Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren ook gaan kijken (toevallig ook om de match van Club te ontwijken? :tongue:)

Monumentale film waarvan ik, in tegenstelling tot Hans, zeker niet vond dat er stukken uit mochten. Zo goed als elke scène had zijn nut. De film verveelde geen minuut, dat ondanks zijn lange runtime en mede door de strategisch ingebouwde pauze).

Fantastisch gespeeld ook door de drie protagonisten. heb al boontje voor Pierce sinds LA Confedential. Brody is gemaakt voor rollen als deze. Jones was de grote verassing voor mij, ze zet een krachtige rol neer

Ik vond wel dat de regisseur er iets té veel thema's wilde insteken , die soms wat té 'on the nose' werden voorgesteld
Eerste deel werkte duidelijk ook beter dan tweede. Over de epiloog ben ik nog niet uit of ik het goed of fout vond

Samengevat: straf maar geen meesterwerk
8/10
Ivm epiloog

Ik ben voorstander van de epiloog. Een deel van die film draait ook wel rond Toth die zijn visie volledig wil implementeren en dan verklaart die epiloog veel. En ondanks alles wenste ik hem ook wel een goed einde toe en dan biedt die epiloog ook wel closure. Tegelijk zie ik in de film ook wel een kritiek op wat we hier kennen als The American Dream en hoe die in de huidige toestand van de VS niet meer bestaat. En dan is het ook wel mooi dat ze tonen dat het elders wel nog kan om dromen en visie na te streven.

Denk dat dit enkel voor de US geldt. Zie hem alleszins niet staan op mijn prime app
Anora staat er echter wel op, zie ik. Mss vanavond eens kijken, ben toch alleen thuis :clap:

:biglaugh: Gisteren ook gaan kijken (toevallig ook om de match van Club te ontwijken? :tongue:)

Monumentale film waarvan ik, in tegenstelling tot Hans, zeker niet vond dat er stukken uit mochten. Zo goed als elke scène had zijn nut. De film verveelde geen minuut, dat ondanks zijn lange runtime en mede door de strategisch ingebouwde pauze).

Fantastisch gespeeld ook door de drie protagonisten. Heb al boontje voor Pierce sinds LA Confidential. Brody is gemaakt voor rollen als deze. Jones was de grote verrassing voor mij, ze zet een krachtige rol neer

Ik vond wel dat de regisseur er iets té veel thema's wilde insteken , die soms wat té 'on the nose' werden voorgesteld
Eerste deel werkte duidelijk ook beter dan tweede. Over de epiloog ben ik nog niet uit of ik het goed of fout vond

Samengevat: straf maar geen meesterwerk
8/10
Toch niet in Kinepolis Gent om 19u30 in de CineK zaal?

Zal nog niet op streaming staan denk ik
Komkom, je gaat toch echt niet zo naïef zijn om te denken dat iedereen hier legaal naar zijn films kijkt?
Ik vroeg hier een tijdje geleden eens waar ik “Where Evil Lurks” legaal kon bekijken, aangezien ik die nergens vind doch quasi iedereen die hier lijkt gezien te hebben en ik heb nooit antwoord gekregen. Dus ofwel zag niemand die het antwoord wist mijn vraag, ofwel…

Komkom, je gaat toch echt niet zo naïef zijn om te denken dat iedereen hier legaal naar zijn films kijkt?
Ik vroeg hier een tijdje geleden eens waar ik “Where Evil Lurks” legaal kon bekijken, aangezien ik die nergens vind doch quasi iedereen die hier lijkt gezien te hebben en ik heb nooit antwoord gekregen. Dus ofwel zag niemand die het antwoord wist mijn vraag, ofwel…
Ja kan allemaal goed zijn maar ik doe dat niet en beschouw dat dus ook niet als optie. Geduld is een schoon deugd

Idd. Vroeger moest je je daar vaak toe wenden omdat bepaalde zaken hier anders niet te bekijken waren. Maar de dag van vandaag kan je quasi alles in aanvaardbare tijd bekijken. Nog weinig redenen om illegaal te gaan downloaden.

Weird ( The Al Yankovic story)
Hundreds of Beavers
Saturday Night

Drie relatief recente films die je momenteel bij mijn weten niet legaal kan streamen, omdat ze te dom/gierig/ lomp zijn om het hier in de markt te zetten.

Idd. Vroeger moest je je daar vaak toe wenden omdat bepaalde zaken hier anders niet te bekijken waren. Maar de dag van vandaag kan je quasi alles in aanvaardbare tijd bekijken. Nog weinig redenen om illegaal te gaan downloaden.
Dat hangt allemaal af van waar je interesse in hebt. Voor Amerikaanse commerciële films zou ik je gelijk geven maar vanaf dat je ook wat meer indies wil zien of het werk van bepaalde niet-Engelstalige regisseurs volgt dan kan je heus niet rekenen op de streaming platformen dat die gaan aanbieden wat jij wil kijken. Gelukkig bestaat er nog home video, maar die markt wordt veel kleiner want weinig mensen kijken nog op die manier films en alsmaar minder studio's en distributeurs produceren blurays/dvd's. Op den duur gaan enkel nog boutique labels dat doen en verkleint het aanbod nog meer. No way dat streamers dat allemaal gaan kunnen (willen) opvullen.

Captain America: Brave New World, had slechter verwacht, nog een aantal verdienstelijke pogingen tot acteerprestaties, maar algemeen zwak verhaal, duidelijk merkbare reshoots, slechte muziek, 5 à 6/10. Wil alleen niet zo hard zijn als andere reviewers die zeggen dat dit de op 2 na slechtste Marvel film is, met The Eternals, Black Widow, Quantummania, Thor The Dark World, Thor Love & Thunder en misschien Iron Man 2, zijn er een goede 5 à 6 die concurreren voor de rode lantaarn.

Hopelijk wordt Thunderbolts beter.

Nog weinig redenen om illegaal te gaan downloaden.
Weinig idd. Maar kwaliteit is er toch nog altijd één van. Zowel Netflix, Apple en Amazon al brakke zwarte blokskes gezien. Aan de verbinding zal het niet liggen.

Ik zeil wel wat en met hetgeen ik normaal uit zou geven aan die streamers koop ik mezelf nog wat fysieke media.

A Better Tomorrow (1986) (6/10)
Tijd genomen voor deze klassieker, Clark Kent regisseert houterige oubollige scènes waar niet veel gebeurt en het soms iets weg heeft van een knullige episode van The A-Team; pas als de geweldorgiën losbarsten komt superman John Woo te voorschijn met een futuristische stijl waar het bloed als extra personage de show steelt. Als cinefiel tijdsdocument de moeite, als totale actiefilm niet meer bekijkbaar.

Laatst bewerkt:
Boh, als je buiten mainstream gaat is dat toch allemaal niet zo evident. De hele collectie van Tarkovsky, Ozu of Bergman weet ik niet zomaar te vinden. Met wat geluk eens een handvol op Mubi. Met DVD's of Blu-Rays begin ik niet.

Criterion Channel zouden ze hier beschikbaar moeten maken, ik zie dat ze daar 34 (!) films van Ozu hebben.

Boh, als je buiten mainstream gaat is dat toch allemaal niet zo evident. De hele collectie van Tarkovsky, Ozu of Bergman weet ik niet zomaar te vinden. Met wat geluk eens een handvol op Mubi. Met DVD's of Blu-Rays begin ik niet.

Criterion Channel zouden ze hier beschikbaar moeten maken, ik zie dat ze daar 34 (!) films van Ozu hebben.
Er staat al wat Ozu waarvan de rechten vervallen zijn op youtube. En Mosfilm heeft zijn archief grotendeels op youtube gezet: allemaal gerestaureerd en Engels ondertiteld. Tarkovsky is daar te vinden. Bergman: save yourself.

Terug
Bovenaan