Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Red Sonja (2025): 4/10 vond het nogal Disney op een gegeven moment.
Frankenstein (2025): 9/10 aangenaam verrast
Roommates (2025): 3/10 vond er niks comedy aan. Meh.

Edge Of Tomorrow

Blijft toch een steengoede film. Ik schrok er wel van dat die ondertussen 12 jaar oud is (2014).

Blade

Geleden van toen ik een jong manneke was dat ik die gezien heb. De coole Wesley Snipes met z'n stoere machopraat werken. Zalige film.
Wat me wel opviel is dat het gevecht met de hele gang naar 't einde toe verdomd veel mee heeft van de scene in The Matrix Reloaded wanneer Neo het opneemt tegen de gang van The Merovingian. Er zit een scene in waarbij de shot van bovenaf gefilmd is wanneer Blade een zwaard op de borstkas klopt van een vampier, die 1 op 1 lijkt op de bad guy in The Matrix. Shot en alles klopt.

Plots komt een handlanger van Frost melden: 'We've got company' wanneer het beeld verspringt naar een zaal die lijkt op de lobby in de eerste Matrix waar Trinity en Neo binnenwandelen. Ook hier wordt de zaal eerst overspoeld met tot op de tanden bewapende vijanden.

Zouden de Wachowski broers daar hun inspiratie gehaald hebben?

Denk gewoon van zijn tijd. Ook meerdere stukken van het set design komen zelfs akelig overeen. Maar leg The Crow en Dark City ernaast, en je ziet het evengoed.
Beiden nog nooit gezien. Op de watchlist gezet!

Wel één onnozel minpunt in Blade:
Frost en z'n bende ontvoeren één van de hoge pieten van den vampierenbond. Ze brengen hem naar een strand waar de zon opkomt en laten hem verpulveren in het zonlicht. Ondertussen dragen zijn gesloten zware kledij en allemaal een helm op met geblendeerde visor ter bescherming tegen de zon. Kort na die scene ontmoet Blade onzen Frost op klaarlichte dag, maar Frost heeft zonnecrème gesmeerd. Het zonlicht doet hem plots 0,0 omwille van z'n laagske zonnecrème. :laugh: alé

Beiden nog nooit gezien. Op de watchlist gezet!

Wel één onnozel minpunt in Blade:
Frost en z'n bende ontvoeren één van de hoge pieten van den vampierenbond. Ze brengen hem naar een strand waar de zon opkomt en laten hem verpulveren in het zonlicht. Ondertussen dragen zijn gesloten zware kledij en allemaal een helm op met geblendeerde visor ter bescherming tegen de zon. Kort na die scene ontmoet Blade onzen Frost op klaarlichte dag, maar Frost heeft zonnecrème gesmeerd. Het zonlicht doet hem plots 0,0 omwille van z'n laagske zonnecrème. :laugh: alé

Heel die final act van Blade is zo van.. ugh. Waarom? Oh well, twas fun. Zo net geen "classic"

giphy.gif
7/10 is voor mij redelijk goed hoor. Maar ik vind het niet het meesterwerk dat sommigen er in zien.

Red Sonja (2025): 4/10 vond het nogal Disney op een gegeven moment.
Frankenstein (2025): 9/10 aangenaam verrast
Roommates (2025): 3/10 vond er niks comedy aan. Meh.
Red Sonja was denk ik de slechtste film van 2025 voor mij. Voor een betere recente sword & sorcery film kan ik de remake van Deathstalker aanraden. Die heeft een gelijkaardige B-film charme als andere films uit het genre, en is tegelijkertijd ook echt vintage Kostanski. Zeker het bekijken waard!

Left Handed Girl
Prachtige film, duidelijk de hand van Sean Baker te zien maar Tsou Shih-Ching (producer en schrijver op films zoals Take Out van Baker) legt haar eigen accenten er wel op. Zeker zien indien je fan bent van Sean Baker.

Left Handed Girl
Prachtige film, duidelijk de hand van Sean Baker te zien maar Tsou Shih-Ching (producer en schrijver op films zoals Take Out van Baker) legt haar eigen accenten er wel op. Zeker zien indien je fan bent van Sean Baker.
Helemaal akkoord, een van de toppers van 2025 als je het mij vraagt!

gisteren Knock at the cabin, op tv.

meh, laatste film van Shyamalan ik bekijk. heb nog geen enkele goeie film van hem gezien.

Devil Wears Prada
Klassieker voor mij, met een iconische Meryl Streep. Was al eventjes geleden dat ik deze gezien had, tijdloze film imo.

Devil Wears Prada 2
Goede, waardige sequel. Iedereen pikt de personages opnieuw op alsof het gisteren was. Verhaal is ook boeiend genoeg zonder meer van hetzelfde te zijn. Ik heb er van genoten iig

Rounders (Netflix): 8/10

Grote namen qua acteurs maar verhaal iets minder: een pokerspeler met amper 10k schulden bij de maffia. Echt veel is dat nu ook niet hè 😀

Ook gezien, gast in de schulden komt uit de lagere klasse maar die hem helpt is een rechtenstudent in Amerika, dus die moest al een veelvoud van dat bedrag ophoesten voor zijn inschrijvingsgeld, weliswaar afbetaald via een advocatenpree. Er was een andere perceptie over wat geld was.

Terug
Bovenaan