Whoa. Ik denk dat ik nooit meer zo'n gedeeld existentieel moment heb gehad met andere cinema kijkers toen ik in 99' uit de cinema wandelde. Iedereen met eigen theorieën over de namen en de implicaties van de personages en het einde wat duidelijk een aftrap was voor naar mijn mening een serieus gefaalde trilogy. Animatrix red er wel veel van.
Dat was gewoon een nieuwe deur open getrapt voor cinema en een jaar lang was het van alle kanten "hebt ge de MEEETRIX al gezien??!".
Help wel da'k 15 was en niets van de achterliggende boeken/concepten kende. Maar voor zo'n ideëen popcorn klaar te krijgen, en dat met wat wirefu en bullet time erbij, fuck. Krijg nog altijd kiekevel wanneer ik hem herbekijk. Don Davis zijn ost en die groenige was die zelfs het Warner Brothers logo belichaamde. Top 10 all time voor mij.
Dat was gewoon een nieuwe deur open getrapt voor cinema en een jaar lang was het van alle kanten "hebt ge de MEEETRIX al gezien??!".
Help wel da'k 15 was en niets van de achterliggende boeken/concepten kende. Maar voor zo'n ideëen popcorn klaar te krijgen, en dat met wat wirefu en bullet time erbij, fuck. Krijg nog altijd kiekevel wanneer ik hem herbekijk. Don Davis zijn ost en die groenige was die zelfs het Warner Brothers logo belichaamde. Top 10 all time voor mij.
Blijkbaar zijn horrorfilms een gigantische hit in streamingservices waardoor deel 3 er sowieso komt. Ik ben benieuwd in elk geval!