Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Viel al bij al nog wel mee. Redelijk voorspelbaar.
Tja, het is natuurlijk een rampenfilm zoals je er allicht veel hebt gezien, en bovendien ook een vervolg/remake van de 90s film met titel in het enkelvoud. Zelf vond ik dit een heel amusante film met goede acteurs, spectaculaire effecten en een treffende finale daar in de bioscoop.

Tja, het is natuurlijk een rampenfilm zoals je er allicht veel hebt gezien, en bovendien ook een vervolg/remake van de 90s film met titel in het enkelvoud. Zelf vond ik dit een heel amusante film met goede acteurs, spectaculaire effecten en een treffende finale daar in de bioscoop.
Welja. Deze film had een stuk beter gewerkt in de cinema dan op het kleine scherm hier.

Niet moeilijk als de eerste film gewoon enorm slecht is. De gore was goed, maar meer dan dat heeft de film niets te bieden. Ik heb die gewoon doorgespoeld want de tussenstukken waren veel te traag, saai en onlogisch.

Misschien dan toch de 2de eens een kans geven.
Zo slecht was die nu ook weer niet, als we kijken naar de B-film categorie.
Zeker niet het niveau van een I'll Always know what you did last summer. Dat is enorm slecht.
Gore + Art was goed. Twee pluspunten. Kunnen heel wat films een puntje aan zuigen.

De tweede kan lang aanvoelen. Acteren is beter.
De derde was het tempo uitstekend.

Alez joh zelfs de originele? Misschien is Ghost Protocol(Brad Bird) de MI voor u? Heel luchtig en gewoon ene stunt na de andere.

Alez joh zelfs de originele? Misschien is Ghost Protocol(Brad Bird) de MI voor u? Heel luchtig en gewoon ene stunt na de andere.
Waarschijnlijk zal ik heel de reeks uiteindelijk wel bekijken. Mijn vrouw ga ik alvast niet kunnen overtuigen om verder te kijken, die had het met de eerste nog veel lastiger dan ik 😅
Voor mij verdient het in elk geval een eerlijke kans, ik wil niet de hele reeks afrekenen op 1 film.

Waarschijnlijk zal ik heel de reeks uiteindelijk wel bekijken. Mijn vrouw ga ik alvast niet kunnen overtuigen om verder te kijken, die had het met de eerste nog veel lastiger dan ik 😅
Voor mij verdient het in elk geval een eerlijke kans, ik wil niet de hele reeks afrekenen op 1 film.
Dan kun je de tweede best overslagen en meteen naar de derde of de latere gaan.

Ik heb mijn vrouw MI3 destijds aangedaan, voor mij een rewatch. Had haar nog gezegd "ge gaat die wel goe vinden". Terwijl dat eigenlijk gewoon het equivalent is van een "chick flic" is, voor mannen.

MI2 ga je sowieso niet uitgekeken krijgen. Tenzij je beide plezier kunt hebben met het in belachelijke te trekken. Dat laatste uur is een ode aan Cruise die maar niet op zijn gemak is met zijn geaardheid.

Ook nooit in die MI films geraakt, zal waarschijnlijk wel aan mij liggen
gohja het concept is redelijk hetzelfde hé:

een quasi onmogelijke opdracht eerst analyseren, dan met de meest waanzinnige ideeëen op de proppen komen, en wonder boven wonder lukt het hen dan nog ook. en dit zowat in elke film.

Ik kan me er wel best nog in vermaken hoor... Vooral de locaties all over the world zijn vaak adembenemend in beeld gebracht. (sandstorm rond die Burj Kalifa, aiprort scene in Abu Dhabi, Rode plein in Rusland, dan die ijslocatie met de final battle in deel 6.... just to name a few).

Laatst bewerkt:
En de praktische stunts. Puur en alleen daarom al best grote fan. Er komt wel wat CGI bij te pas, maar als je iets van appreciatie hebt voor ongeloofelijk van de pot gerukte stunts die toch iets van realistisch gewicht kunnen teweeg brengen, dan is er maar weinig beter dan Mission Impossible.

De MI films vind ik eigenlijk beter en beter worden met elke nieuwe film eigenlijk. Het is indd quasi telkens hetzelfde maar het werkt wonderwel goed. De humor zit goed, altijd een zeer degelijk verhaal en ook zeer goede stunts gewoon. Ze gaan daar ver in maar het wordt niet zo belachelijk als in de Fast and Furious.

COMMANDO . 1985.

film is half uur bezig en arnie heeft al een boomstam op zn schouder gedragen, telefooncel losgetrokken en weg gegooid (incl. persoon) en een molslot met ketting gewoon kapot getrokken van een poort.

And still i am lovin it again and again :D

Oh en die stewardess die hij gijzelt, rooft zomaar mee een wapenwinkel leeg, en vuurt dan op een bemande politiewagen, waar in Californië zomaar even de doodstraf op staat, omdat ze een oogje krijgt op Arnie ! Stockholm syndrome is a bitch :oi22:

Laatst bewerkt:

Goddamn. Wat een ongelooflijke klepper is dit? Waanzinnige goeie prent die denkik Anora van de troon stoot als mijn favoriet van 2024.

Van Barry Keoghan wist ik al dat die serieus wat kon en die speelt zoals gebruikelijk ook hier weer de pannen van het dak. Maar ook de rest van de cast, van de eerste tot de laatste... Wow. Spelen zo goed dat het effectief binnenkomt als rauwe onverpakte pure authentiek. Met net dat tikkeltje meer waardoor je het gevoel krijgt naar een of ander hyperrealistisch tafereel te kijken wat zeker in de laatste act voor een bom zorgt.

Is it too real for ya? 🎵

American Honey en Fish Tank vond ik ook goed, geen idee waarom deze lager scoort dan die twee voorgaande want dit is imo met voorsprong Andrea Arnold's beste. She's been added to map alright.

Anyway, moest het nog niet duidelijk zijn; Gaat dat zien, aanrader! 👌

COMMANDO . 1985.

film is half uur bezig en arnie heeft al een boomstam op zn schouder gedragen, telefooncel losgetrokken en weg gegooid (incl. persoon) en een molslot met ketting gewoon kapot getrokken van een poort.

And still i am lovin it again and again :D

Oh en die stewardess die hij gijzelt, rooft zomaar mee een wapenwinkel leeg, en vuurt dan op een bemande politiewagen, waar in Californië zomaar even de doodstraf op staat, omdat ze een oogje krijgt op Arnie ! Stockholm syndrome is a bitch :oi22:
Mijn favoriete film toen ik 10 jaar was, mocht die niet kijken thuis, maar mijn tante had die op video, dus elke keer ik daar bleef slapen keek ik Commando.

Sully: “I thought you said you were going to kill me last?” Arnie met extreem accent: “I lied.” En ook “Blow off some steam, Bennett.” Bangelijke film!

Terug
Bovenaan