdaad iets speciaals aan de film is, wat ik al herkende omdat ik het later in een Deense film hetzelfde soort concept ook terugzag maar dan in een andere setting natuurlijk. Dat maakt het wel een uitdaging om het boeiend te houden, maar dat lukt aardig. Je voelt onderhuids wel de spanning en vooral de stress in de film. 7/10

Terug
Bovenaan