Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

@TRUMP ik ben oprecht benieuwd wat je van de derde zou vinden op basis van je recensies van de eerste twee. Meer kan ik niet zeggen zonder te spoilen, maar moest je tijd hebben en het nog zien zitten...

@bap Dit is absoluut geen haat maar pure nieuwsgierigheid naar zijn visie, net zoals ik van veel andere leden benieuwd ben naar hun mening.

@bap Dit is absoluut geen haat maar pure nieuwsgierigheid naar zijn visie, net zoals ik van veel andere leden benieuwd ben naar hun mening.
Was niet op jou bedoeld. 'Haat' was ook wat te sterk uitgedrukt van mij.

Maar ik vond het 'in het algemeen' wat te gemakkelijk om te lachen met iemand die er niet-populaire meningen op nahoudt. Vind jij The Room een prima film? Fine. Vind jij The Favourite geweldig? Ook fine. IMO

Maar ik heb aan mijn twee handen niet genoeg om personen te tellen die zich aansluiten bij 'de goegemeente' maar als je twee keer doorvraagt over de inhoud, niet op je vraag kunnen antwoorden. Dwarse meningen moeten er, net zoals de niet-dwarse, zijn.

Maar bon, genoeg de moraalridder uitgehangen hier.

Tanner '88 (1988) 7/10

Real life (1979) 8/10

Caligula (UC) (1979) 6/10

Eve's Bayou (1997) 8/10

Queer (2024) 6/10

The Peanuts Movie (2015) 7/10

The Naked Gun (2025) 7/10

Phase IV (1974) 6/10

Nothing But a Man (1964) 7/10

Before Midnight.

Ok we weten nu eindelijk hoe het is afgelopen, ik verwachtte een happy end, maar het is eigenlijk een even grote puinhoop als ik kon verwachten van die 2.

Dus zoals verwacht bleven die in elkaars hoofd spoken, en uiteindelijk kiezen ze ook voor elkaar in deze laatste film. Maar zoals het een typische dramaflairstory betaamt, hebben ze uiteraard gigantische fouten gemaakt in hun leven. Hawke heeft met zijn o zo slechte vrouw uiteraard een kind verwekt, dan maar bij zijn love-of-his-life ook een tweeling verwekt, en rarara, na al deze levensbepalende keuze's, komen ze nu plots tot de vaststelling dat ze gaan beginnen ruziën over waar te wonen. Want ja, madam koos voor haar carrière als boomknuffelaarster in Parijs, terwijl meneer per sé zijn zoon wil zien opgroeien in Chicago. Gevolg: eindeloos gezwets met verwijten naar elkaar, waarbij ze ook nog es vaststellen dat ze elkaar hebben bedrogen, dus toch niet zo love-of-their life zoals de 3 films deden uitschijnen....

Tja, wat moet ik daar weer van denken?! verhaaltje die je al talloze keren tegen bent gekomen in ieders eigen vriendenkring wellicht: te vroeg begonnen aan kinderen, toch niet zo'n match met uw partner als gedacht, op zoek naar beter, en eindeloos mijmeren over "what could have been"... pfff , ik zie dus helemaal NIETS romantisch hoor aan deze films. enkel een hoop stereotiep geblaat . Mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt, daarvan kan ik best begrijpen dat ze dit herkenbaar en aangrijpend vinden. Maar voor een selfmade man als ik die van niets of niemand afhankelijk is in z'n leven.... nee ik kan hier weinig voor opbrengen . Het enige wat die films mij doen inzien is hoe gelukkig ik mezelf wel mag prijzen.

(on a sidenote, voor de reiziger in mij, die gehoopt had op mooie shots in Wenen en Griekenland.... dan ben je er ook aan voor de moeite. Al lag de focus nooit daar op)

In ere van de net overleden Robert Duval nog een paar van zijn films gekeken.

Apocalypse Now (1979)
Colors (1988)
Falling Down (1993)
Let's Get Harry (1986)

The Godfather nog niet lang geleden nogmaals gekeken

Crime 101 (2026)

Mark Ruffalo! En ook leuk om Halle Berry nog eens terug te zien.

Het is best een onderhouden film, maar heel veel meer dan dat niet voor mij. Ik werd niet echt verrast, ik zat nooit op het puntje van mijn stoel. Ondanks enkele sterke acteurs/actrices, spat er ook geen chemie van het scherm.

6/10

Apocalypse Now (1979)
Colors (1988)
Falling Down (1993)
Let's Get Harry (1986)

Dat is al een stevige tribute! Ik probeer er deze week ook een paar te bekijken. Colors is een contender, nog niet gezien. Wat vond je ervan?

Apocalypse Now (1979)
Colors (1988)
Falling Down (1993)
Let's Get Harry (1986)

THX 1134
Gone in 60 Seconds (bijrol)

Denk ik nog aan.

Colors is goed. 80s LA gangs: de bloods en de cribs.
Sean Penn is een jonge gung ho agent en Robert Duvall zijn net niet op pensioen mature collega die alles meer diplomatisch oplost en de buurt en mensen kent.

Vond Colors die in die tijd echt de max en blij dat ik hem nog eens gezien heb. Was in die moment fan van Ice T. dus die film paste in het plaatje :)

voor de Duvall fans: geef zeker ook eens WE OWN THE NIGHT een kans.
daar speelt hij vader van Mark Wahlberg en Joaquin phoenix, de ene keiharde agent de andere eigenaar van louche nachtclub.

heel spannende thriller, met een supergeile Eva Mendes. whats not to like :love:

Verder ja, Falling Down, maar daar speelt Michael Douglas natuurlijk de show, en het voelt helaas altijd aan alsof die Duvall sidestory die bijna op pensioen gaat, het tempo uit deze film haalt...

Op zoek naar een romantische film?
Wuthering heights net gezien met de vrouw in de cinema.
Vonden hem beiden zeer goed. (Tegen mijn verwachting in).
Beiden het boek niet gelezen, wat een voordeel is zoals bij Game of Thrones denk ik.

Gisteren nog eens naar Django Unchained geweest in de Kinepolis.
Op die cameo van Tarantino na is dat imo een perfecte film :love:
Raar dat Di Caprio toen niet genomineerd geweest is voor een Oscar.

MERCY (2026)

interessante film met Christ Pratt over een man die word veroordeeld door een AI rechtbank in de toekomst.
het is een leuk gegeven, en zeer actueel.

echter stak de film wel wat tegen na een eindje omdat het vooral op 1 locatie afspeelde, met constante flashbacks....

Colors is de max, één van de eerste films die de jarenlange strijd tussen de Bloods en de Crips, die trouwens nog steeds aan de gang is, zo in beeld bracht.

Wat Trump zegt over "We own the night" is ook zeker waar, wat een bom van een film

Ik heb lang getwijfeld om de film "28 years later the bone temple" in de bioscoop te gaan kijken, maar het is er niet van gekomen. Nu stond die sinds deze week op IPTV en ik had hoge verwachtingen. Zeker gezien de hoge cijfers op moviemeter en IMDB.

Het was zeker geen slechte film, maar de hoge scores snap ik niet. Deze film was zeker niet beter dan zijn voorgangers.

Ik heb lang getwijfeld om de film "28 years later the bone temple" in de bioscoop te gaan kijken, maar het is er niet van gekomen. Nu stond die sinds deze week op IPTV en ik had hoge verwachtingen. Zeker gezien de hoge cijfers op moviemeter en IMDB.

Het was zeker geen slechte film, maar de hoge scores snap ik niet. Deze film was zeker niet beter dan zijn voorgangers.
Ik vond hem toen ik buitenwandelde ook wat gemengd, maar na 2-3 dagen er continu aan te denken steeg hij wel in mijn achting moet ik zeggen.

Die "number of the beast" scène was op het moment zwaar wtf, maar heb ik achteraf nog een paar keer opgezet :p

mja 28YL in de cinema gezien, en was toch wel aardig teleurgesteld :( zeker het gedeelte met Ralph fiennes met die bone temple, dus ik ga die zeker skippen. nogtans grote fan van Days en Weeks

Terug
Bovenaan