Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Stel ik wil op een impulsieve avond The Fugitive bv bekijken, hoe doe jij dat?
Die staat op Prime.
Makkelijkst is gewoon Google gebruiken, daar staat op welke streaming dienst(en) die beschikbaar is. Sommige vind ge nergens of tegen betaling (huur of "aankoop"). Als ge ze nergens vindt -> de wilde zee op denk ik dan?

Stel ik wil op een impulsieve avond The Fugitive bv bekijken, hoe doe jij dat?
Doen zoals echte liefhebbers zoals ik:
zorgen dat je al jaren een disc-collectie hebt aangelegd, en deze ongetwijfeld in je bezit hebben :p

on topic: 47 ronin. binnekort naar japan, dus wou deze wel es een kans geven.
zeker niet slecht gedaan, al vond ik keano reeves wat miscast als jappaner, maar soit.... onvoorstelbaar hoe "eervol" die mannen te werk gingen, en liever zichtzelf doden dan schande te ondergaan.

Ik lees hier Netflix, Prime, HBO, ... sommige betalen hier €100 per maand denk ik om wat naar televisie te kijken :D
Dat zou nog een interessante poll zijn. "Hoeveel geef jij uit per maand aan TV abonnementen?" Bij mij is dat alleen TV Vlaanderen. Ik geloof 10€/maand.

Ik lees hier Netflix, Prime, HBO, ... sommige betalen hier €100 per maand denk ik om wat naar televisie te kijken :D
Ik zou gerust pakweg 50 de maand betalen maar dan voor een streamingdienst die nagenoeg alles heeft. Al die verschillende begin ik niet mee. Hier alleen streamz met korting en als dat afgelopen is vliegt die ook buiten.

Afwisselen hé, jaarlijks pak ik wel eens één à twee maandjes Apple TV / HBO Max / Prime om bepaalde series te zien.
Netflix hebben we jaarlijk abo, maar is gedeeld. En Disney+ momenteel ook enkele maanden aan verlaagd tarief, daar kijken de kinderen dagelijks iets op.

Tip: bij veel streaming services krijg je een voordeligere prijs aangeboden als je je abonnement stopzet.

Ik was tot een half jaar geleden geabonneerd op 6 verschillende dingen (F1TV, Netflix, Disney, Amazon Prime, Streamz, Spotify), en nog altijd kon ik niet alles zien dat ik wou, en ik ben het kotsbeu. Netflix, Disney en Streamz zijn de deur uit, en ik "trek mijn plan". Ze werken het zelf in de hand.

Ik houd sinds november toevallig bij waar ik elke film bekijk. Ongeveer 40 films gezien via 8 verschillende platformen. Ik betaal zelf (met plezier) voor Mubi en (met iets minder plezier) voor Netflix als extra lid, heb onlangs een maandje Prime genomen voor een paar zaken te zien en maak gratis gebruik van Apple TV en Disney+. Ook één film op mogelijk niet legale wijze gratis gezien via Youtube. Paar films op blu-ray en één met VOD.

Valt op die manier qua prijs zeer goed mee, denk dat ik gemiddeld iets van een €30 per maand betaal en da's met de blu-rays erbij geteld.

Voor mij is de ideale situatie: 2 diensten continu nemen (Mubi voor mij en Netflix grotendeels voor mijn vriendin) en bij de rest wachten tot er voldoende aanbod bij gekomen is om het af en toe eens een maand te nemen. Op Disney+ heb ik op 3 maanden tijd bijvoorbeeld maar 2 films bekeken, niet de moeite om voor te betalen.

Waar ik me het meest aan stoor bij de veel streamingdiensten, is dat ze UHD telkens achter een hogere tier voor meerdere schermen zetten. Toch belachelijk dat ik bv. bij HBO Max €17 zou moeten betalen voor de beste beeldkwaliteit, die bij veel streamingdiensten nog een pak onder echte 4K zit.

Ik betaal zelf voor MUBI, Apple TV+ en HBO Max. Samen komt dat op 22,50EUR per maand, kortingen inbegrepen.

Van MUBI weet ik nog niet of ik ga hernieuwen nadat mijn super korting periode is afgelopen. Hun aanbod is heel erg goed maar uiteindelijk maak ik vooral gebruik van streamers voor series. Voor films keer ik meestal naar de bioscoop, fysieke releases of internationale wateren.

Apple TV en HBO Max hebben niet het allergrootste aanbod, maar wel meer kwaliteit tov de beerput content van Netflix en Prime (daar heb ik een freeloader account)

Ik zou gerust pakweg 50 de maand betalen maar dan voor een streamingdienst die nagenoeg alles heeft. Al die verschillende begin ik niet mee. Hier alleen streamz met korting en als dat afgelopen is vliegt die ook buiten.
Eigenlijk komt Amazon Prime Video met hun systeem van add-ons (= aanvullende abonnementen) in de buurt van wat jij beschrijft. Zo hebben ze tegenwoordig add-ons voor HBO Max, Apple TV en Mubi, naast add-ons die naar mijn weten niet als aparte dienst bestaan (MGM+, Universal+ .etc): https://www.primevideo.com/-/benl/addons

Ballad of Buster Scruggs. Ongelooflijk dat ik die nu pas zie, al zo vaak op het punt gestaan om erop te klikken op Netflix en nu dus gedaan. 6 leuke, mooie, grappige verhalen. Verhaal met vrouw die met de karren en hondje door Far West trekt, vond ik de beste

Terug
Bovenaan