Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Smile 2

Ik vond hem eigenlijk zeer goed. Veel beter dan de eerste ook.
Soundtrack helemaal on point en het wordt op een manier gebracht waardoor je precies zelf in het hoofd van Skye zit. Zeker een aanrader!

Backrooms

Wat een fucking trip haha. Grave film, aanrader!

Laatste keer wel dat ik rond half acht naar de cinema ga. Druk druk druk, veel gebabbel. Volgende keer terug op een casual dinsdagnamiddag of de film van 22u. Anderzijds was het nog weleens leuk om samen met "een publiek" een film te kijken en schrikreacties te horen ipv met 3 in een zaal te zitten.

Los van het rumoer denk ik wel dat ik een nieuwe maat heb gemaakt. Kerel die naast mij ging zitten schoof wat onderuit, beentjes wat uit elkaar, handen op de schoot, vingers in elkaar gevlochten. Denk dat hij de ganse film één keer heeft bewogen. Ideale filmbuur.

Ik vond dat Disclosure Day echt wel heel sterk begon. En heb Emily Blunt bij mijn weten nog niet eerder zo gezien, ik vond haar echt héél goed. De humor in de film was ook echt vermakelijk.

Maar dan komt er een moment, ik denk voor mij dat stuk waarin "ze" "hem" vinden ana het huis en hij die auto pakt terwijl iedereen erop staat te gapen, dat volgens mij een beetje voor een omslag zorgt of zo. En dan voel je het met de minuut afzwakken.

Er zat veel meer in.

Had ook nog heel wat vragen achteraf, dingen die voor mij geen logica hadden. Jammer.

Maar als hij op tv zou komen, zou ik toch niet per sé weg zappen :D

Smile 2

Ik vond hem eigenlijk zeer goed. Veel beter dan de eerste ook.
Soundtrack helemaal on point en het wordt op een manier gebracht waardoor je precies zelf in het hoofd van Skye zit. Zeker een aanrader!
'k Vind dat die precies serieus wat onder de radar is gevlogen maar vond die ook héél goed.
Gezien in de ciné destijds en was toch serieus ongemakkelijke ervaring. Teert wat op vele jumpscares, maar vond het hier echt goed gedaan, je zit geen seconde op je gemak. En inderdaad, helft van die film zijn sterkte is dat beangstigende gevoel van "er gebeurt hier iets giga gek met mij, en niemand gelooft mij omdat ze direct denken dat ik knettergek ben wanneer ik het probeer uit te leggen".

'k Vind dat die precies serieus wat onder de radar is gevlogen maar vond die ook héél goed.
Gezien in de ciné destijds en was toch serieus ongemakkelijke ervaring. Teert wat op vele jumpscares, maar vond het hier echt goed gedaan, je zit geen seconde op je gemak. En inderdaad, helft van die film zijn sterkte is dat beangstigende gevoel van "er gebeurt hier iets giga gek met mij, en niemand gelooft mij omdat ze direct denken dat ik knettergek ben wanneer ik het probeer uit te leggen".
Ik ben totaal geen fan van cheap jumpscares, maar hier waren ze gewoon goed. Donkere kelders en verlaten huizen inruilen voor publieke ruimtes was ook verfrissend. Ondanks de niet-griezelige decors hing er een sterkere creepy sfeer dan in de eerste.

Doordat je zo dicht op Skye zit weet je zelf niet meer hoe of wat, en dat vond ik inderdaad ook de max.

Edit: ik denk eigenlijk dat het door uw reactie is een tijd geleden dat ik hem bekeken heb :biglaugh:

Citizen vigilante

Verwacht hier geen oscarprestaties maar keiharde actie.
Blijkbaar verboden in Duitsland voor een belachelijke reden.
5/10

Laatst bewerkt:
Masters Of The Universe (2026) : tja wat moet ik er van denken , was meer voor te lachen eigenlijk maar wel leuk om herinneringen op te halen van personages van in de tekenfilm. Skeletor vond ik wel graaf gedaan :)

Citizen vigilante

Verwacht hier geen oscarprestaties maar keiharde actie.
Blijkbaar verboden in Duitsland voor een belachelijke reden.
5/10
Topfilm.

Het enige wat ik niet begreep was die Elsa in het ziekenhuis. Wat was daar nu mee gebeurd? En hij pakt die hoer ook wel redelijk hardhandig aan net als die auto die hij laat crashen. Toch ook geen daden van een moraalridder.

Voor de rest een topfilm.

8/10

Mortal Kombat 2 (2026). Yuck, wat was dat een dikke tegenvaller. Blij dat we hem niet in de cinema zijn gaan zien. Doorgaans wel fan van Karl Urban maar als Johnny Cage hier was echt belabberd. Cgi zat goed maar dan toch nog altijd liever de originele. Zat precies geen leven in ofzo.

Topfilm.

Het enige wat ik niet begreep was die Elsa in het ziekenhuis. Wat was daar nu mee gebeurd? En hij pakt die hoer ook wel redelijk hardhandig aan net als die auto die hij laat crashen. Toch ook geen daden van een moraalridder.

Voor de rest een topfilm.

8/10
Elsa wordt in een soort flashback gemolesteerd en verkracht als ik me niet vergis.

image-w1280-18-e1715266307612.jpg

Films die ik 7+ gaf in de afgelopen twee maanden die ik voor het eerst zag.

10/10
Vampire humaniste cherche suicidaire consentant [Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person] (2023)

9/10
Train Dreams (2025)
Redline (2009)

8/10
Heldin [Late Shift] (2025)
Les diaboliques [Diabolique] (1955)
Companion (2025)
Les olympiades [Paris, 13th District] (2021)
À ma sœur ! [Fat Girl] (2001)
The Virgin Suicides (1999)
Paulette (2012)
Mickey 17 (2025)
Twisters (2024)
Duel (1971)
Godzilla Minus One (2023)

Le ballon rouge [The Red Balloon] (1956) kortfilm
La jetée (1962) kortfilm

7/10
Tytöt tytöt tytöt [Girl Picture] (2022)
Adaptation. (2002)
The Straight Story (1999)
A l'intérieur [Inside] (2007)
Late Night With The Devil (2023)
L'histoire de Souleymane [Souleymane's Story] (2024)
The Shallows (2016)
Ballerina (2023)
The Killer (2023)
Zootopia 2 (2025)

Objectief gezien zal ik wel de film die ik 10/10 gaf overraten maar de film ligt mij gewoon enorm qua vibe en ratings geven vind ik nog altijd iets subjectief.

Juliet of the Spirits (1965) 7/10

No Other Choice (2025) 7/10

Avatar: Fire and Ash (2025) 6/10

Farewell Amor (2020) 6/10

Summer Wars (2009) 8/10

Elvira Madigan (1967) 6/10

Battle Royale (2000) 9/10*

Laatst bewerkt:
Disclosure Day
Ergens een instant classic maar er zitten toch wel wat questionable dingen in waardoor ik soms echt uit de film werd gehaald. Wel 2,5u enorm spannend :love: Aanrader voor liefhebbers van Signs en consoorten.

Citizen Vigilante
(2/10)

Ofschoon ik geen voorstander ben om eenderwelke film te verbieden, begrijp ik wel waar die neiging voor dit misbaksel vandaan komt. Het verhaal van deze film trekt op geen zak en door de boodschap die de film uitdraagt vraag ik me soms af of Uwe Boll inmiddels op de AfD-lijst staat. Het ligt er allemaal zo vingerdik op zodat de onderliggende boodschap een rare bijsmaak heeft. Ranzig, verschraald bier op de Antwerpse Ossenmarkt op een vrijdagochtend om 6u na de studentendoop, ofzo. Het is ook geen nazi-film geworden (daarvoor kijk ik dan naar Kolberg van Veit Harlan of iets van Riefenstahl dat toch nog esthetisch verantwoord is, want fascisme en (amorele) esthetiek zijn onlosmakelijk verbonden), eerder nonkel Frans die zijn zesde Duvel in het zonneke heeft leeggedronken op de jaarlijkse familie-BBQ en zijn State of the Union geeft.

Ik dacht dat dit een soort wraakfilm was, maar ik vind de motivatie van de vigilante weinig overtuigend. Een misnoegde vastgoedmogul. Hadden ze dan niet beter het cliché gekozen waarbij zijn gezin vermoord zou zijn door criminelen en hij Punisher-gewijs op wraaktocht zou gaan? Dan had het verhaal tenminste wat geklopt. Hij overtuigt niet. Het helpt ook niet dat die opgevoerde presentatrice van die regelmatig getoonde nieuwszender de geloofwaardigheid heeft van een DRPK-nieuwslezeres

Terug
Bovenaan