Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze 4 heb ik van jouw lijst gezien. Eigenlijk best weinig.Luca, 8/10 Pixar does it again, echte nostalgie naar lange zomervakanties zonder zorgen, ook al heb ik die nooit in Italië met een zeemonster doorgebracht
Deep Impact, 6/10 best genietbaar, ook al is de CGI verouderd
Parasite: 9/10 schitterend
Twister: 6/10 ja ik had een rampenfilmperiode, nog ok
War Dogs: 7/10: entertainend verhaal over wapenhandelaars. Haalt wel nooit het niveau van Lord of War
mijn All Time Favourite comedy(/action) flick!Ik zag Hot Fuzz op 13 jarige leeftijd op het Filmfestival van Oostende toen mijn moeder daar kaarten voor had gewonnen. What an unexpected ride was dat zeg. Fantastische film.
Voor mij in mijn top 250:Een lijstje voor 2007 films daar zou ik even over moeten nadenken. Wel mijn top 100 eens bekeken en daar staan maar 3 films uit 2007 in (TWBB, NCFOM en Ratatouille). 2009 is het best vertegenwoordigd in mijn top 100 met 6 films.
)
Zeldzaam dat die zo hoog komt zonder andere Wes Anderson films in de buurt. Wat zet die film boven zijn andere werk voor jou?Ah, 2007...
Toen werden TWBB en No Country for Old Men vaak in eenzelfde adem genoemd, maar ondanks enkele meesterlijke sequenties, de prachtige cinematografie en sterke acteerprestaties, vond ik die toch niet zo memorabel. NCFOM zweeft ergens in het midden van hun filmografie voor mij.
En nu we toch toplijstjes aan het maken zijn...
1. There Will be Blood
2. Zodiac
3. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
4. The Darjeeling Limited
5. Ratatouille
6. Lust, Caution
7. Encounters at the End of the World
8. Hot Fuzz
9. 4 months, 3 weeks, 2 days
10. No Country For Old Men
11. I'm Not There
12. Before the Devil Knows You're Dead
13. Eastern Promises
14. Sunshine
15. Shotgun Stories
...
Wes Anderson heeft maar één film geproduceerd in 2007.Zeldzaam dat die zo hoog komt zonder andere Wes Anderson films in de buurt. Wat zet die film boven zijn andere werk voor jou?
Amai, eventjes los over gelezen! Mea culpa.Wes Anderson heeft maar één film geproduceerd in 2007.
allez, man, die finale shoot out is toch om u kapot te lachen?vond vooral heel het einde maar een rommeltje.
Trouwens ook zo een regisseur waar ik eigenlijk nog niet zoveel van heb gezien, en een beetje de "buzz" niet van snap bij de films die ik wel al gezien heb: The Grand Budapest Hotel en Moonrise Kingdom.Amai, eventjes los over gelezen! Mea culpa.
Het is een aparte en typerende stijl natuurlijk. De algemene sfeer is los van de realiteit, maar brengt ondanks dat wel veel emotie over. Ik heb eerst The Royal Tenenbaums gezien en ik vond die echt énorm vermakelijk. Sindsdien altijd zijn projecten blijven volgen en ik vond het steevast mooi en leuk, behalve Fantastic Mr. Fox. Het zijn natuurlijk niet altijd meesterwerken.Trouwens ook zo een regisseur waar ik eigenlijk nog niet zoveel van heb gezien, en een beetje de "buzz" niet van snap bij de films die ik wel al gezien heb: The Grand Budapest Hotel en Moonrise Kingdom.
Ik ben niet tegen de stijl hoor. Maar het is misschien ook niet helemaal mijn ding. Ik heb dat geen slechte waarderingen gegeven. The Grand Budapest Hotel vond ik wel goed, hoewel het niet mijn stijl was, en het niet de top 20 uit 2014 zou halen (concurrentie uit dat jaar is ook zwaar - vanuit mijn perspectief, het is het best scorend jaar van mij - al kan 2019 dat misschien inhalen, want daar moet ik nog meer v. zien, vanaf 2017 is mijn achterstand wat groter aan het worden terug).Het is een aparte en typerende stijl natuurlijk. De algemene sfeer is los van de realiteit, maar brengt ondanks dat wel veel emotie over. Ik heb eerst The Royal Tenenbaums gezien en ik vond die echt énorm vermakelijk. Sindsdien altijd zijn projecten blijven volgen en ik vond het steevast mooi en leuk, behalve Fantastic Mr. Fox. Het zijn natuurlijk niet altijd meesterwerken.
Als die stijl je niet kan charmeren ben je er wel aan voor de moeite.

Je bent niet de eerste die dat zegt. Maar goed, het zal eerder voor later deze maand zijn. Eerst wil ik die serie op VRT NU nog zien en ik heb nog 8 films staan op Amazon Prime voor dat ik mijn abo opzeg: Miami Vice, Public Enemies, A Cure for Wellness, Locke, Brimstone, Synecdoche New York, The Accountant en Voyagers. Optioneel ook Hustlers en Birds of Paradise. En ook op Netflix wil ik ook graag eens de niet originals die op mijn kijklijst staan eens wegkrijgen want vaak worden die ook na een tijd verwijderd.Fury Road staat eigenlijk zo goed als los van de andere MM dat je die heus alleen kan kijken. En het is sowieso een aanrader om te kijken.
Daar heb je ook gelijk in. Het is ook zo, maar dat is de reden. Maar sowieso ... kijk ik ze wel eens, en normaal gezien zal dat ook wel niet te lang duren. Tarantino kun je ook moeilijk negeren.Tbh weet ik toch niet welke meerwaarde het zou hebben om die drie Tarantino's in volgorde te zien. Staan toch echt wel volledig los van elkaar.
Ik denk dat iedereen die wel heeft. Geen idee hoe het bij mij komt maar ik herbekijk graag films in plaats van eens iets nieuws te kijken.Maar er zijn natuurlijk heel veel films die ik nog wil zien, en ik heb nog heel veel "dark spots", van shame on you dat je nog niet gezien hebt. 1100 films gezien, en je hebt het gevoel dat je nauwelijks iets gezien hebt, als je afgaat op wat je nog moet zien (zeker met al die series...). Maar met wat tijd komt dat wel goed. Ik heb dit jaar ongeveer nu 210 films gezien, dus doe dat 5 jaar op een rij en ik zit aan 2000 films gezien, en dan zal het al een stuk beter zijn.