Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Hoe hebben ze Trump die gesprekken laten inspreken? Is dat AI? Ik kan mij niet voorstellen dat Trump even meegedaan heeft aan deze film
Een stemacteur, zag ik in de credits.

Het Instagramaccount trumpbyryan is ook goed, dat is een Chinees uit Chongqing die hem voortreffelijk imiteert.

Ot:
Tokyo Sonata(2008)

Ondanks er nooit echt een klik met te maken toch koppig de meest bekende werken van Kiyoshi Kurosawa bekeken en herbekeken(Cure al zeker 3x, still don't get it). Pas na de aftiteling te weten gekomen dat hij ook voor deze verantwoordelijkheid was.

Kroop hier geregeld onder mijn huid. Weet de absurditeit en het melancholisch vast ankeren aan tradities als geen ander aan te kaarten. En nog een hele hoop andere kwesties.
Zeer gezonde film voor iemand die moeite heeft om Japan niet te romantiseren. Geweldige mooie ost ook, al was Clair De Lune wel een tikkeltje on the nose.
Kurosawa op zijn best kruipt inderdaad echt onder de huid. Maar soms voel ik het zelf ook helemaal niet. Cure vind ik zelf behoorlijk overroepen. Pulse is wel echt de shit. Zijn nieuwste, Cloud, is ook echt goed imo. Tokyo Sonata moet ik nog zien.

Kurosawa op zijn best kruipt inderdaad echt onder de huid. Maar soms voel ik het zelf ook helemaal niet. Cure vind ik zelf behoorlijk overroepen. Pulse is wel echt de shit. Zijn nieuwste, Cloud, is ook echt goed imo. Tokyo Sonata moet ik nog zien.
Ik vond Cure beter dan Pulse eigenlijk. Sfeerschepping pakken beter. Wel minder "eng".

Ik voelde het gewoon niet. Dat was een lange zit voor mij, want het tempo bij KK ligt gewoonlijk best laag. En als je niet voelt wat je voelen moet scheit er niet zo veel over bij hem, gezien de sobere mise-en-scene.

Geen Kickboxer? 😮
Idd, legendarische vengeance film op verplaatsing.

Beeld je in 1989, lang voor het internet, only the happy few deden toen zo'n verre reizen, en wisten iets af van "the far east".
Schitterende choreografie, zalige Stan Bush music score, en evil villain Tong Po (die zomaar met zn tong het glas van z'n vuisten aflikt :rofl: )

Blijft voor mij de beste vecht film ooit. Bloodsport had ook wel dat mythische far east feeling (Hongkong) , maar ik vond het gehele revenge thema in Kickboxer beter.

JCVD is natuurlijk een jeugdidool van mij. Ik vind hem eigenlijk het beste als de bad guy.
In the Expendables 2 bvb. Dat charisma en attitude. De beste van de hoop

Nah Kickboxer is aight.. maar met rewatches altijd wel terug gegrepen naar Bloodsport :)

JCVD is zeker goed. Maar een beetje zelfingenomen/vanity project.
Toch wel met een knipoog hoor. Langs de ene kant neemt hij zichzelf niet zo serieus, anderzijds heeft hij zichzelf wel kwetsbaar opgezet in 'die ene scene', die ik oprecht subliem vind.
JCVD vind ik een goeie film, maar hem boven Bloodsport zetten, vind ik een beetje raar.

Wat zit Trump hier angry smiley's te geven omdat ik JCVD de beste film van JCVD noem 😅? Het is idd een ietwat te nadrukkelijk naar accolades hengelende film, maar er zit tenminste substantie in, en met die monoloog toont de Jean Claude wel dat hij wat kan.

Als we het over zijn actie escapades hebben, heb ik wel een soft spot voor Sudden Death. Ik vind dat oprecht een van de betere Die Hard klonen met een Powers Boothe die een heerlijke scenery chewing vilain speelt.

Wat zit Trump hier angry smiley's te geven omdat ik JCVD de beste film van JCVD noem 😅? Het is idd een ietwat te nadrukkelijk naar accolades hengelende film, maar er zit tenminste substantie in, en met die monoloog toont de Jean Claude wel dat hij wat kan.

Al 3 keer bekeken. En steeds opnieuw hoop ik de hype te zien wat velen er zo goed in zien.
Maar nee steeds opnieuw moeite om die uit te kijken. Verschrikkelijk saaie film dit.
Als we het over zijn actie escapades hebben, heb ik wel een soft spot voor Sudden Death. Ik vind dat oprecht een van de betere Die Hard klonen met een Powers Boothe die een heerlijke scenery chewing vilain speelt.
Yez now we re talking. Sudden death is idd een leuke Die Hard kloon. Verveelt geen seconde.

Raar dat wrong bet hier nog niet is vermeld....
LIONHEARTTTTT ! Ook wel leuke fights en goed geheel dit.

Nobody 2

Mja, ik zat stiekem wel op die film te wachten, omdat 1 zo'n pleasant surprise was.
Die film kwam uit het niets, en was zo verrassend... over een brave huisvader met een duister verleden en agressief kantje. Best origineel.

Maar dit vervolg was helaas exact wat je er van kon verwachten. Nu zet hij zijn rampage verder op verplaatsing (gezins reis).

Dusja, het verrassings effect is volledig weg, blijft wel nog amusant om te kijken, maar uiteraard niet meer van het zelfde niveau.

Mission Impossible - The Final Reckoning : Ik kan hier heel kort over zijn. 3u die zijn voorbij gevlogen en wow die laatste scene. Zeker als je weet dat hij dit quasi onbeschermd heeft gedaan dan kan je zijn toewijding enkel bewonderen. Zijn persoonlijk leven en overtuigingen interesseert me geen ruk maar wat kan die man geweldige films maken. Met de jaren ben ik meer en meer fan geworden en ook nu weer vond ik het absoluut formidabel. Enkel de switch met Rebecca Ferguson en Hayley Atwell in het verhaal blijft in mijn achterhoofd zitten knagen. Cruise heeft gezegd dat dit het echte einde vd reeks was maar ik zou er niet van verschieten dat het binnen een aantal jaren weer begint te kriebelen bij hem. 8/10

Terug
Bovenaan