Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Oh man, ik wil een uitgebreide review lezen als je ze alledrie hebt bekeken.
ik had moeten nattigheid voelen bij deze post.

en jawel hoor, ik heb me danig in de luren laten leggen.

om met de deur in huis te vallen: hoe kan je dit nu "geweldig" vinden?
zowel ik en mijn vrouw waren blij dat die (eerste) film gedaan was. er gebeurt niets in, en een eindeloos hoop gezwets. die niet eens "right" aanvoelde:
na amper 10 minuten zijn die al diepe gesprekken aan het voeren over leven en dood (oma dood, haar lichaam zien door een tuinslang shadow...)
yeah right. as that ever happens bij complete strangers ?!

dan vervolgens, stapt mevrouw af met een complete stranger na amper 10 minuten. Dus haar trein ticket van wenen naar parijs, in de vuilbak er mee. vervolgens is ethan hawke zogezegd de rijke snubbie die eventjes time out neemt in gans europa, maar heeft wel geen geld om een hotelkamer en een fles wijn te kopen voor haar :rofl:
alléé zeg, das toch niet serieus meer.
en dan op het einde die haastige ontmoeting vastleggen met tijd en uur en locatie zomaar rap in elkaar flansen. ok film is van 1995 maar telefoons bestonden toen toch wel al een jaar of 50 hoor..

jeezes toch, ik heb enkel die film uitgekeken vanwege mijn adoratie voor de stad Wenen, maar helaas geen erg mooie settings gezien die deze stad betaamt. en ook beetje vanwege jullie lovende reviews....

heb de 2e film ook wel al staan, en die duurt amper 75 minuten, dus uit nieuwsgierigheid bekijk ik es het begin, maar als het weer zelfde is... dan kap ik er mee.

heb de 2e film ook wel al staan, en die duurt amper 75 minuten, dus uit nieuwsgierigheid bekijk ik es het begin, maar als het weer zelfde is... dan kap ik er mee.
Die gaat veel meer jouw ding zijn.

giphy.gif

Ik kan nogtans ook genieten van een romantische film. The notebook en the art of dancing in the rain bv...
Maar nee, die before film was eindeloos gezwets.

Probeer ‘About time’

Toffe Britse humor en een mooi verhaal dat niet te klef overkomt
En een Margot Robbie voor haar doorbraak
heb ik al geprobeerd, maar na half uur afgezet. dat onlogische en onrealistische time travel gedoe kan niet door de beugel in romantische films voor mij.
dat is iets voor science fiction films.

Allee toch es die 2de opgezet.... ja weer meer gebleit natuurlijk, over hoe groot hun dromen wel niet waren toen ze jong waren, maar uiteindelijk allebei een shitty relatie blijken te hebben, well well, surpise surpise...
die 3e ga ik nu wel niet meer bekijken hoor, voelt als een langerekte flair of libelle shit story. snap niet dat jullie dat goed vinden.
of hebben jullie toevallig ook een abonnement op die boekjes?
niet aanvallend bedoeld hoor...

Allee toch es die 2de opgezet.... ja weer meer gebleit natuurlijk, over hoe groot hun dromen wel niet waren toen ze jong waren, maar uiteindelijk allebei een shitty relatie blijken te hebben, well well, surpise surpise...
die 3e ga ik nu wel niet meer bekijken hoor, voelt als een langerekte flair of libelle shit story. snap niet dat jullie dat goed vinden.

Puur uit nieuwsgierigheid: noem nog eens een of twee romantische (comedy) films die u bijbleven als echt deftig zijnde?
Ik denk dat ge The notebook of The art of dancing in the rain veel sneller terugziet in de Libelle of Flair, maar tis al ffkes geleden dat k in de dokter wachtzaal eentje erbij heb genomen. :unsure:

Nogal gemakkelijk om op de forum-Trump te haten, die films kunnen ook gewoon zijn ding niet zijn. Hij probeert ze tenminste, wat al van velen niet gezegd kan worden.

@TRUMP Heb je Groundhog Day al eens bekeken? Niet je typische romantische komedie, en heeft ook nog voldoende te bieden buiten het romantische.

Goe bezig. Nu je de twee toch al hebt gezien, kan de derde er ook nog wel bij.

Het is als naar Lord of The rings 1 en 2 kijken en de derde laten zitten.

Nogal gemakkelijk om op de forum-Trump te haten, die films kunnen ook gewoon zijn ding niet zijn. Hij probeert ze tenminste, wat al van velen niet gezegd kan worden.

@TRUMP Heb je Groundhog Day al eens bekeken? Niet je typische romantische komedie, en heeft ook nog voldoende te bieden buiten het romantische.
Jup met bill murray. Mjeh nee vond ik ook ambetant. Heel dat time travel gedoe vind ik niet kunnen in een romantiek film.

@Michster Nog 2 romcoms die ik goed vond:
fluke . En marley and me . En die met het jongetje met zn vervormde gezicht... Wonder. Dat was de titel denk ik. Deze erg goede films.
En 50 first dates.
She s out of my league.
the heartbreak kid.
Vond ik nog wel te pruimen romcoms...

@Green Mamba tja die derde film kan eigenlijk nog wel. Heb die nu toch klaarstaan en zie dat het over griekse eilanden is. Kga toevallig binnen 6 weken naar kreta. Om wat in de mood te komen kan dat wel. Heb toch geen andere to watch dingen meer staan meteen...
En helaas moet ik toegeven dat ik nu wel als een echte boekskesKaren nieuwsgierig ben of die 2 nu hun partner gaan dumpen en eindelijk samenhokken of niet :rolleyes:

En ik maar denken dat het hier allemaal full blood Predator fans waren met een Hulk Hogan poster boven hun bed....
Neenee. Zal eerder de horoscoop zijn van uit de Margriet denk ik.

Laatst bewerkt:
En ik maar denken dat het hier allemaal full blood Predator fans waren met een Hulk Hogan poster boven hun bed....
Neenee. Zal eerder de horoscoop zijn van uit de Margriet denk ik.

Of misschien...hear me out...mensen met een wat gevarieerder palet?

Ik kan ten volle verstaan dat je de Before trilogie niks vond. Hell...we hadden u dat op voorhand kunnen vertellen, want je hebt het exact de review gegeven die in de lijn der verwachtingen lag. Au fond is daar niks mis mee, niet elke film is gemaakt om iedereen te liggen.

Probeer die reeks en de mensen die er fan van zijn echter ook niet te devalueren. De Before films zijn geen traditionele plot films, maar eerder tranchè de vie's. De eerste is wat hoogdravend en dromerig en heeft die overmoedigigheid gepaard met jeugd...de laatste is een stuk nuchterder en heeft de desillusie van maturiteit.

Predator is cool, maar die Before trilogie is dat zo hard ook.

Before Sunset & Before Midnight
Sunset is een quasi-perfecte sequel voor mij. 9 jaren voorbij, maar de dynamiek tussen de twee leads is onveranderd.

, maar na de eerste ietwat hoopvolle film en de geest van jonge 20gers zitten we nu met twee mensen die al een beetje geleefd hebben. Als Céline haar liedje speelt op het einde... Allez, hoe kunt ge nu niet smelten? :love:

en dan komen we terecht in het echte leven dat veel mensen in hun 40s moeten ondergaan met kinderen. De eerste 3 kwartier voelen een beetje wrang aan omdat Céline duidelijk veel twijfels over haarzelf en rancune voor Jesse met haar meedraagt. Allemaal gevolgen van enerzijds haar karakter/ambities en anderzijds Jesse die job-gewijs een "simpeler" leven en een kind aan dere kant van de plas heeft. Hij moet dan weer leven met de gevolgen van zijn keuze om zijn ex-vrouw achter te laten.

Die voorlaatste scene is een microcosmos van hoe zoveel ruzies in een relatie vaakuitspelen. Jesse is wel een schoolvoorbeeld van hoe ge best kunt reageren in die situatie... Bijna te goed. :D Ik denk als man dat het toch moeilijk is om zoveel venijn en verwijten langs u te kunnen leggen op zo een moment en uit te zoomen naar wat "er echt gaande is" in Céline haar hoofd. Niet dat Jesse feilloos is, maar wie is dat dan weer wel...

Perfect einde overigens, zero notes.

Er kunnen mensen zijn die het vreemd vinden dat ge de ene avond geniet van Commando, Robocop of The raid en een andere avond naar Before Sunset, eternal sunshine of Pride&Prejudice kijkt. Voor mij komt het dan over alsof die persoon een emotioneel zeer "vlak" individu is. Als ge na uw puberjaren nog altijd zit te denken in termen van "Aaah die vindt dat goed, maar dat andere ding ook? Weird man..." :unsure: Het is ok om niet hetzelfde goed te vinden als de rest, maar als ge snel de neiging voelt om Flair-grapjes te maken, dan benadrukt het alleen maar dat voornoemde vermoeden.

LOWLIFES (2024)

begint als een typisch en standaard slasher filmpje, maar krijgt dan opeens een heel vreemde (en absurde) twist. wel eens leuk voor eens gezien te hebben, maar uiteraard geen topper.

Before Sunset & Before Midnight
Sunset is een quasi-perfecte sequel voor mij. 9 jaren voorbij, maar de dynamiek tussen de twee leads is onveranderd.

, maar na de eerste ietwat hoopvolle film en de geest van jonge 20gers zitten we nu met twee mensen die al een beetje geleefd hebben. Als Céline haar liedje speelt op het einde... Allez, hoe kunt ge nu niet smelten? :love:

en dan komen we terecht in het echte leven dat veel mensen in hun 40s moeten ondergaan met kinderen. De eerste 3 kwartier voelen een beetje wrang aan omdat Céline duidelijk veel twijfels over haarzelf en rancune voor Jesse met haar meedraagt. Allemaal gevolgen van enerzijds haar karakter/ambities en anderzijds Jesse die job-gewijs een "simpeler" leven en een kind aan dere kant van de plas heeft. Hij moet dan weer leven met de gevolgen van zijn keuze om zijn ex-vrouw achter te laten.

Die voorlaatste scene is een microcosmos van hoe zoveel ruzies in een relatie vaakuitspelen. Jesse is wel een schoolvoorbeeld van hoe ge best kunt reageren in die situatie... Bijna te goed. :D Ik denk als man dat het toch moeilijk is om zoveel venijn en verwijten langs u te kunnen leggen op zo een moment en uit te zoomen naar wat "er echt gaande is" in Céline haar hoofd. Niet dat Jesse feilloos is, maar wie is dat dan weer wel...

Perfect einde overigens, zero notes.

Er kunnen mensen zijn die het vreemd vinden dat ge de ene avond geniet van Commando, Robocop of The raid en een andere avond naar Before Sunset, eternal sunshine of Pride&Prejudice kijkt. Voor mij komt het dan over alsof die persoon een emotioneel zeer "vlak" individu is. Als ge na uw puberjaren nog altijd zit te denken in termen van "Aaah die vindt dat goed, maar dat andere ding ook? Weird man..." :unsure: Het is ok om niet hetzelfde goed te vinden als de rest, maar als ge snel de neiging voelt om Flair-grapjes te maken, dan benadrukt het alleen maar dat voornoemde vermoeden.
Prachtige films! Ben ook grote fan van de films!
De hele Before trilogie is één van mijn favoriete aller tijden
:love:

Terug
Bovenaan