Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Babygirl (2024)

Er is de laatste 10 jaar zeker niet te weinig aanbod geweest van films/series in dit genre, waarbij het draait om dominantie, de vrouwelijke seksualiteit, vrouwen die aanpappen met (veel) jongere mannen, vrouwen die seksueel niet aan hun trekken komen bij hun man, …

Denk dat er momenteel nog weinig nieuws toe te voegen is. In dat geval moet het gewoon een goed gemaakte film zijn, maar dat is hier niet echt het geval. Middelmatig over de hele lijn. De start van de affaire zélf voelde nog het meest bevreemdend/geforceerd aan.

5/10

Gisteren Superman gezien.
Man, wat was me dat...

Visueel volledig in de stijl met de comics, maar we krijgen wel de meest whiny, oninteressante en zwakste Superman ooit.
En nee, de Zach Snyder films waren helemaal niet in lijn met de comics, maar die tonen wel de kracht van Superman.
Dat heb ik nergens gezien in deze film.
Eigenlijk waren het altijd de side characters die de show stalen en hun kracht konden tonen.

En breek me de bek niet open van die stukken met Krypto...
Ik ben een hele grote dierenvriend, maar wat een rothond was me dat...

Man, wat was me dat...

Visueel volledig in de stijl met de comics, maar we krijgen wel de meest whiny, oninteressante en zwakste Superman ooit.
En nee, de Zach Snyder films waren helemaal niet in lijn met de comics, maar die tonen wel de kracht van Superman.
Eigenlijk waren het altijd de side characters die de show stalen en hun kracht konden tonen.

Exact mijn mening en vandaar ik ook eerder zei van "Superman zelf heeft geen enkele epic scene" Hij komt nergens sterk over imo en lijkt eerder op een side char die zich nog moet bewijzen voor de andere metahumans. Dit stelde mij vooral teleur omdat ik dacht dat james gunn zei geen origin story, maar voelde nog steeds aan als een beginfase superman voor mij. Ik begreep de motivatie en haat van de villain ook niet eerlijk gezegd.

Exact mijn mening en vandaar ik ook eerder zei van "Superman zelf heeft geen enkele epic scene" Hij komt nergens sterk over imo en lijkt eerder op een side char die zich nog moet bewijzen voor de andere metahumans. Dit stelde mij vooral teleur omdat ik dacht dat james gunn zei geen origin story, maar voelde nog steeds aan als een beginfase superman voor mij. Ik begreep de motivatie en haat van de villain ook niet eerlijk gezegd.
Ik vind een superheld net interessanter worden als hij niet onoverwinnelijk blijkt te zijn.
Een justice league waar de andere maar bijlopen als decor en Superman alles alleen kan oplossen, wat is daar nu boeiend aan?

Ik vind een superheld net interessanter worden als hij niet onoverwinnelijk blijkt te zijn.
Een justice league waar de andere maar bijlopen als decor en Superman alles alleen kan oplossen, wat is daar nu boeiend aan?
Akkoord maar ik vond scene van bepaald side character cooler dan alles wat superman deed in heel de film, en dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Moet niet onoverwinnelijk zijn maar mocht toch wel eens tonen waarom hij SUPER man is. Kreeg precies hele film ofwel rammel en afdruipen ofwel moest hij luisteren en afdruipen

Justice league villains zijn dan ook vaak buiten categorie waardoor superman alleen nooit voldoende is.

Justice league villains zijn dan ook vaak buiten categorie waardoor superman alleen nooit voldoende is.
Met Steppenwolf hadden WW en aquaman hun handen meer dan vol.
Supes komt eraan en is gewoon onverslaanbaar.
Idem toen ze een verrezen superman wilden tegenhouden.

Ik zie superman eerder als iemand die van alle krachten die hij heeft, niet de top is in die bepaalde categorie. Welk nut heeft anders bvb the flash als supes even snel is als hem ….

Met Steppenwolf hadden WW en aquaman hun handen meer dan vol.
Supes komt eraan en is gewoon onverslaanbaar.
Idem toen ze een verrezen superman wilden tegenhouden.

Ik zie superman eerder als iemand die van alle krachten die hij heeft, niet de top is in die bepaalde categorie. Welk nut heeft anders bvb the flash als supes even snel is als hem ….
In de zack snyder film ja maar in veel comics heeft superman toch ook weakness tegen magic waardoor justice league zeker zijn nut heeft.

Moet niet onoverwinnelijk zijn maar mocht toch wel eens tonen waarom hij SUPER man is. Kreeg precies hele film ofwel rammel en afdruipen ofwel moest hij luisteren en afdruipen

Tja, niet moeilijk als zijn vijand in de film Ultraman is die een kloon is van hem. Dus even sterk met dezelfde krachten.
In die gevangenis in dat pocket universe is er Kryptonite, zijn enigste zwakte, dus ook niet moeilijk dat hij zwak is daar.

Na al eventjes hier mee te lezen op dit forum, ga ik hierbij toch eens een poging wagen om zelf eens wat berichten te posten.

Dit verlengd weekend volgende gezien
- Wolf Man (2025): 5/10
Redelijk generic horrorverhaal maar toch entertainend genoeg om tot het einde te blijven kijken. Voor wie op zoek is naar iets origineel, hier ga je het niet vinden, pure no brainer actie/horror met flinterdun verhaal, maar zit wel vaart achter
- Prey: 8/10
Op het onverwachts moeten gaan babysitten bij de broer zijn kleine mannen en daar willen merken dat de volledige Alien/predator-franchise op disney+ staat. Prey stond al lang op de watchlist, dus eindelijk bekeken. Coole setting, coole predator, strakke actie. Enig minpuntje: de protagoniste gaat precies heel snel van quasi nutteloos naar ultimate badass warrior. Buiten dit, dik van genoten. (btw, de kleine mannen lagen al te slapen terwijl we deze film keken uiteraard)
- Weapons: 8.5/10
Heel mysterieuze, creepy 1ste helft van de film (Longlegs-vibes) met paar serieus ongemakkelijke momenten. Manier van storytelling ook heel knap gedaan. 2de Helft verloor het precies wat van zijn charme, maar overall onder de indruk.

De scene met de junkie in het bos waar Gladys plots opduikt was geniaal creepy

Man, wat was me dat...

Synder verse had zijn mindere stukken maar daar waren de helden wel interessant vond ik. Zeker Superman en Batman. Ik blijf dat een enorme zonde vinden dat we geen Batman film met Affleck hebben gehad.

En ik moet u 100% gelijk geven over Krypto. Ik ben zelf ook een grote honden liefhebber maar die hond wordt hier echt neer gezet als een ongetraind rotbeest. Snap deze richting totaal niet en geeft een heel negatief beeld over honden.

Anyway...

Escape From L.A : Gisteren wat liggen scrollen op de zetel en ik kwam ergens een stuk tegen over John Carpenter en de gecancelde 3de Snake Plissken film. Ik denk wel dat ik mag zeggen dat beide films Mad Max klonen zijn maar dat hoeft ook niet negatief te zijn. Ik vind het figuur van Plissken heel interessant. In beide films worden af en toe referenties gemaakt naar evenementen uit het verleden waar hij aan verbonden was en berucht maakten. Escape from L.A. gaat verder op de eerste film ook al zit er tussen beide films een groot gat van 15 jaar. Ik houd heel erg van dit soort jaren 90 actie films en verhalen. Ze zijn niet altijd even serieus en totaal over de top maar ze hebben een enorme charme waar ik eenderzijds mee ben opgegroeid. Het is hier met mijn kinderen ondenkbaar geworden om dergelijke films op 11 jarige leeftijd te kijken terwijl ik deze allemaal zag rond die leeftijd. Terug naar de film want ik dwaal veel te veel af. Dus, Plissken wordt naar LA gestuurd om een remote controller die satelieten kan bedienen die een EMP kunnen afvuren naar de vijanden vd VS. De VS is een totalitaire staat geworden met een religieuze gek die President is. Totaal over de top actie en slechte special effects. Toch een persoonlijke favoriet net als zijn voorganger en spijtig dat we hier geen 3de Plissken film meer hebben gehad. 7/10

Krypto geeft een heel negatief beeld over honden.
giphy.gif

Want dat is die ook.
Dat was toch duidelijk op het einde waneer je voor het eerst Krypto's baasje ziet: iemand die constant afwezig is en niet omkijkt naar hun eigen huisdier.
Ik heb de film ook gezien maar waarom is die richting gekozen? Dat is mijn vraag. Is dat in de comics ook zo?

Vraag me trouwens af waarom die GIF voor nodig is?

Fixed (Netflix)
Enorme fan van Genndy Tartakovksy maar dit was me toch een zootje pipikaka humor van de onderste plank. Humo beschreef het "het ging over de hond zijn kloten, maar het was van den hond zijn kloten" en dat vat het voor mij goed genoeg samen. Zelfs in zijn beste momenten was de art niet echt genietbaar.

War of the Worlds (2025 - prime)
Ergste trainwreck van een film die in gezien heb in vele jaren. Deze is zo dom, slecht en goedkoop gemaakt dat je het moet zien om te geloven.

Fixed (Netflix)
Enorme fan van Genndy Tartakovksy maar dit was me toch een zootje pipikaka humor van de onderste plank. Humo beschreef het "het ging over de hond zijn kloten, maar het was van den hond zijn kloten" en dat vat het voor mij goed genoeg samen. Zelfs in zijn beste momenten was de art niet echt genietbaar.
Die leek mij leuk als ik de trailer zag maar hij krijgt maar heel matige reviews. Misschien dan toch skippen :thinking:

Ik heb de film ook gezien maar waarom is die richting gekozen? Dat is mijn vraag. Is dat in de comics ook zo?
Van de comics weet ik niets, kan me persoonlijk niet schelen. Waarom ze het zo gekozen hebben is vermoedelijk
om van de hond een grappig/memorabel/uniek personage te maken. Moesten ze de hond hebben getoond als een brave, goed goed getrainde hond à la Lassie, dan zou dat misschien als cliché zijn overgekomen. Maar ze spelen met die verwachting van het publiek en maken er een eigenwijs specialleke van, een huisdier dat met een handleiding komt, gelijk als ze zeggen. Bovendien introduceren ze extra een extra laag spanning omdat je vanaf het begin al weet dat die hond niet bepaald het ideale huisdier is en ook niet zo heel betrouwbaar. Wanneer Superman hem echt nodig heeft, gaat hij dan wel komen? Gaat hij op tijd zijn? En gaat hij doen wat van hem gevraagd wordt?

Vraag me trouwens af waarom die GIF voor nodig is?
Omdat ik zelf een double take moest doen toen ik jouw comment over Krypto las. Het enige negatieve beeld dat de film schetst ivm Krypto is dat van shitty pet owners, en dat vind ik niet meer dan terecht. Haal geen hond in huis als je die niet deftig kan opleiden en er niet alle dagen voor kan zorgen.

Mission: Impossible – The Final Reckoning

Had gehoopt dat den Tom nog is een keer alles uit de kast ging halen maar helaas eindigt (?) de reeks voor mij toch wat op een sisser. Zeker de eerste 60-90 minuten; Jezus Christus wat een gezwets is me dat. Dat eindeloos gebazel over 'the entity' interesseert toch niemand een moer? Voor de rest ook weinig boeiende actie, halfslachtige slechteriken,... Heb echt het gevoel dat deze film niet gemaakt is met de liefde en/of overgave waarmee pakweg Maverick gemaakt werd.

Het enigste stuk in gans de film dat ik wel MI waardig vond, was de duikboot scene. Die vond ik oprecht cool/spannend. Zijn daar trouwens stukken van opgenomen in Vilvoorde? Ik kan mij precies herinneren dat Tom Cruise daar een paar jaar geleden op prospectie was.

In ieder geval, spijtig dat de reeks zo moet eindigen.

5/10

Terug
Bovenaan