Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Midsommar: 8/10

Goeie film, tempo mocht soms wel wat hoger liggen. Zeer "unsettling" met momenten, maar het blijft bij mij minder nazinderen in mijn hoofd (i.t.t. Hereditary van dezelfde director). Visueel wel leuke film om naar te kijken (zonnige setting).

Popeye The Slayer Man: 1/10

Belachelijke film, beetje "Michael Myers" als Popeye. Lang geleden dat ik nog zo een onzin gezien heb. :unsure:
Als je nog zo een stomme film wil zien zeker is naar Screamboat letten , beetje Mickey Mouse trasher :)

Rebel (2022) - 8,5/10

Wegens het reeds 15 jaar in het buitenland wonend, is die ganse periode van Belgische cinema me wat ontschoten (en eerlijk is eerlijk, ook toen ik nog in België woonde, heb ik eigenlijk heel weinig Belgisch gekeken) en dat is duidelijk een gemis gebleken, want damn, beklijvende film die me geboeid hield van begin tot einde.

Enige twee minpunten zijn de musical scènes (ook al begrijp ik de boodschap erachter, het kon mij als kijker niet boeien) en de prestatie van Nassim. Goed, 't is maar ne kleine natuurlijk, maar ik vond em niet bijzonder overtuigend zeker in de latere scènes.

Dit smaakt naar meer Belgisch.

Eno

Documentairefilm van/over Brian Eno. Het interessante eraan: The film uses a computer program to select footage and edit the film so that a different version is shown each time it is screened. The film draws from 30 hours of interviews with Brian Eno and 500 hours of footage from Eno’s archive.

In deze versie kwamen oa David Bowie en U2 voorbij, al kan ik me voorstellen dat die weleens vaker zullen passeren. Wordt af en toe online uitgezonden. Kostte 15$ en vond het zeer de moeite. Heel inspirerend over muziek, kunst, dingen creëren, het leven... Ik kan me voorstellen dat ik nog weleens een keer zal kijken. Het feit dat de vertoning op een vast uur is en je hem niet "opnieuw" kan kijken of ergens kan opzoeken, maakt het ook wel meer bijzonder en doet toch nadenken over hoe makkelijk, vluchtig, herkijkbaar alles tegenwoordig is. Nu moest ik echt om 21u aan mijn laptop gaan zitten, anders had ik hem gemist.

Dust: prachtige film, alhoewel de persoon naast mij deze boring vond

Eerste keer Pathé bezocht in Sint Niklaas en laatste keer. €5,1 voor chips 😡 vraag dan €8 als je wil overdrijven

Die zetels is eens leuk, maar niet voor mij. Was ook zeer weinig volk, en dat op een zaterdag. Slecht bereikbaar, of je moet rondom SN wonen. En dan nog…

Zeer kale indeling, chips moet je zelf scannen, geen personeel te zien, zeer onpersoonlijke cinema. Parking was ook nog eens €2,1

Ik wil de cijfers wel eens zien, die draaien volgens mij geen euro winst.

Dust: prachtige film, alhoewel de persoon naast mij deze boring vond

Eerste keer Pathé bezocht in Sint Niklaas en laatste keer. €5,1 voor chips 😡 vraag dan €8 als je wil overdrijven

Die zetels is eens leuk, maar niet voor mij. Was ook zeer weinig volk, en dat op een zaterdag. Slecht bereikbaar, of je moet rondom SN wonen. En dan nog…

Zeer kale indeling, chips moet je zelf scannen, geen personeel te zien, zeer onpersoonlijke cinema. Parking was ook nog eens €2,1

Ik wil de cijfers wel eens zien, die draaien volgens mij geen euro winst.

Behalve op de chips dan!

One Battle After Another - Ja één van de regisseurs van zijn generatie gewoon he, qua pacing, camerawerk, ... zo goed. Muziek was niet helemaal mijn ding en vond ik niet briljant maar over t algemeen ruim 2,5 uur cinema van een hoog niveau.

Laatst bewerkt:
Ik hoorde al vaker kritiek op de soundtrack. Ik vond het zelf heel goede muziek, zowel de originele score als de uitstekend geplaatste needle drops (Steely Dans Dirty Work werkte bijzonder goed in de context van het verhaal, net als American Girl in feite)

De Eddie Murphy doc op Netflix gezien, can recommend.
Eddie die Ridiculousness vergelijkt met Jodorowski en het de beste serie ooit noemt, is het beste pop culture moment van dit decennium. :laugh:

De Eddie Murphy doc op Netflix gezien, can recommend.
Eddie die Ridiculousness vergelijkt met Jodorowski en het de beste serie ooit noemt, is het beste pop culture moment van dit decennium. :laugh:
Mean Delirious? Want da's dan toch een uiterst ironische grap op zich :')

Onlangs nog in een Eddie rabbithole beland vanwege deze:

Op de grote schaal van legendarische comics valt hij hier wel net uit de boot.. maar ik daag iedereen uit om Raw en Delirious te zien zonder te lachen.
Izz my house..

Laatst bewerkt:
Patser (2018) - 8,5/10

Dikke film, zwaar van genoten. Wel zwaar geërgerd aan dat straat taaltje, klinken als volslagen debielen.
Wel grappig om de Saïd in films te zien, vroeger nog op school mee gevochten omdat hij mijn moeder beledigde.

Mean Delirious? Want da's dan toch een uiterst ironische grap op zich :')

Onlangs nog in een Eddie rabbithole beland vanwege deze:

Op de grote schaal van legendarische comics valt hij hier wel net uit de boot.. maar ik daag iedereen uit om Raw en Delirious te zien zonder te lachen.
Izz my house..
[/QUOTE]
Maaaaan, uncle Guss!! Een van de grappige sketches ooit!
Bitch can't climb the stairs but I bet she can climb the fuck out of a tree

Echt wenen, heel dat stuk met die bbq

Ik hoorde al vaker kritiek op de soundtrack. Ik vond het zelf heel goede muziek, zowel de originele score als de uitstekend geplaatste needle drops (Steely Dans Dirty Work werkte bijzonder goed in de context van het verhaal, net als American Girl in feite)
geweldige needle drops idd!
In veel films zijn die needle drop zo 'on the nose' dat het ergerlijk wordt (looking slightly at you, Marty), maar in deze werkte het perfect!

Terug
Bovenaan