Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sissu ? nooit van gehoord.... is die de moeite ja?
Is vooral op internetkringen een beetje een culthit geworden. Oude man is stiekem een badass en krijgt het aan de stok met nazi's. Het wordt een beetje "fantastisch" naar het einde toe, maar tis een fijne actiefilm voor een keertje te zien.

Persona. Gerestaureerde versie in de bioscoop. Had nog nooit een Bergman-film gezien (I know, shame on me) maar wel al in het museum geweest en aan zijn graf gestaan. Wist niet wat ik moest verwachten en tegelijk was de film achteraf wel wat ik ervan had verwacht, if that makes any sense.
Mooie cinematografie, sterke acteerprestaties. Sterk hoe je een film boeiend kan houden met nagenoeg twee actrices waarvan er eentje de hele film bijna niks zegt.
Er worden deze zomer nog 3 andere Bergman-films getoond in de de bioscoop. Ik ga ze alledrie nog gaan kijken.

Laatst bewerkt:
Persona. Gerestaureerde versie in de bioscoop. Had nog nooit een Bergman-film gezien (I know, shame on me) maar wel al in het museum geweest en aan zijn graf gestaan. Wist tegelijk niet wat ik moest verwachten en tegelijk was de film achteraf wel wat ik ervan had verwacht, if that makes any sense.
Mooie cinematografie, sterke acteerprestaties. Sterk hoe je een film boeiend kan houden met nagenoeg twee actrices waarvan er eentje de hele film bijna niks zegt.
Er worden deze zomer nog 3 andere Bergman-films getoond in de de bioscoop. Ik ga ze alledrie nog gaan kijken.
Zeker een van mijn favoriete films aller tijden. Welke staan nog op het programma? Wat leuk is aan Bergman is dat ondanks de zware kost, ze meestal goed te doen zijn qua speelduur. Hier en daar een uitzondering, maar zelden over de 100’. The Berg knew whassup.

Zeker een van mijn favoriete films aller tijden. Welke staan nog op het programma? Wat leuk is aan Bergman is dat ondanks de zware kost, ze meestal goed te doen zijn qua speelduur. Hier en daar een uitzondering, maar zelden over de 100’. The Berg knew whassup.
Summer with Monika
Wild Strawberries
Seventh Seal

The Long Kiss Goodnight (1996) : ik had Geena Davis zien spelen in The Bouroughs en dacht opeens terug aan deze film. Leuke actiefilm om nog is terug te zien

Pressure : Ondanks dat iedereen weet hoe het gaat lopen toch wel een spannende film. Alles staat klaar voor de invasie van Europa en het is enkel wachten wat het weer gaat doen. Op zich vond ik het wel een goede film, Andrew Scott is erg goed als weerman die onder enorme druk staat om een juist weerbericht te voorzien aan de geallieerde leiders. Ik vond Brendan Fraser dan weer minder als Ike Eisenhower. Om een of andere reden vond ik hem niet passen en ook niet overtuigend. Damian Lewis is dan weer geweldig als de excentrieke Montgomery. Al bij al is leuk om te zien vanuit dit standpunt maar geen oorlogsfilm die ik nog is ga herbekijken. Daarvoor vind ik het verhaal net wat te platjes. 7/10

Men in Tights, op VTMGo voor de liefhebbers. Zalige film. Elke keer weer. Blijft toch one of my favorites qua comedy, uit de good old days.

Sissu, best leuke en originele "one man army" film in een mooie setting.

Sissu 2, road to revenge. Tja , zelfde stramien, al begon het precies al vlug tegen te steken bij me. Beetje teveel een copycat van de eerste.
Doet in principe niets verkeerd, maar iets teveel van hetzelfde.

Marty Supreme
Niet in de bioscoop geraakt voor deze maar eindelijk te huren voor slechts 4.99 op Apple TV. Een totaal andere film dan ik verwacht had eigenlijk. Weinig op voorhand opgezocht en bekeken maar ik dacht dat de nadruk veel meer op tafeltennis lag. Ik had vaak Uncut Gems-vibes voor een of andere reden. Wel van genoten. Goede film!

Marty Supreme
Niet in de bioscoop geraakt voor deze maar eindelijk te huren voor slechts 4.99 op Apple TV. Een totaal andere film dan ik verwacht had eigenlijk. Weinig op voorhand opgezocht en bekeken maar ik dacht dat de nadruk veel meer op tafeltennis lag. Ik had vaak Uncut Gems-vibes voor een of andere reden. Wel van genoten. Goede film!
Het is van dezelfde regisseur 😉

Terug
Bovenaan