Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Disclosure day.
Tis niet spielberg zijn beste werk en hij is ook wel totaal anders dan wat ik voor ogen had. (wel weinig trailers gezien)
7/10

En Emily Blunt is toch wel echt een goeie actrice. Het rolletje dat ze neerzet in deze film steekt wel af met de andere rollen van waar ik ze in ken. (oppenheimer en edge of tomorrow)

Disclosure day.
Tis niet spielberg zijn beste werk en hij is ook wel totaal anders dan wat ik voor ogen had. (wel weinig trailers gezien)
7/10

En Emily Blunt is toch wel echt een goeie actrice. Het rolletje dat ze neerzet in deze film steekt wel af met de andere rollen van waar ik ze in ken. (oppenheimer en edge of tomorrow)
Het is een beetje een merkwaardige film. Spielberg zelf vindt het meer feitelijk dan sci-fi: dichter bij de waarheid dan gelijk welke andere film over buitenaards leven uit zijn repertoire. Je gaat ongemakkelijk naar buiten op het einde.

Het is een beetje een merkwaardige film. Spielberg zelf vindt het meer feitelijk dan sci-fi: dichter bij de waarheid dan gelijk welke andere film over buitenaards leven uit zijn repertoire.
Is volgens mij gewoon promopraat? Ben er al meerdere artikels over tegengekomen, dus het werkt.

Tom Clancy's Jack Ryan: Ghost War

Ik hou van alles dat met Tom Clancy te maken heeft. De games, boeken, films, series. Love it.

Film was goed. Op enkele minpunten na die imo niet passen:
Op 't einde door het glas vallen gevolgd door een heroïsche redding van Jack. Zijn collega die eveneens heroïsch, net op tijd, een vijand kan uitschakelen door een kist door 't raam te zwieren met een kraan. En dan "Ghost 1 has arrived" gevolgd door alles los kapot te schieten met een minigun vanop de helicopter terwijl friendly fire heel waarschijnlijk is. Zo'n zaken mogen ze eruit laten en wat meer realisme toepassen. Dergelijke dingen zijn voor The Expendables.

Van Spielberg wordt gezegd dat die al sinds de jaren 70 inside information heeft die hij durft te verwerken in zijn films waardoor hij soms dichter bij de waarheid zou zitten dan mensen zich bewust van zijn.
Ik heb deze film nog niet gezien, dus kan me er niet over uitspreken, maar kijk er wel naar uit.

Mortal Kombat II

Ik wist al niet meer dat ik enkele jaren geleden de eerste uit de reboot had gezien. Van die film is weinig blijven plakken, maar Mortal Kombat II is een fijne actiefilm.

Vorige maand ook eens aan Jack Ryan film franchise begonnen.

Het begon heel sterk met The Hunt for Red October, dat is echt een aanrader. Maar al de rest heb ik maar met een half oog bekeken.

The Departed (2006)

Ik ga weer een week of 2 MICWOOOPROOOCESOZ blaten @ random. Tot groot jolijt van mijn wederhelft.
En nog meer vloeken als normaal.

MICWOOOPRWOOCESSOZ/10

Eigenlijk echt geen goede film en als ge vergelijk met het origineel al helemaal niet. Maar de hele cast verkoopt het gewoon zo fuckin verdomme goed.
Wa ne fuckin film. Bottom tier Scorsese die ik nog zeker 5x ga herbekijken.

Is volgens mij gewoon promopraat? Ben er al meerdere artikels over tegengekomen, dus het werkt.
Spielberg haalde de mosterd van de 'congressional hearings' met David Grush, maar ook van wat David Fravor meemaakte 20 jaar geleden boven de Stille Oceaan. Natuurlijk zeilt hij mee op wat de voorbij jaren in de VS zich afspeelde in dat domein en in interviews haalt hij dat graag aan. Maar op het einde van de rit gelooft hij die mensen ook gewoon.

The Terminal (2004)

Vorige week naar The Terminal gekeken, een bekroonde film met Tom Hanks in de hoofdrol. Ergens halverwege bekroop me het gevoel dat deze film vermakelijk is, maar niet zal blijven hangen. Nu een week later weet ik dus ook niet goed wat ik er over kan zeggen.

7/10.

Wat films gezien op het vliegtuig deze week.

Moonfall
Ik had eigenlijk 0,0 verwachtingen gezien de lauwe reviews en de grote box office bomb maar ik heb me hier wel mee geamuseerd eigenlijk :unsure: Ergens tussen de over-the-top op niks slaande scènes zit hier wel een goede film in :p

The Cloverfield Paradox
Deze krijgt ook heel shitty reviews maar ook hier wel weer genoten. De tie-in naar Cloverfield hoefde voor mij niet maar het algemene concept was wel boeiend.

Edge of Tomorrow
Rewatch 137 maar pfoe, wat een dijk van een film blijft dit toch :love: Cruise en Blunt :love: Ik weet wel niet of een sequel een goed idee is want het is echt wel een afgerond verhaal.

Surviving the game (1994)

beetje een copy cat van Hard Target die het jaar ervoor uit kwam.
groep rijke mannen die gaan jagen op een dakloze voor de fun.

Ice-T en rutger hauer deden het wel goed, maar hard target was toch van een veel hoger niveau

Michael

Goeie muziek dus dat is een plus maar verder vond ik het maar plat. De biopics van Queen en Elton John bv vond ik veel interessanter en beter gebracht.

Surviving the game (1994)

beetje een copy cat van Hard Target die het jaar ervoor uit kwam.
groep rijke mannen die gaan jagen op een dakloze voor de fun.

Ice-T en rutger hauer deden het wel goed, maar hard target was toch van een veel hoger niveau
Allebei goeie films en ook allebei ‘remakes’ van The Most Dangerous Game, de horrorfilm uit de jaren 30. Misschien wat te oubollig voor jouw smaak, maar voor zij die graag wat klassiekers zien, deze is niet te missen!

Weapons (2025)

Begon mysterieus, dan langdradig, dan terug mysterieus en dan terug langdradig. Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden tbh.

Terug
Bovenaan