Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Disclosure Day

de film heef zeker zijn flaws, maar ondanks dat nam hij me volledig mee van begin tot (net voor het) eind
Het strakke tempo, en een super sterke Emily Blunt zijn daar toch wel de belangrijkste redenen voor. Josh Conner, die ik een sterk acteur vind, blijft wat ondergebruikt imo
Een paar sterke set pieces ook
Alleen dat einde, daar was ik toch minder voor te vinden. Iets té Spielbergiaans, wat mij betreft
Ben wss iets te cynisch geworden, maar misschien is het net daarom wél een goed einde?

7,5/10

Evil dead burn
6,5/10

Derde in de reboot reeks en persoonlijk vond ik het de minst goeie. Aan blood & gore geen gebrek en moest het een standalone film zijn geweest onder een andere naam, dan had ik het waarschijnlijk een hoger me score gegeven. Hier miste ik echte wat meer binding met de vorige films.
Ben daarnaast ook gewoon meer fan van de minder serieuze originelen van Sam Raimi en Bruce Campbell.

Ben hem via horror night in Kinepolis gaan kijken en het was de kortfilm op voorhand die mij eerder wat deed cringen in mijn stoel. Van het B-film segment met slechte fx die vooral bedoeld leek om te kunnen shockeren, ipv een verhaal te brengen. Vind er online precies niet veel van terug. Was iets met Sussinger ofzo.

Evil dead burn
6,5/10

Derde in de reboot reeks en persoonlijk vond ik het de minst goeie. Aan blood & gore geen gebrek en moest het een standalone film zijn geweest onder een andere naam, dan had ik het waarschijnlijk een hoger me score gegeven. Hier miste ik echte wat meer binding met de vorige films.
Ben daarnaast ook gewoon meer fan van de minder serieuze originelen van Sam Raimi en Bruce Campbell.

Ben hem via horror night in Kinepolis gaan kijken en het was de kortfilm op voorhand die mij eerder wat deed cringen in mijn stoel. Van het B-film segment met slechte fx die vooral bedoeld leek om te kunnen shockeren, ipv een verhaal te brengen. Vind er online precies niet veel van terug. Was iets met Sussinger ofzo.
was het deze niet ?

The Furious ging hard. Een absoluut waardeloos verhaal maar dat is ook niet belangrijk bij dit genre van films, wel de beste martial arts choreografie in jaren denk ik. De actie begint snel en het houdt eigenlijk niet meer op tot het einde, loved it. Mooie throwback naar de Hong Kong cinema van weleer :)

Invention for Destruction (1958) 7/10

Die My Love (2025) 8/10

Lone Wolf and Cub: Sword of Vengeance
Baby Cart at the River Styx
Baby Cart to Hades
Baby Cart in Peril
Baby Cart in the Land of Demons
White Heaven in Hell
(1972 - 1974) 8/10

One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 9/10*

Apocalypse Now (1979) 10/10*

Terug